B
bzb
Guest
zijn lipo accu;s eigenlijk goed bestand tegen vliegreizen? en mag het ook gewoon/is het veilig ? (koude in bagageruimte, mogelijke drukverschillen, zoizo brandgevaarlijke meuk)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
zijn lipo accu;s eigenlijk goed bestand tegen vliegreizen? en mag het ook gewoon/is het veilig ? (koude in bagageruimte, mogelijke drukverschillen, zoizo brandgevaarlijke meuk)
een lipo smokkelaarIk reis regelmatig van en naar de USA met lipos (altijden iedere keer wordt ik tegengehouden maar altijd mag ik verder nadat ik de regelementen laat zien.
Menno
Interessant dit met de 3D Masters (in Spanje dit jaar dus vliegen voor de Dutchies) in het verschiet. Kun je misschien een linkje naar de FAA regels plaatsen, scheelt zoekwerk voor ons.
Vlieg je ook wel eens binnen de EU? Wat zijn dan je bevindingen?
Bedankt!
Greetz,
Michiel.
• Lithium ion batteries (a.k.a.: rechargeable lithium, lithium polymer, LIPO, secondary lithium).
Passengers may carry consumer-sized lithium ion batteries [no more than 8 grams of equivalent
lithium content or 100 watt hours (wh) per battery]. This size covers AA, AAA, 9-volt, cell
phone, PDA, camera, camcorder, Gameboy, and standard laptop computer batteries.
o Passengers can also bring two (2) larger lithium ion batteries (more than 8 grams, up to 25
grams of equivalent lithium content per battery) in their carry-on. This size covers larger
extended-life laptop batteries. Most consumer lithium ion batteries are below this size.
Spare lithium batteries (both lithium metal and lithium ion/polymer) are prohibited in checked baggage.
nee die moet je vol bewaren, ik ga maar eens op zoek naar de rules, tis inderdaad om een paar nieuwe accu's het land in te smokkelen