Lipo's/ Brushless steeds goedkoper

• Topicstarter Topicstarter xanderdude
  • Startdatum Startdatum
Inderdaad, ieder pack kan 10C doen (4A), is samen dus 8A!

De belastingswaarde per parallel geshakelde cel veranderd natuurlijk niet door parallel schakelen met andere cellen.

Freakazoid zei:
Het jumpertje is als volgt: Niet kortsluiten is 3cell lipo cut-off (9v) en jumpertje dr op is 2cell lipo cut-off (6v). Over de rem ben ik overgens wel benieuwd, want dat stond bij mij niet op het papiertje.

Gevonden...

ELE 17Amp Brushless ESC

Voltage : 7.4v ~ 11.1v
Continuous Current : 17Amps
Weight : 18g
BEC : 1.5A
Brake : On or Off

You may select the LVC by the jumper(2cells or 3cells li-po)

Setting the "Brake"

- Switch on the transmitter and move the stick to full throttle.
- Connect the main power pack and turn on the receiver switch (if used).
- Wait 5 seconds.
- After 5 seconds you will hear 4 tones.
- Move the throttle stick fast to the closed position, you will hear two beeps.
- The brake is now turned off.

Grt Menno

:D okee vandaag evenop het werk fijn bezig geweest.
de motoren op de houders van mijn twinstar geplaatst en even van 1 motor de lagers vastgezet met loctite,
die zaten nogal los [maar ja voor 15e ]mag je wel wat werk hebben .
ik heb nu geen problemen meer met aanlopen ,dat was dus zonder prop. :oops: .
ik heb vanmorgen nog even 1 getest 2 cel lipo met een grote zwarte gunter .[zat eerder op de vertraging van multiplex]17,5 cm lang .
zat ik op 8a met meter er tussen en zonder draaide hij wel wat harder dus ik schat 10A[multimeter heeft wat verlies].
nu snel de boel monteren want ik wil wel vliegen morgen .
en als je bedenkt dat ik ongeveer half gas vloog met 2 cellen 2200
en een paar oude 400ers leuk een meter boven het veld .
moet dit het echt super doen .
en ook nog eens 50 gram lichter ik zit dan op 1000gram .
dat is 500 minder dan in de boeken, leuk man.
groeten wiebe

Deze week ook mijn rctechnics paketje aangekregen. Mooie motortjes, sinds gisteren zit hij op mijn test-platform, een dubbeldekker foamy met net wat reparaties, dus redelijk zwaar. Als schroef heb ik er nu een 9x5 opstaan (een afgesneden 11x5 slowflyer van graupner, heb kort statisch getest maar de 11x5 is te groot) Op 9x5 statisch een tijdje laten draaien, motor wordt hoogsten lauw-warm, niet zoals mijn reduced 400, dat was een kachel met die schroeven. De BP21 (em-150) lijkt ook de blauwe ikarus schroef van 10.5x5 aan te kunnen met een iets hogere temperatuur.

In de hand voelt het aan alsof de foamy verticaal gaat kunnen vanuit stilstand, ik had al hover op de reduced 400 brushed, nu zal het zeker ook lukken met de iets kleinere schroeven. Hopelijk valt de wind weg vanavond.

De motortjes hebben een tikje throthle nodig om op gang te komen. En de ESC (28A) is lekker luid bij het insteken van de batterij dat iedereen op het veld weet dat er een vlieger onder stroom staat :)

DeeCee and Yco.

hehe, klinkt goed.

Maar wat ik me nog afvraag... hoe zit het met timingen enzo? Is daar nog iets aan te regelen of bepaald dat ding dat zelf?

Ik heb dit motortje en ESC als mijn aller eerste brushless setje gekozen, en had ook nog nooit gehoord van fluitende motoren als je et ding aan zet. Dus je kunt je wel voorstellen dat ik me kapot schrok toen ik em inplugde. :lol:

Volgens mij issie vol automatisch, Tadango. :P

Mooi, dan kan ik ook niets fout doen ;) Ben wel benieuwd of hij Mega 16 series motoren heel laat.....

gister ook de spullen binnen gekregen...was inderdaad ff schrikken met het inschakelen van de stroom hehe..
ga inderdaad ook het lagertje achterop ff vastzetten...anders loopt hij erg warm..

normal_Rimg0005%7E0.jpg

nu waait het weer als een dolle hier ,ik hoop vanavond dat het rustiger is .
normal_RIMG0007.jpg

500 gram druk van 2 van de motoren moet wel super vliegen op 2 cellen en 1000 gram zwaar
RIMG0008%7E0.jpg

de regelaars zijn niet in te stellen hoorde ik dan moet je de iets duurdere nemen ,geen ele .maar ik probeer deze ook wel even op mijn 16-15-03 en 16-015-06.
en als je al herrie hebt met 1 op je kist met 2 moet ik toch echt een hinderwetvergunning aanvragen bij het inschakelen
groeten wiebe

Pas maar op straks gaan de verbrandingsmotor vliegers nog klagen over de herrie van jullie electro motoren :lol:

Gelukkig piept ie maar eventjes. :P Maar wel vrij heftig. De hele pits kijkt ervan om. :D

Op de electrojet meeting afgelopen zondag was er ook eentje, ik herkende dat krijs toontje meteen. :lol:

hee niek .
ja wel geprobeert maar op mijn oude regelaars jeti 18a ging dat niet lukken .
de regelaar werd al warm met een beetje gas te warm .
het is mij vroeger wel gelukt met 2 axi buitenlopers op een regelaar van mgm compro.
maar met 2 mega,s en de jeti wilde dat niet .
bij deze heb ik het nog niet geprobeert .
maar deze reglaars zijn ook wat goedkoper dus kan ik er sowiezo wel 2 in stoppen.
het is wel zo dat alle,s zijn prijs heeft 1 regelaar begint wat later met opstarten als de ander.
maar ik klaag niet voor de prijs van 1 jeti heb ik nu 3 ele,s
het zelfde bij de motoren 1 heeft een beetje een kromme as lagertje los .
maar wat wil je voor 15e ik ben hier erg blij mee .
net weer even gemeten 17a met meter er tussen en ik denk 20a zonder .
oe vanavond op de club hoop ik dat de wind wat gaat liggen
groeten wiebe.
ps de jeti regelaars zijn prima maar kunnen niet tegen water gek he .

vanavond nog even gevlogen,ging prima motoren lopen mooi en ik trek zoo een looping uit horizontale vlucht .
ik ben hiermee erg in mijn nopje,s
groeten wiebe

Vanavond gevlogen, altijd met de ELE-ESC en telkens met BP21.

Mijn biplane (extra bipa...) foamy van 440-460 gram totaal afhankelijk van de batterij vliegt als nooit tevoren, heeft nu snelheid, verticale klim, hovering iets moeilijker dan met grotere schroeven, hier met 8x4 GWS.
Op halve of minder kracht is er mooi mee te stunten als je de snelheid er een beetje inhoudt.

Onze 3d batix extra foamy, ook met de gws 8x4 is gewoon super, verticale start en klim terwijl je een tiental rolls doet. Ook weer veel sneller dan ervoor. Deze motor laat me nu toe om naar een mooie hoogte te gaan en daar rustig te stunten en dingen uit te proberen.

Onze SU-27 XXL, getest door mijn zoon YCO (11 jaar) vloog met een 8x6 (geclipt naar 7x6) cam slim prop van graupner. Vloog als nooit tevoren, even snel als met een speed 480 op 8x4 maar zonder het extra gewicht is de landing lekker traag. Ook hier weer rustig beginnen testen en later gemerkt dat er verticale prestaties inzitten, zelfs met een half lege batterij.

Bedankt www.Rctechnics.nl

Deze motortjes zijn echt prima voor deze foamies. Nu zijn wij nog niet echt goed onderlegde 3D piloten, maar deze motoren geven zoveel power dat voor de meeste moves we op half op 3/4 power genoeg kracht hebben. Wat me verbaasde was dat de motor amper warm is na deze vluchten. In tegenstelling tot onze vroegere brushed motoren, er waren erbij die je een prachtige brandwonde konden bezorgen als je niet oplette.

DeeCee en YcO

De mijne wordt stationair al na n halve minuut half gas bloedheet. :P Maarja, alsie echt vliegt krijgt ie natuurlijk veel meer koeling.

Ik heb ook zon setje liggen, maar ik weet niet welk vliegtuig ik ervoor zal bouwen, doh. :D

Zven,

Heb je toevallig de 1100 5C lipo ook gekocht?
Als je er nog niks mee doet wil ik het wel van je over nemen voor de zelfde prijs.
Ze waren uitverkocht en over drie weken heb ik ze nodig op vakantie.

Hans.

Back