LMH-120 Corona

• Topicstarter Topicstarter MikeV
  • Startdatum Startdatum
Hallo allemaal,

Leuk om te zien dat de Corona dan toch nog gaat leven in ons kikkerland. Ik ben inmiddels zover dat ik hem wel ga bestellen, twijfel alleen nog tussen binnen- en buitenland. Ik heb veel ervaring met kopen in het buitenland en weet daarom dat invoerrechten soms flink tegenvallen. Weet iemand toevallig hoe hoog deze zijn op modelbouwspullen, of allemaal tot nu toe mazzel gehad (ik dus nog nooit)?

ik zit me dan alleen af te vragen hoe het gaat verlopen als je een andere heli koopt en dan nog steeds gewend bent om nog steeds per ongeluk te crashen. :lol:

daar ben je na 2 keer achter dat je dat niet meer moet doen :wink:

de doelstelling van een corona achtig ding moet ook zijn dat je daarmee leert omgaan en de basis leert zodat je je vervolgheli's heel kan houden :wink:

Gerard_nl zei:
op modelbouwspul zit 0,8% douanerecht en 19% btw.
Dat is tenminste te doen. Dus zeg maar 20% + de kosten van inning. Nog tips voor betrouwbare en voordelige zaken, dan wel een thread waarin dit al eens besproken is?

Als het op stock is versturen ze het meteen. Het kan zijn dat de douane niet meewerkt en rustig een paar weken met je heli gaat zitten spelen :P
90% kans dat je pakje er binnen 1 à 2 weken is.
Spullen boven 200$ is verplicht verzekerd verzend. dus komt je pakketje zeker aan.

De corona is nog niet toegekomen :cry: Nu 10 dagen (inc. 2weekends) onderweg met "express" shipping. Duidelijk niet veel vrienden bij de douane :( . Ik hoop deze week nog :P

Niels

als ie bij de douane ligt heb je meteen devolgende dag al een inklaringsformulier.
als je dat netjes zonder liegen invult is de afhandeling bij de douane zelfs snel te noemen hier in NL.
ga je liggen liegen enzo op die papieren kan het wel eens lang duren (en terecht)

hoe lang het normaal in belgie duurt durf ik niet te zeggen, zijn ze daar niet zo snel niels ?

tja, hier is het iets anders...
Als je dit in België tegenkomt, moet je gewoon +-1-2 maanden wachten tot je pakketje er is. Als de customs declaration goed ingevuld is, hoor je er niks van, en staat er na 1-2 maanden een postbode aan de deur, die het bedrag van de inklaring ontvangt. (+-9€ +20%)
Is dit niet goed ingevuld, krijgt je binnen de 2 maand idd zo'n brief, waarin men in het frans om "de rekening" vraagt. :?

Als je express verzend (EMS bvb) krijg je wel zeer snel een brief over de inklaring, en wordt het pakje dan toch afgeleverd. Dit gaat dus wel vlot, maar kost natuurlijk veel meer. Voor duurdere pakketten doe ik het zo altijd.
Al dat ik moet zeggen dat er ongeveer een jaar geleden wel eens een pakketje hier in België bij GLS (die EMS verzorgd hier) 2 maand blijven liggen is. Niks douane hoor, toen ik het kreeg stond met een viltstift op geschreven (van GLS); "Snel leveren, hij wacht er al een tijdje op" :roll: . was dus in een hoekje geraakt... (klein pakketje hoor)
Nou toen was net de zomer voorbij, 20€ verzending betaald, en 2 maand kunnen wachten op m'n bestelling :roll:

mja, hier in België gaat het dus iets minder vlot, maar het gaat wel steeds beter de laatste tijd...

Niels

2brothersrc (ja van de banner boven) gaat deze heli en onderdelen binnenkort ook in het programma opnemen.

Crashfilmpjes waren al te zien op de toonbank PC daar.

Heb inmiddels een aantal leveranciers gevonden die mij de Corona kunnen toesturen. De meeste bieden mij echter de keuze: standaard (Fusion) motor en controller of brushless (genoemd wordt Mega 16/15/3 en Castle Phx 35 ESC)? Eerste keuze is 100 US$, 2e keuze 200 US$. Is het echt dat geld waard, of krijg ik in het beste geval 2 minuten extra vliegtijd?

Ik zou toch zeker voor de brushless gaan :D
Langere vliegtijd, meer power, minder gewicht, efficienter, minder storing en veel duurzamer.

...maar in praktijk komt het op max. 2 minuten neer, ja... die brushed motor verslijt niet snel naar het schijnt...

De mijne zal een mega 16/15/4 hebben..met jeti gold 18. Ik ga die fusiemotor ook eens proberen (zit er nog bij).

Heb wel al goedkoper gezien dan 200* voor een mega en een phoenix...

Niels

Ik heb zojuist mijn eerste heli besteld: een starterskit rondom de Corona bij helihobby in de VS. Iedereen zeer bedankt voor de hulp, ik vind dit een geweldig forum dat uiteraard al een plaatsje in mijn favorieten heeft verdiend :thumbsup:

Satoer zei:
Toch geen zender en ontvanger hè? Die zijn namenlijk 72 Mhz
Nee, in een andere thread las ik hoe dat in elkaar zit (geloof dat jij de hoofdpersoon was). Was wel verleidelijk want prijzen zijn daar leuker. Denk dat ik gewoon mijn eigen (40 MHz) spul gebruik. Zit hier in de polder dus zal zo'n vaart niet lopen. Of koop in NL een 35 MHz setje. Niet dat je dan zekerheid hebt..

Als jouw 40 Mhz zender 4 kanalen (dus 2 sticks met 2 assen) heeft kan je er prima mee vliegen. Als je geen revomix op je zender heb zitten heb je wel een Heading hold gyro nodig (of een aparte mixerboard). Moet je niet een gyro hebben die een extra kanaal nodig heeft (zoals een GY 401).

GY 240 is een goede geschikte HH gyro.

Back