Sinds kort in het bezit van een LMH 120 Corona met de volgende uitrusting :
- 3 servo's Hitec HS81 MG
- GWS PG-03 gyro
- Graupner V60 regelaar
- Speed 500 motor
- Multiplex Pico 5/6 ontvanger
- 7 cel Sanyo 2400
Nog niet mee gevlogen, ben een beginner. Vlieg al wel 3 jaar met vliegtuigen.
Kan wel hooveren op de sim (reflex) en goed overweg met coaxiaal heli (Lama) maar ja, da's eigenlijk geen 'echte' heli.
Gezien het feit dat ik een beginner ben en de Corona een FP heli is zou ik graag wat tips willen over de keuze van een gyro. Want mijn PG-03 heeft geen HH mode en ik heb begrepen dat dat voor een beginner wel handig is. Zeker bij een FP heli waarbij er steeds relatief grote veranderingen van rotortoerental plaatsvinden en dus ook grote krachten (groter dan bij collective pitch?)
Vragen :
1- Is een gyro met HH echt aan te bevelen ?
Zoja , ik heb er 2 in gedachten : GY240 (97euro) of GY401 (125euro)
2- GY401 overkill of de moeite waard ?
3- GY401 beter ? Verschil merkbaar ?
4- Hoe vaak moet je vanaf de zender de gain regelen en/of de HH uit/aan zetten ?
5- Is een HS-81MG geschikt voor een GY401 ? (digitale aanbevolen)
Alle tips welkom !
- 3 servo's Hitec HS81 MG
- GWS PG-03 gyro
- Graupner V60 regelaar
- Speed 500 motor
- Multiplex Pico 5/6 ontvanger
- 7 cel Sanyo 2400
Nog niet mee gevlogen, ben een beginner. Vlieg al wel 3 jaar met vliegtuigen.
Kan wel hooveren op de sim (reflex) en goed overweg met coaxiaal heli (Lama) maar ja, da's eigenlijk geen 'echte' heli.
Gezien het feit dat ik een beginner ben en de Corona een FP heli is zou ik graag wat tips willen over de keuze van een gyro. Want mijn PG-03 heeft geen HH mode en ik heb begrepen dat dat voor een beginner wel handig is. Zeker bij een FP heli waarbij er steeds relatief grote veranderingen van rotortoerental plaatsvinden en dus ook grote krachten (groter dan bij collective pitch?)
Vragen :
1- Is een gyro met HH echt aan te bevelen ?
Zoja , ik heb er 2 in gedachten : GY240 (97euro) of GY401 (125euro)
2- GY401 overkill of de moeite waard ?
3- GY401 beter ? Verschil merkbaar ?
4- Hoe vaak moet je vanaf de zender de gain regelen en/of de HH uit/aan zetten ?
5- Is een HS-81MG geschikt voor een GY401 ? (digitale aanbevolen)
Alle tips welkom !