lipos op Ebay

• Topicstarter Topicstarter orinoco
  • Startdatum Startdatum
Ik heb die hele webwinkel eens door zitten kijken... 't is dat ik niks nodig heb, maar daar zit leuk spul bij voor kleine prijsjes. Moest er iemand nog een mini heli... of drie tegelijk?
Bart

mistery lipo's steeds minder een "mistery" ;-)

RCEflyer, de url van een 2liposet is: http://cgi.ebay.nl/20C-11-1v-2100mA...hZ015QQcategoryZ84444QQtcZphotoQQcmdZViewItem

de verkoper: CyberPort888

en zoals hierboven al geoppert wordt, inderdaad de heli's zijn ook aantrekkelijk goedkoop. ik kan maar 1 voetangel ontdekken. de spullen worden naar Nederland verzonden, en pikt de douane je eruit dan moeten er ook invoerrechten en inklaringskosten worden betaald. dan komt er schat ik +/- 30% extra kosten bij. mijn zending kwam aan zonder extra staatsbemoeienis :-).

typo: fout linkje naar 2100 mah 20C pakketten, maar de verkoper klopt.

Laatst bewerkt:
...en pikt de douane je eruit dan moeten er ook invoerrechten en inklaringskosten worden betaald. dan komt er schat ik +/- 30% extra kosten bij.
Nog steeds belachelijk goedkoop! Zeker als je er 2 of 3 tegelijk koopt...
Bart

Even geplukt van http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-03.html#P25_2606
Quote: "Vrijstelling van accijns, omzetbelasting en rechten bij invoer
In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22.

Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. Daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden:

De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag. " Einde Quote

Dus; voor kleine zendingen (van webshop tot 22 euro of tot 45 euro van particulier) zijn geen invoerrechten en of BTW verschuldigd. De douane gebruikt de waardeaangifte op het pakket als basis, maar kan daar bij gerede twijfel (duidelijk duur artikel en opvallend lage waardeaangifte) van afwijken! Ze kijken daarvoor gewoon op het internet / ebay om te zien wat de normale handelswaarde is....
Overigens, die invoerrechten zijn meestal niet zo hoog (enkele euro's). Vervolgens wordt wel 19% BTW in rekening gebracht over het totaal bedrag (artikelprijs + verzendkosten).

Grtz, Hans

ik vlieg nu een week of 3 intensief met de mystery 3sp1 2200 mah 15C lipo's en ze doen het nog steeds prima. in de kou leveren ze minder ampères bij vol gas bij de (koude) start dan mijn dure saehan pack, en 1 van de 2 lipo's wordt nog steeds iets warmer in gebruik dan de ander. toch, kijk naar de prijs en je bent net als ik dik tevreden. 't is jammer dat mijn funjet motor nog niet binnen is, dan had ik ook nog gepost hoe ze zich houden bij een meer stroom vragende motor.
vanmiddag per abuis trouwens iets meer dan 2000 mah uit de eerste lipo gevlogen, hij is net weer vol geladen. alles OK en prima gebalanceerd.

verzendkosten

Hoi,

ik heb ook eens door die webwinkel gebladerd.

Als je het vergelijkt met andere Hong Kong aanbieders, zijn de producten idd behoorlijk goedkoop.

Als je echter meer wil bestellen, zijn ze wel belachelijk duur met verzenden.

VB: 2 Lipo's, best betaalbaar, kijk maar
Aankoop = 9.99 euro, verzenden is 19.99 euro ?:bad-words:Daar wordt je niet vrolijk van ...

Tja... dat is een grapje dat een boel eBay winkeliers erop na houden. Er schijnen toch een boel mensen te zijn die niet eerst kijken wat de verzending gaat kosten... en dat zijn natuurlijk allemaal weer potentiële klanten....
Bart

Hallo RCEflyer:

Als je spullen wil bestellen in Hong Kong moet je dat ook niet via ebay doen,maar kan je het beste gewoon naar de site van Hobbycity gaan,http://www.unitedhobbies.com/UNITED...per dan 19euro voor 2 lipos. Groet:Orinoco

Nog even voor je nagegeken RCEflyer,Wat ze op ebay vragen voor het versturen van 2 lipos met de verzendkosten in euries vragen ze in hong kong in dollars.Dus ebay 19euro en in hong kong 19 dollar.

Groet:Orinoco

Orinoco, het is wel degelijk zo dat deze Ebay winkel kan concurreren met Hobbycity, zelfs hun verzendprijzen in aanmerking genomen. Reken maar eens een voorbeeld na.
Wat niet wegneemt dat HobbyCity natuurlijk ook nog andere kanten heeft (prima service bijvoorbeeld); en bij deze Ebay meneer staan, als ik me niet vergis, de verzendprijzen vast, terwijl HobbyCity je keurig voorrekent hoeveel gewicht je er binnen dat posttarief nog bij kan bestellen.
Bart

Nog even voor je nagegeken RCEflyer,Wat ze op ebay vragen voor het versturen van 2 lipos met de verzendkosten in euries vragen ze in hong kong in dollars.Dus ebay 19euro en in hong kong 19 dollar.
Groet:Orinoco
Ik zie bij die Ebay site verzendkosten in Australische dollars.
Bart

even verder kijken in de shop van de ebayer loont. hij bied aan in britse ponden, australische dollars en dollars. gewoon even rekenen wat het goedkoopst is :-).
verder halen ze ook met de verzendkosten aardig wat op. een goedkope accu heeft vaak hogere verzendkosten. mijn ervaring in enkele weken shoppen op ebay is dat er altijd wel een setje te vinden is dat nét iets goedkoper is (incl. verzendkosten) ook al gaat het in alle gevallen om dezelfde accu's. dan heb ik het uiteraard over de "nu kopen
" prijzen.
goed uit de doppen kijken dus.

de mystery accu's doen 't trouwens nog steeds goed. ik heb nu al een maandje 3 dagen per week gevlogen (dus ze hebben er beide een vlucht of 15 opzitten). ze balanceren nog steeds prima. wel leveren ze (nog steeds) iets minder makkelijk hoge stromen dan mijn saehan pak. mijn space scooter gaat in beide gevallen vertikaal, maar met de mystery's iets minder lang. het ligt niet aan de kou denk ik. vanmiddag was het een comfortabele 7 graden :-). de muts en handschoenen konden thuis blijven ;-).

die 2 cell 900-tjes werken mega !

en een 1800 is on the way ( niet die oranje maar de nieuwere metallics 20C ) ( 24 USD )

3s1p 2200 mAh 15C Mistery lipo's OK

Deze winter heb ik door gevlogen met de mistery lipo's. Ze geven geen krimp. nog steeds hard en nog steeds volle capaciteit en spanning. Ook het verschil tussen de cellen bedraagt bij 70% leeg maar enkele honderdsten volts. vol en gebalanceerd geeft mijn balancer 4.20 t/m 4.21 aan voor alle cellen.
Nu het wat warmer wordt (vorig weekend tenminste) merk ik geen verschil tussen mijn Saehan 16C pack en de Mistery lipo's. Ik trek er gemiddeld 12A tot 15 A uit

prima dingen dus :-)

Ik redelijk veel onderdelen,lipo's via ebay.Die komen dan het meeste uit Duitsland.Verzendingskosten +-8€.En voor de prijs van 2 lipo's,4000mah 2c 15C en 3200mah 2c 15c,kan ik aankopen voor 50€.Ze doen het heel goed.Ik vlieg er nu een dikke 18 maand mee.Nooit problemen mee gehad.Zelf niet na een volledige ontlading.Gewoon terug aan de lader gekoppeld en die waren in no time terug normaal geladen.
Ik blijf via ebay bestellen.

Net mijn 7e en 8e Mystery Lipo pakket gekocht en binnen gekregen. Dit keer mystery 2200 mAh 20C 3s1p pakketten. 1 van de 2 bleek DOA. Geinspecteerd, printbaan tussen cel 2 en 3 was gebroken. Na reklamatie per mail afgelopen maandagochtend (voorzien van enkele detailfoto's van de print en het ladervenster) had ik maandagmiddag mail van de ebay webshop van shopping_way:

>>>>>Sir,

Is there one battery is faulty? Sorry about this problem. We can refund for this matter.
Please dont leave us negative feedback.
REgards<<<<<

Ik heb het geld wat ik betaald had voor de kapotte Lipo (25 dollar) vanmorgen via Paypal als refund teruggestort gekregen. Klasse van deze shop. Ik heb uiteraard een positieve feedback achtergelaten.
Ergo: wat je van ver haalt is lekker ;-)

Hallo,

Ik koop ook de mystery lipos op ebay. 2 stuks 2200mah3s 15c voor 25euri per 2 !
das niet duur, ik heb ze nu een maand of 3 en ze hebben ongeveer 20 cycles achter de rug. Ze doen het nog prima

Ook maar eens een paar LIPO's uit Honkong...

2x 25C Max 30C 11.1v 2200mAh Li-Po LiPo RC Battery EC 1 $49.98 USD

Shipping & Handling via Standard International Flat Rate Shipping - US to 723XX
(includes any seller handling fees) $0.00 USD
Shipping Insurance (optional): $1.99 USD

Total: $51.97 USD

We zijn benieuwd....komen ook bij Purchased From:cyberport888 vandaan.
Dat is 34.63 Euro voor twee accu's... verzendkosten.. 0,00000 Lachen.

Frans....

Back