Logo 600 3D

• Topicstarter Topicstarter fredje
  • Startdatum Startdatum
Kun je wat duidelijkere fotos maken dan? Van de Kong "in" de probleem zone?
Kunnen we allemaal iets makkelijker meekijken!

tuurlijk gaan we een filmpje monteren! Maar ik zit letterlijk en figuurlijk vast met die lipo. Ik wil echt KP gebruiken. Iemand van jullie een idee?

Gewoon de kongpower opdelen, en er een lang pakket van maken. Daarvoor is er echt ruimte voldoende in de Logo. Ik heb zelf zowel de bricks gebruikt alswel de 2*3 cellen longpack. Met het verplaatsen van je RX lipo kan je het zwaartepunt prima halen.

Succes (en beterschap), greetz van Aldert

Hoi,

Hier enkele foto's van de "probleemzone"
2215697007_6ba1f0ca3d.jpg

2216489358_4c5145a455.jpg

Ik zou idd zoals Aldert voorstelt de pack kunnen openen en de lipocellen achter elkaar leggen ipv op elkaar, maar das wel vrij drastisch. Mss is er gewoon geen andere optie. Nog andere ideeën?

Ander pakket bestellen ;)

En zeker andere kleur krimpfolie er op (A)

Toestel ziet er erg mooi uit ! lekker degelijk.

Suc6
Ba®t

Voor zover ik het kan zien lijkt de beste oplossing inderdaad je pack opsplitsen , wel even een klusje, maar goed zelf te doen als je een beetje handig bent.
(De lipo een kwartslag draaien heb je al geprobeerd neem ik aan ...)

Trouwens, zag ik het goed dat je als regelaar een jazz 55-10-32 hebt gekocht ?

Volgens mij had je beter een 80-6-18 kunnen nemen om de volgende redenen :
- er zit een heel betrouwbare en zware bec aan boord van 4 ampere, dus geen externe accu nodig en dus gewichtsbesparing
- de continue toelaatbare stroom is 80Ampere terwijl de 55-10-32 'maar' 55 Ampere bedraagt. Van raptor rulez begreep ik dat hij met zijn t-rex 600 met 6s lipo vermogenspieken heeft van meer dan 2000Watt . Als de spanning met 6s lipo ca. 20Volt bedraagt kun je uitrekenen dat de stroom dan 2000/20 = 100A bedraagt
Met de 55-10-32 regelaar ga je dit niet halen want die heeft zijn stroombegrenzing op 65A liggen . Bij de 80-6-18 ligt dat op 100A dus zit je wel wat veiliger .....

Nu heb jij geen t-rex 600 maar goed, het is toch iets om in de gaten te houden als je gaat 3D'en ....

Laatst bewerkt:
Een andere optie als openvouwen van het pack is er niet volgens mij.
Ik heb dat probleem met de passing in de logo's volgens mij als commentaar al eerder gepost in jouw draadje van de kongpowers (en Airthunder)...;)
Je zou de pinion kunnen afschermen met het tegenlager wat Logo ook verkoopt, maar dan passen ze er alsnog niet onder....
FP 6S 5000 past prima.
De 6S Evolights van FP passen ook maar net, maar hier kan je dan een kunststof plaatje gebruiken om de bovenkant van je Lipo tegen de pinion te beschermen.
De nieuwe 30C 6S Kokams zullen denk ik ook wel passen.

Hoop dat je eruit komt.

Eric

de reden waarom ik met een rxbatterij werk is puur een veiligheidsreden:
wanneer de flightpack faalt blijven de servo's werken wat dus geen overbodige luxe is.
Dit ga ik dan ook niet aanpassen en dat extra gewicht neem ik er wel bij.
Ik ga ook eerst zien hoever ik kom met mijn huidige regelaar. Je moet rekenen dat de logo maar tot 12 graden pitch gaat en niet tot 14 zoals bij een trex. Ik ken ook iemand die met een dyna-x vloog met de jazz55 zonder problemen. Ik heb mij ook een Dpr gekocht dus ik zal snel weten wanneer ik te hoge pieken trek.

Gr, Frederic

Jazz 55 kan veel meer hebben dan wat de spec's zeggen. Volgens mij vliegt het hele Mikado Fabrieks team met de Jazz 55. En 2200 Watt is daar een peuleschil, Andreas heeft eens log's gepost van 4 KW in een Logo 14, was wel op 10S natuurlijk.

Wat zij wel allemaal doen is het verbeteren van de koeling, d.m.v. koellichamen en/of fan's. Wil je helemaal voor zeker gaan dan kun je de handleiding van Ulrich Roehr (ontwikkelaar van de V-Stabi) volgen.

http://www.uroehr.de/hubi/e-power18/jazz_mod/index.html

Rick

Ik kan je uit eerste hand bevestigen dat de Jazz55 het net niet houdt in een 50size toestel op 8S (was met een NEU1910/1Y) Dus op 6S zijn de stromen nog hoger dus zal dat niet lukken als je 'zware' 3D wil vliegen. Op 10S zijn de stroompieken lager en lukt alles wel probleemloos.

Ik kan me verplaatsen in het verhaal van Jurrien.

Want met 2200Watt en 10s lipo de spanning veel hoger dan met 6s en dus zal de stroom bij HETZELFDE VERMOGEN lager zijn !
Bij 10s lipo, onder balasting zal de packspanning ca. 35v zijn. Bij een vermogen van 2200w is de stroom dus 2200/35 = 62A

Bij 6s lipo en 2200W is dat dus 2200/20 = 110A !! Bijna het dubbele dus !

Trouwens, extra koeling helpt alleen bij een CONTINUE hoge stroombelasting van de regelaar. Dit voorkomt dat de mosfets van de regelaar door dissipatie stuk gaan.
Dat helpt dus niet tegen te grote stroomPIEKEN, daarvoor kan de warmte die ontsaat in de mosfets van de regelaar niet snel genoeg worden afgevoerd en als deze pieken te groot zijn kunnen de mosfets defect raken (of er kan een eventueel aanwezig zijnde stroombeveiligingsschakeling actief worden).

Jazz 55 kan veel meer hebben dan wat de spec's zeggen. Volgens mij vliegt het hele Mikado Fabrieks team met de Jazz 55. En 2200 Watt is daar een peuleschil, Andreas heeft eens log's gepost van 4 KW in een Logo 14, was wel op 10S natuurlijk.

Wat zij wel allemaal doen is het verbeteren van de koeling, d.m.v. koellichamen en/of fan's. Wil je helemaal voor zeker gaan dan kun je de handleiding van Ulrich Roehr (ontwikkelaar van de V-Stabi) volgen.

http://www.uroehr.de/hubi/e-power18/jazz_mod/index.html

Rick

Even misschien ter referentie:

Met mijn T-rex 600, 600mm V-blades +/- 14 graden pitch bij 2300 toeren trek ik pieken van 125 ampere!! (2500 watt) met FlightPower 5000 6s1p EVO25 (met andere packs haal ik dit vermogen niet!)

Overigens vlieg ik deze heli met de standaard 75 ampere regelaar van Align, 1e versie ZONDER koellichaam, en hij is nooit warmer dan 35 - 40 graden geworden (goed cyclic management :wink: ) Toch zou ik voorzichtig zijn met de regelaar die je nu hebt, er is bekend dat hij 70-80 ampere zo makkelijk kan hebben maar veel meer niet. 100 ampere trek je al snel tijdens 3D.

Cheers,

Richard

Hoi Iedereen,

Wat als ik een 8s setup gebruik? Ik denk dat wel enkele problemen zou oplossen (onder andere een pinion probleem). Over pinions, welke pinions gebruiken jullie (en met welke setup). Zou met een 8s een jazz wel beter functioneren? Ook zal mijn actro beter werken want in de handleiding bevelen ze een 7s setup aan.

Dan heb je wel kans dat het zal werken. Bij mij net niet dus, ook op helifreak zal je mensen zien met de Jazz55 en 8S en een NEU1910/1Y. Bij warm weer hadden sommige een probleem (ik ook). Op 8S zou ik voor een CC85HV gaan die werkt probleemloos. Hopelijk komt Kontronik ooit met een regelaar tussen de Jazz55 en powerJazz uit...

Het zal dus van je motor en vliegstijl afhangen...

cdec

Wel, ik zou ook 8S voorstellen.
Dan is het pack 1 cell lager, past het dus perfect, en kan je ook schuiven voor de ideale gewichtsverdeling.

De Jazz 55-10-32 is een goede regelaar voor 10S setups, de 80-6-18 voor 6S setups.
Maar een Jazz 55 of 6S? da's problemen zoeken. (Kan een beetje getweakt worden met een extra koellichaam te plaatsen, maar op een warme dag kom je naar beneden :-( )

Als je op 8S een tandwiel kan kiezen in het midden van het gamma, is dat perfect, dan kan je daar nog steeds naar believen mee experimenteren.

En, je weet dat ik uitkijk naar jouw ervaring... kan je sponsor enkel ten goede komen ;-)

Chris

Als je op 8S een tandwiel kan kiezen in het midden van het gamma, is dat perfect, dan kan je daar nog steeds naar believen mee experimenteren.

En, je weet dat ik uitkijk naar jouw ervaring... kan je sponsor enkel ten goede komen

Is idd mijn bedoeling om te experimenteren met deze setup. Ik zal hier weldra mijn ervaring posten, de heli is min of meer gebouwd. Ik wacht nog op de pinions, zodra ik die heb kan ik de motor en ESC inbouwen.

Je moet rekenen dat de logo maar tot 12 graden pitch gaat en niet tot 14 zoals bij een trex. Gr, Frederic

Op de Logo 500-3D met Robbe-Futaba S3050 of S3152 kan ik probleemloos +/ - 14 graden pitch instellen.

vr.gr.

Joyce

Op de Logo 500-3D met Robbe-Futaba S3050 of S3152 kan ik probleemloos +/ - 14 graden pitch instellen.

vr.gr.

Joyce

Ik heb hier al eens wat over gelezen op diverse fora...
De lengte van servo naar tuimelschijf is per type servo uiteraard anders (anders dan Logo handleiding).
Dus zal je de link lengtes zo moeten aanpassen dat bij 90º servostand alle mixer armen ook op 90º komen te staan en het bereik van de tuimelschijf in hoogterichting vanuit 0º pitch even groot is,
+/- 14º moet er mechanisch vast uit te halen zijn.

Eric

ik ben het met joyce eens..

ik ben net klaar met me 500 DX en ik heb
met me robbe s9001 +14 en -14 graden op de kop staan.

greetz baileys

Back