LMH-120 Corona

• Topicstarter Topicstarter MikeV
  • Startdatum Startdatum
Hoofdas deze is maar 4mm dik.
er zijn upgrade kits naar 5 en 6 mm te verkrijgen.

Ik heb van heli-chris 2 geharde assen. En idd tailcase is niet aleen kwetbaar maar ook heel traag in de post, maar dat had ik al verteld zeker.
Ik heb op runryder gelezen dat het standaard tailcase nu anders is, met 2 schroeven. Ik heb er 2 besteld en ga een zo proberen en de andere preventief omwikkelen in carbonlint daar waar de kogellgaers zitten.

Dus dit is waar ik voor moet sparen:
1x Corona (duh)
3x HS-81 (Twee met metal gearing voor cyclic)
1x Futaba G401 HH gyro
1x ..A (hoeveel vreet ie?) Regelaar waarbij je softstart en cutoff uit kunt zetten.
1x Alu tailcase
1x Alu tailboom
1x Titanium as
1x Belt drive voor hoofd as. (Stille heli is bliss, en tanden strippen is ook niet alles)
1x Stijve heck bladen (Ik houd niet van luie controls)
1x Carbon swash (Ik houd niet van luie controls)

Bestaat er een belt drive voor naar de staart net als de zoom400 en trex 450, zodat je niet zon last hebt van aandrijf as torsie?

Ik vlieg dan nog wel effe met stock brushed motor. Ik ben niet vanplan agressief te gaan vliegen, meer schaal eigenlijk met later een mooie bell 222 of hughes 500 body ofzo. Maar hoeveel volt moet die brushed motor hebben? Kan ik lekker vliegen op 2s2p 2200mah 10C (7.4v 4400mAh in totaal - 44A continue) lipo packs?

De intermodellbau beurs is supergoedkoop uitgevallen (nog 160 euro over), dus ik ben al lekker opweg. ;)

Weet iemand of een Lehner Basic 5300 ook geschikt zou zijn voor de corona ?
Dit is een brushless motor met de afmetingen van een 540 motor voor een elektrowagen, met een kV van 5300toeren/Volt.

Nou, inmiddels een Corona 2de hands gevonden en gekocht voor een schappelijke prijs. Inclusief motor, gyro en regelaar.
Nu maar hopen dat alles werkelijk ok is ......

Wordt vervolgd

Met de simulator "reflex" is een corona veel lastiger to hooveren dan bijvoorbeeld met een logo 10 of een raptor .
Zou dat door de collective pitch komen ???

Die m24 heb ik net geprobeerd, is ook al bijna niet stil te houden. Dat gaat wat worden met m'n corona ....... nou ja weer een uitdaging erbij zal ik maar zeggen ....

de corona is er stabiel ik kan me knupols gewoon los laten en dan blijft tie gewoon stil hangen hoor de corona is er makelijk te vliegen

Imre
Ik heb gewoon een leeg kanaal gebruikt van mijn multiplex cockpit, dus geen mixers/expo aanstaan.
Hoogstwaarschijnlijk zijn het dan de instellingen in de sim zelf ?
Hoe staan die bij jou ingesteld ?

Ik zie dat veel mensen een carbon swash erop hebben zitten om dat te verhelpen. Helihobby.com heeft ze geloof ik.

ik vloog de corona op een dood noormale 4 kanaals zender en dat vloog gewoon goed dus ik denk dat het aan de sim licht ik vlieg hem nu met de mx 12 maar daar dat komt dat ik ook met de x400 vlieg

ja de staart is wel traag hij draad soms wel een kwaart door in hl maar dat kan aan de gyro en de goed kope servo ligen die er nu nog op zitten bij mij en een hl gyro is altijd beter

ik had het geluk in belgie een lmh te bemachtigen voor 35 euro
wel zonder de motor en zo maar toch dit zijn relatief niet zo'n grote kosten en ik wist niet eens dat dit ding crash bestendig was ,pas na een aantal crashen (goeie foute boel) merkte ik dat dat ding wel gewoon verder vloog

Back