Lockheed u2-r/tr-1

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
De vleugels zijn in de glas mat gezet 25 gr met epoxy en daarna in de spuit plamuur.
Nu kan ik de pylon tanks passend maken, en verder afwerken.
Dank je Sjoerd.

IMG_2606.JPG

Servo aileron valt net buiten pylon tank, dus het hele spul iets opschuiven.
Even een indruk de pylon is 800 mm lang en 80 mm doorsnede.

IMG_2608.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst een koolstof matje om de vleugel neus gelamineerd uiteraard een stukje folie als ondergrond.
Hierna de pylon tank er stevig tegen aangedrukt en vast gezet met tape, op dit gedeelte komt de bevestiging.
Nu wachten tot alles uitgehard is.

IMG_2609.JPG
IMG_2610.JPG

Dit project gaat weer even op de plank ruimte maken voor nieuw project aankomende week een nieuwe stermotor ophalen.
Er wordt geen draadje aangemaakt.
Wordt in alle stilte aan gewerkt.

Wat te doen afbouwen of verkopen, eerlijk gezegd veel zin heb ik er niet meer in, dus een duidelijk dilemma.

Even iets anders voor de boodschappen, en dan door het bos naar de heide om s,middags te vliegen met de senioren ploeg.
Hoewel de ploeg wordt steeds groter en gezelliger.
Er wordt steeds meer met E- RES gevlogen, dus ook maar eens omkijken naar zo,n kist, lekker terug naar de basis.

Toch maar afbouwen

Vanmiddag de U2 maar weer eens van de schap gehaald, 120 mm ingebouwd en bedraad.

Eerst een film , kijk naar het opstijgen bij 2.10.

Het zag er anders niet uit als een drama Dick, flinke stijghoek. Waar zit 'm het drama in: beheersing, zicht? Ik heb altijd gedacht dat die volg-auto alleen bij landen nodig was. Je ziet dat de chauffeur flink door moet trappen.

De witte sportwagen haalt ook de vleugelwielen weer op denk ik, die vallen zodra de vleugels lift krijgen en naar boven buigen uit hun houders op de baan, deze worden door de sportwagen opgepikt.

Tijdens de landing houden ze de hoogte in de gaten en praten zo de piloot naar de grond toe, zodra deze stilstaat zullen ze de wielen er ook weer onder zetten.

Hier meer info over wat ze doen:

Ben weer begonnen met de U2.
wat foto,s waar ik gebleven was.

inbouw van de Jet Fan 120

IMG_2757.JPG

en de flaps worden gedeeld i.v.m pylon tanks

IMG_2773.JPG

En toch ik zit te dim dammen om een turbine te monteren, ik kwam een . https://www.sw-jet.com/#. turbine tegen ze brengen met een 2 maanden ook een 45 uit.
Alleen heb ik nog geen idee wat het is, dus nog even afwachten.
De site staat wel bomvol met filmpies loont de moeite om het door te spitten.
Het voordeel voor mij is dat ik in de lucht makkelijker de boel weer kan starten, met de 120 Jet Fan zo,n U2 blijft een zwever.

l_sw60b-912-10.jpg

Back