Logo 10 of 16, waar te verkrijgen?

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
beste heli-forumdeelnemers,

ik wil beginnen met elektro heli vliegen.
Het liefst met een Logo 10 of 16
Weet er iemand waar ik een totaal pakket kan bestellen>

groet,

sjoppereur

heb ik mijn bericht verkeerd geplaatst??
Ik had al een antwoord verwacht.
Of vliegen jullie geen elektro??

sjoppereur

Hallo Sjoppereur,

Natuurlijk vliegen we hier ook electro.
Kijk eens bij www.eheli.nl daar hebben ze complete sets logo 10 en 16 inclusief instructie/vliegles dus 100% vlieggarantie voor € 1045,-

Gr Hans

Topic titel veranderd.

@ Sjoppereur, zoek eens naar 'Logo 10' hier op het forum, krijg je gelijk de nodige informatie en andere interessante topics met betrekking tot...

Geduld is een schone zaak... :teacher:

er zijn mensen die niet de gehele dag de tijd hebben om het forum te bezoeken, ik weet het het klinkt raar :wink:
als er binnen anderhalf uur niet gereageerd is wil niet zeggen dat je post niet gelukt is.

zoals al gezegd, rechtsboven zit een knop "zoeken"

zoek daar eens op logo, er zijn diverse actieve forumleden die er 1 bezitten en je er goed over kunnen informeren.

Gerard_nl zei:
er zijn mensen die niet de gehele dag de tijd hebben om het forum te bezoeken, ik weet het het klinkt raar :wink:
Uit jouw mond klinkt dat idd raar ;)

Ik zou voor de Logo 10 gaan of anders de Logo 14.

De 16 is niet zo gangbaar / populair

Weet ook dat een zwaardere elektraheli ook zwaardere accu pakketten, zwaardere motor en zwaardere controller moet hebben. En vooral bij elektra-heli’s gaat dit flink in de kosten lopen.

Shops met mikado heli's:

Duitsland:
http://www.modellbau-liste.de
http://www.heli-center-berlin.de
http://www.rc-city.de

Amerika:
www.fxaeromodels.com
www.helihobby.com

Ok, ik heb het begrepen. Vidn wel dat het wat katterig klinkt "hebben niet de hele dag de tijd" of is het misschien jaloezie. Maar goed, sommigen hebben een erg kort lontje.
Ik heb even op www.eheli.nl gekeken. Nou dan ga ik echt niet buiten de grens kopen. Daar staat een aanbieding die klinkt als een klok. De hele set, incl.
akku voor rond de Euro 1.000 en dan zit er ook nog 2 uur instructie bij, incl. afstellen, invliegen, voorvliegen... Lijkt me een goed plan. Hetzelfde maar dan voor de Logo16 = 1150 euro. Ik weet dus waar ik naar toe ga. Zag op die site ook een link naar helifun.info. Heb ook daar geneusd. Is een vliegschool met heel, heel veel over elektroheli's. Zeer redelijke lesprijzen )laagste van Nederland). Dus ik denk dat ik mijn straatje gevonden heb. Ik moet alleen nog even uitzoeken waar die eheli.nl is gevestigd. Dan ga ik er naar toe. Een ieder bedankt voor zijn bijdrage. We keep you informed of.......ik zeur jullie de oren van het hoofd omdat ik niet weet hoe het moet.... groet sjoppereur

@ Michel
the world does not suck, humans suck the world
:-))

groetjes sjoppereur

@Michel
Logo 15? Dat ding is helemaal van carbon!!
Mooi, maar stinkend duur. Nee. dat is te veel van het goede. Dan komt pas als ik kan vliegen.
Voor dat geld koop ik 2 Logo16. Dus kan ik er zonder een centje pijn 1 echt helemaal, maar dan ook helemaal in barrels vliegen (vergeleken met die 14 dan). Vergeleken met mijn portemonnee doe ik het wat kalmer aan.

groet
sjoppereur

Satoer zei:
Ik zou voor de Logo 10 gaan of anders de Logo 14.
De 16 is niet zo gangbaar / populair

Nou als beginner zou ik zeker niet gaan voor de Logo 14.
ongeveer € 360,- duurder dan de logo 16 en ook nog een
carbon versie dus bij elke crash $$$$$$$$ :D

Gr Hans

Niet meteen als een bezetende dat starters pakket gaan kopen. Verdiep je eerst even goed in wat al die onderdelen in houden. Het starters pakket is namelijk behoorlijk marginaal.

Reken er maar best op dat je uiteindelijk voor een goede Logo 10 dik 1600€ hebt uitgegeven.

Het stratterpakket is marginaal??
Hoe kom je daar nu bij?
Ik heb net gekeken en niks marginaal. Plettenberg motor, Schulze regelaar, Robbe Futaba microservo's, FX18, akkupakket....
Nee, Michel nu ben je toch een beetje voorbarig dunkt me. (als ik zo vrij mag zijn). Ik heb op helifun.info gekeken en die heeft verschillende motoren gebruikt. De orbit is een goede motor. Er staat ook een test in Bouwen & Vliegen van de eigenaar Henk-Joyce. Nou als ik zijn site zo doorspit dan weet hij er best een poepie van. Ik zag trouwens ook nog jouw foto op zijn site. Leuk hoor. Zijn hier trouwens ook rolstoelgebruikers die heli vliegen. Helifun.info zoekt ze. Kijk daar maar eens onder de knop Wheeling Pilots. Groet sjoppereur

@sjoppereur

Eheli zit in Odoorn , dat is een plaatsje vlak bij Emmen
in het mooie Drenthe. :P
Adres gegevens staan ook op de site of stuur me anders
een PB tje

Gr Hans

nou ik heb aan mijn logo 10 nu iets van 1000 euro besteed en ik heb dan een bortelloos plettenberg en drie accu packs van 12 cellen 2400 mah nicd en micro servo's en een shultze alpha835w
en de heli zelf
daar komt nog bij een gyro en staart servo dus in totaal zou het ongeveer Exclusief lader 1200 euro's zijn en met lader zou het dan 1400 euro zijn als je tenminste een beetje goede lader wilt.
ik had al een lader aangeschaft maar ik weet niet of je ze nog voor die prijs ergens kan krijgen

heej Michel we maken geen ruzie hoor :-))
Nou even wat anders: heeft iemand ervaring met een vliegschool ?

sjoppereur

Marco, dan heb jij ook een mooie geschikte prijs.
Alpha van Schulze? Dat is een topontvanger met een automatische veiligheid. Ik heb die gebruikt in mijn vleugelmodellen. Een miniding, maar erg goed.
Ook een Orbit-motor? Zie je wel...goed ding.
Wat voor giro (of is het gyro) doe je erop?
sjoppereur

ik heb net even gebeld met Henk-Joyce van helifun.info. Klinkt allemaal echt goed. Hij is in ieder geval erg aardig, maar weet er een heleboel van af. Hij heeft nog even voor mij gekeken, maar het is een Logo 10 Easy +Zender + Servo's + akku +Gyro G400. De G400 heeft volgens hem niet zulke topprestaties als de GY401 (wat dat ook zijn moge). Henk-Joyce zit niet op dit forum zei hij (of ze??) Wat maakt het uit hij of ze. Ik vond het in ieder geval een verhelderd gesprek.
sjoppereur

Helicopter Logo16
Zender Robbe Futaba FX 18
Ontvanger Schulze Alpha-835W
Servo's 4x Robbe futaba S3151
Gyro Robbe G-400
Motor Plettenberg Orbit 25/16
Regelaar Schultze Future 32.40K
2x 10 cellen 2400Mah NC Accu
Set Houten rotorbladen
2 uur instructie/vliegles

Dit is het aanbod van de Logo 16 van eheli.nl