Lockheed u2-r/tr-1

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Dickie, 14 nov 2013.

  1. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    De vleugels zijn in de glas mat gezet 25 gr met epoxy en daarna in de spuit plamuur.
    Nu kan ik de pylon tanks passend maken, en verder afwerken.
    Dank je Sjoerd.

    IMG_2606.JPG
     
    Berto vindt dit leuk.
  2. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    Servo aileron valt net buiten pylon tank, dus het hele spul iets opschuiven.
    Even een indruk de pylon is 800 mm lang en 80 mm doorsnede.


    IMG_2608.JPG
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2017
    Berto en henky vinden dit leuk.
  3. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    Deze kwam ook nog even buurten, bij het clubhuis.

    WP_20170524_006.jpg

    WP_20170524_005.jpg
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.438
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dat kan niet, want (model)vliegen is heeeeeel erg slecht voor levende wezens.
     
  5. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    Eerst een koolstof matje om de vleugel neus gelamineerd uiteraard een stukje folie als ondergrond.
    Hierna de pylon tank er stevig tegen aangedrukt en vast gezet met tape, op dit gedeelte komt de bevestiging.
    Nu wachten tot alles uitgehard is.

    IMG_2609.JPG
    IMG_2610.JPG
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2017
  6. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    IMG_2613.JPG

    Gelost en goede pasvorm.
     
    henky vindt dit leuk.
  7. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    Dit project gaat weer even op de plank ruimte maken voor nieuw project aankomende week een nieuwe stermotor ophalen.
    Er wordt geen draadje aangemaakt.
    Wordt in alle stilte aan gewerkt.
     
  8. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    Deze.

    top%20rc%20f9f%20courgar%20%20(5).jpg
     
    PH-MEL, henky en Berto vinden dit leuk.
  9. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    verplaatst, naar stermotoren
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2017
    renetl50 en henky vinden dit leuk.
  10. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    Wat te doen afbouwen of verkopen, eerlijk gezegd veel zin heb ik er niet meer in, dus een duidelijk dilemma.
     
  11. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    Even iets anders voor de boodschappen, en dan door het bos naar de heide om s,middags te vliegen met de senioren ploeg.
    Hoewel de ploeg wordt steeds groter en gezelliger.
    Er wordt steeds meer met E- RES gevlogen, dus ook maar eens omkijken naar zo,n kist, lekker terug naar de basis.


     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2018
  12. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    Toch maar afbouwen

    Vanmiddag de U2 maar weer eens van de schap gehaald, 120 mm ingebouwd en bedraad.

    Eerst een film , kijk naar het opstijgen bij 2.10.

     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2018
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  13. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.341
    Locatie:
    nuenen
    Wow....
    Wat houdt die witte sportwagen in de gaten?
     
  14. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    Opstijgen en landen is een drama, in de sportauto zit ook een piloot die hem helpt (is een baan die iedereen wel wil doen bij USAF)
     
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.438
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Het zag er anders niet uit als een drama Dick, flinke stijghoek. Waar zit 'm het drama in: beheersing, zicht? Ik heb altijd gedacht dat die volg-auto alleen bij landen nodig was. Je ziet dat de chauffeur flink door moet trappen.
     
  16. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.944
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    De witte sportwagen haalt ook de vleugelwielen weer op denk ik, die vallen zodra de vleugels lift krijgen en naar boven buigen uit hun houders op de baan, deze worden door de sportwagen opgepikt.

    Tijdens de landing houden ze de hoogte in de gaten en praten zo de piloot naar de grond toe, zodra deze stilstaat zullen ze de wielen er ook weer onder zetten.

    Hier meer info over wat ze doen:
     
  17. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    Nogmaals een film van de Jet Fan 120.

     
  18. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    Ben weer begonnen met de U2.
    wat foto,s waar ik gebleven was.

    inbouw van de Jet Fan 120

    IMG_2757.JPG

    en de flaps worden gedeeld i.v.m pylon tanks

    IMG_2773.JPG
     
  19. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    2.907
    Locatie:
    Zuidelijk
    Mooi realistisch gevlogen die Mirage!
     
  20. Dickie

    Dickie

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    2.605
    Locatie:
    Gelderland
    En toch ik zit te dim dammen om een turbine te monteren, ik kwam een . https://www.sw-jet.com/#. turbine tegen ze brengen met een 2 maanden ook een 45 uit.
    Alleen heb ik nog geen idee wat het is, dus nog even afwachten.
    De site staat wel bomvol met filmpies loont de moeite om het door te spitten.
    Het voordeel voor mij is dat ik in de lucht makkelijker de boel weer kan starten, met de 120 Jet Fan zo,n U2 blijft een zwever.

    l_sw60b-912-10.jpg
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2019

Deel Deze Pagina