LMH-120 Corona

• Topicstarter Topicstarter MikeV
  • Startdatum Startdatum
Ik heb een F14 (is geloof ik voorbereid voor 8 maar nu 4?), heb er in ieder geval 4 kanalen op. Die mix business gaat nu nog boven mijn pet hoor. Het pakket bevat een GWS PG-03:

GWS - Micro Gyro
All Micro Helis

The GWS PG-03 gyro is used to control the tail pitch / speed. This gyro is equipped with gain adjustments.

Weight : 4.8 g (0.169 oz) w/o Plastic Case Gain Adjustment: Single rate, non-remote

Is dat bruikbaar of moet ik een andere gyro danwel een duurdere zender?

Oh :(

Dan ga ik nog maar eens de portomonnee opentrekken.. Als ik nu iets verder kijk en ik hou rekening met een eventuele volgende heli (met CP), voldoet deze zender dan ook? Heb er straks al genoeg :wink:

Ja hoor beide zenders voldoen meer dan genoeg.

Kijk even voor een 2de hands zender. Ik had laats een Eclipse 7 met ontvanger voor 150€ zgan
Kijk even hier: http://www.modelbouwwinkels.nl/vraa...ngeboden&categorie=Elektronica en Zenders e.d.

Een HH gyro is trouwens een goedkopere oplossing hè. Is wel zo prettig voor een beginner. Je schrikt je rot als je staart ineens een halve slag wegdraait en je nog niet side-in of nose-in kan hoveren. Een HH gyro houdt m lekker strak stil.

Ik had natuurlijk al een beetje in mijn achterhoofd dat ik liever een 35 MHz zender zou hebben, dus dat combineer ik dan. Ik meen ook gelezen te hebben (maar ik heb de laatste dagen eeeerrg veel gelezen) dat zo'n luxe gyro je een beetje verpest? Of ben ik abuis? Hoe zit dat met een volgende heli, zijn beide gyros weer bruikbaar?
De Futuba Skysport is niet duur, maar daar zit zeker geen slagroom mixer in?

Nee de Futuba Skysport is alleen voor vliegtuigjes

Bruikbare zenders:

Futaba FC-16 Prijs € 125,-
Futaba 7 cap prijs : €220,-
Futaba FF8 350€
futaba FF6 paar maand oud € 150
Futaba FC18 computerzender inc pult 175 euro
ECLIPSE 7 QPCM (staat geen prijs bij, niet meer dan 140€ betalen)
(let op dat de eclipse mode2 is dat scheelt ombouwen)

En een Futabe Gyro Gy 240 prijs € 85,- dan ben je voor 85€ klaar :D

HH gyro is in mijn ogen geen luxe hoor.

Misschien een domme vraag, maar ik dacht eigenlijk dat een (gewone) gyro je staart stil houdt? Als een HH gyro dat doet, waar is een gewone dan eigenlijk goed voor?

Een "gewone" gyro stuurt de abrupte bewegingen tegen. Met de wind draait je staart gewoon weg als je niet tegenstuurt. Wel makkelijker met rondvliegen. dan dwaalt je staart er gewoon achteraan.

Een HH Zal net zolang tegensturen totdat de oorspronkelijke positie weer terug is. Dus ook geen last van wind.
Ook bij 3D vliegen is een HH gyro nodig. Omdat je dan ook hard achteruit kan vliegen.

Verder is het heel prettig voor een beginner. Dan hoef je ziet zo na te denken bij het tegen sturen van je staart. Je hebt je handen en hersens al genoeg nodig bij het besturen van de nick roll en pitch

Waarom kan een zender met mixer dan het gemis van een gewone gyro compenseren? Die weet immers niet uit welke hoek de wind waait? :?

Je moet het zo zien: Met een gewone gyro moet je dus constant tegensturen. Hoe meer pitch je geeft hoe meer je moet tegensturen. Nu hebben ze een handigheidje in de zender gezet: de mixer. Die mixt het tegensturen met je pitch. Dus hoe meer pitch jij geeft hoe automatisch meer tegensturing hij geeft op het heck (staart) kanaal.
Bij goed instellen hoef jijzelf dus niet tegen te sturen. Echter bij wind wel, dat kan de zender niet compenseren. Daarom moet je als beginner altijd tegen de wind in hoveren.

Ah :idea:

En met zo'n hh gyro heb je dat probleem ook niet dus dat is eigenlijk de betere uitgave hier? Moet ik maar het slechte nieuws gaan brengen dat de gyro in het pakket van helihobby niet is wat ik zoek. Ik hoop dat ze een beetje flexible zijn en tegen meerprijs de duurdere willen leveren.

Bedankt voor de tips.

Ik denk ook dat dat de beste en goedkoopste keuze zou zijn.
Helihobby heeft geen problemen met aanpassen van pakketten. Heb ik zelf ook al meerdere malen gedaan. Hoop alleen niet dat ze het al verstuurd hebben.
Als je een andere (CP) heli koopt heb je toch een andere zender nodig, dan kan die pg-03 terug in je Corona en de HH in je nieuwe heli.

Corona heeft gewoon 90 gradenswash, geen ccpm... (Tuurlijk niet, want is niet CP :roll: )

niels

Had het al weg gehaald (hahaha stond er net 30 sec denk ik). Was even een snelle domme denkfout. het is namenlijk een "Corona 120" Ik dacht even in een hersenkronkel dat die 120 wel eens voor de swashplate aansturing kon staan :oops:

Kan dit even niet volgen hoor. Is er iets veranderd? Bericht is al onderweg naar helihobby, ze liggen daar echter nog op een oor..

Nee hoor niets aan het handje. Ik had een berichtje geplaatst maar alweer weg gehaald. Niels had daar op gereageerd.

Satoer zei:
Ik denk ook dat dat de beste en goedkoopste keuze zou zijn.
Helihobby heeft geen problemen met aanpassen van pakketten. Heb ik zelf ook al meerdere malen gedaan. Hoop alleen niet dat ze het al verstuurd hebben.
Dus wel. Zelfde dag verstuurd, mijn berichtje met verzoek om aanpassing moeten ze na 3 dagen nog steeds lezen :( Lijkt dus op een vlotte service maar waardeloze e-mail afhandeling.

Vervelend. Heb behoorlijk wat email-contact met ze gehad (Sean of Jerald) eigelijk altijd binnen 24 uur antwoord. Aardige gozer maar ze zijn behoorlijk slordig met beantwoorden van mail en versturen. Dus eerst even goed controleren of alles erbij zit. Mailtjes met meerdere vragen nummer ik de vragen altijd. dan krijg je op elke vraag antwoord.

Niels heb jij je Corona al binnen? Ik heb net de douaneformulieren ingevuld dus verwacht hem een dezer dagen..

ojee, dan ga jij je corona nog sneller hebben dan ik 8O .

Van de mijne nog steeds niks gehoord...heb al wat emailcontact met de verkoper, maar ik kom niet veel verder...Hij ligt ergens op (onder) een grote stapel denk ik... :( Ik heb zo het gevoel dat dit lang wachten wordt, kan er echt niet mee lachen :evil:

Niels

Back