LMH-120 Corona

• Topicstarter Topicstarter MikeV
  • Startdatum Startdatum
op 2000 cellen 12 min haal je niet snel hoor ;)

Brushless motor van 65 euro en dan een regelaar voor 30... is wel beter ;)

Wat voor motor en wat voor regelaar? :P Dan weet ik wat ik moet kopen.

En weet iemand een goedkoop nederlands adres? Want die 2 duitse shops van eerder reageren allebij niet op mail..

op 2000 cellen 12 min haal je niet snel hoor

Als je 10min vliegt met 2000 cellen gaat je motor makkelijk een paar jaar mee. Met mijn 17turn heb ik ook 2 jaar BK gereden en die is nog niet op. Die moest op 5min 2400mAh leeg fretten. (in 3 standen optrekken, remmen of volgas )

Maar ik kan het niet bewijzen .... HELAAS want ik begin die grounded corona toch een beetje beu te worden, ok ik ben lichtjes in het zak gezet (2dehands) duur betaald, gescheurde spare's erbij. regelaar met niet uit te schakelen softstart, reageerd hij lekker nog trager op gas. - Graupner V60
Gelukkig wel een alu frame, wat me misschien wat verblind heeft bij de aankoop....

Nu dus een nieuwe tailcase besteld (2maart) bij shopatron en die is nog steeds niet aangekomen, stakingetje bij taxipost, nemen we er even bij.
Ik hoop tegen april toch eens wat vlieguren te sprokkelen met die corona
anders verhuist hij maar naar marktplaast.nl
Dit moest ik toch effe kwijt. bedank voor het luisteren

Tm

300 euro is n beetje aan de dure kant vind ik. Maar in je filmpje vliegt ie wel leuk. :P Ik denk wel dat je met wat stijvere staartbladjes al n hoop geschommel kwijt bent. Of stond je gyro een beetje fel afgesteld? Wat voor spul had je dr in zitten?

Mark,
leuke video. Dit laat meer weer eens zien hoe moeilijk heli vliegen is. Normaal zie je altijd van die gelikte filmpjes.
Ik neem aan dat je een relatieve beginner bent (hoop niet dat ik je beledig ......)

En is dit met de standaard motor ?

Het valt me wel op dat de staart zenuwachtig reageert of stuur jij zelf zo snel bij ?

succes

308,- incl.motor & tandwiel

ik zou hem niet met motor kopen, beter zelf kiezen. Het tandwiel is hetzelfde als de oude tamiya moduul. Zoals een monster beetle of een thundershot.
Als er iemand een pitch of moduul kan opkleven zou handig zijn.

TM

Hier heb je hem voor 269 incl. motor :

http://www.modellbau-kjaeggle.de/index.html?lang=de&target=d160.html&lmd=38752.632257

Verder begreep ik van dit forum dat de standaard motor prima werkt. Kun je toch relatief goedkoop een start maken met heli vliegen.

Van Helihobby in de VS heb ik trouwens vervelende dingen gelezen, ook op amerikaanse forums. Vooral dat ze email niet beantwoorden en dat ze regelmatig zeer lange levertijden hebben.

Er toch een kern van waarheid in zitten ?

De shop die je noemt, daar wacht ik ook al een tijdje van op mail..

En de stock motor heeft geloof ik ook een aantal nadelen. Et slijt, et vreet veel vermogen, en wordt geloof ik ook al ssnel tewarm.

Die slijtage (van voornamelijk de koolborstels) ben ik met je eens.
Maar dat vermogen vreten valt wel mee, de vliegtijd is maar 1 a 2 minuten korter (bij vluchtduur van ca. 10 minuten) dan met een brushless set-up. Da's dus 10 to 20%. Vind ik persoonlijk nog wel meevallen.

666yeti666 zei:
Mark,
leuke video. Dit laat meer weer eens zien hoe moeilijk heli vliegen is. Normaal zie je altijd van die gelikte filmpjes.
Ik neem aan dat je een relatieve beginner bent (hoop niet dat ik je beledig ......)

En is dit met de standaard motor ?

Het valt me wel op dat de staart zenuwachtig reageert of stuur jij zelf zo snel bij ?

succes

Ik was toe nog maar een half jaar aan het vliegen.

het is de standaard motor dat in de doos zat.

En de staart doet zoo om dat de hh Gyro niet goed was afgesteld.

En je heb me niet beledig hoor.

Hoelang vlieg je inmiddels al met die motor? Als je dr rustig n jaartje mee kunt knorren ga ik natuurlijk niet meteen een peperdure brushless erbij kopen, en pak ik liever een CP heli na de corona. ;)

Freakazoid zei:
Hoelang vlieg je inmiddels al met die motor? Als je dr rustig n jaartje mee kunt knorren ga ik natuurlijk niet meteen een peperdure brushless erbij kopen, en pak ik liever een CP heli na de corona. ;)

:? :? mmmm ik denke dat ik er nog maar een half jaar mee gevlogen
heb in totaal nog geen problemen met de motor ge had.

hele poos niet mee gevlogen ( :oops: gecrasht :oops: )

groetjes

Mark Vergnano

Wat zijn volgens jou de zwakke puntjes van de corona?

Ik heb ook al een band en pulley aandrijving gezien trouwens, lijkt je dat wat? Lijkt me namenlijk een stuk efficienter.

Een band of pulley aandrijving lijkt me alleen stiller.
Het contactvlak tussen de bewegende delen is met een pulley veel groter dan met 2 tandwielen, dus volgens mij juist minder efficient omdat je meer wrijving hebt.
Misschien wel een voordeel dat je bij een crash je tanden minder snel stript ?

Volgens mij is een pulley helemaal niet efficienter , alleen stiller. Tenslotte is het oppervlak van de draaiende delen van de aandrijving wat elkaar raakt veel groter dan bij 2 tandwielen.

Back