Logo 600 3D

• Topicstarter Topicstarter fredje
  • Startdatum Startdatum
F

fredje

Guest
Hallo Iedereen,

Gisteren een logo 600 3D gekocht. Hier komt mijn bouwverslag:
Mijn setup wordt de volgende:
Motor: Actro 18-3 (nog niet te verkrijgen in de winkel)
ESC: Kontronik Jazz 55-10-32
Servo's: 3 X ko propo PDS2123FET
Gyro + Staartservo: Logitech 6100t + bijhorende servo
Lipo: Kongpower 6s 5000 mah en A123 12s om te testen.
BEC met 2s 1800mah Kongpower rxbattery
DPR 100
AR7000 rx
Hier enkele pics:

De doos van de logo

2203524595_8a04294b5d.jpg

En toen ging de doos open...

2203526423_cbc5a215c0.jpg

2203526303_bf837e6e8a.jpg

2203530125_30c0698925.jpg

Een infinity III om nieuwe tests te doen met de A123.

2203918065_66fec2dc09.jpg

De Actro motor die ik ook aan enkele tests ga onderwerpen:

2203918611_b7eb288a2e.jpg

De befaamde Kongpower accus, een flightpak en een rxpak:

2203920717_bdc888b610.jpg

De Kontronik ESC

2203922013_1724917d5f.jpg

Een DPR 100 om de A123 batterijen te testen:

2204713244_d39b1b9873.jpg

Hier gaan we dan van start met de bouw van de logo:

2206100072_e5b4e3a696.jpg

2206543966_1edf8e2e86.jpg

De manual is zeer duidelijk en het bouwen van het frame is zo gedaan. In het algemeen bouwt hij echt zeer vlot.

De staart.

2206602046_bf9cec6b97.jpg

De kop:

2205814261_2cf532014c.jpg

2205814511_8e6645724c.jpg

Deze namiddag nog wat verder gebouwd. De heli is nu af. Vanaf morgen ga ik beginnen met de electronica in te bouwen.

Hier de foto's:

2206840520_3e84ae7ec0.jpg

2205999827_9f06ed4a71.jpg

Stay Tuned

Ziet er goed uit Fredje! Zeer mooi kitje!
Ben benieuwd hoe die jou gaat bevallen!

Wat is het prijsverschil tov een t600e?

Suc6 met bouwen en maak er wat moois van!

Groet,
Tjerk ;)

Is het carbon staarthuis standaard op de 600 3D ?
Ben ook benieuwd naar je bevindingen met de logictech 6100 gyro. Welke type servo zit erbij ?
De gy401 combi wordt beschouwd als zeer goed maar er zijn er vast meerdere die erg goed zijn en iets betaalbaarder.
Ben ook benieuwd naar je kongpower resultaten. Heb je er wel eens een ontlaadcurve van gezien ?

Hey Fred,

mooie heli!
Zie ik een aluminium motormount? Is dat een optie? (Bij mij zit standaard een kunststof motormount).

Greetz van Aldert

...
Zie ik een aluminium motormount? Is dat een optie? (Bij mij zit standaard een kunststof motormount).

Greetz van Aldert

Heb het net nagevraagd bij zijn sponsor, in de Logo600 3D kits zit de Alu motormount bij.
Bij de eerste kits was dit blijkbaar niet het geval.

Vind het ook wel netjes dat het er bij zit, dus denk dat ik de mijne ook maar ga bestellen :-)

Chris

Mooie heli, gefeliciteerd :) !!
De kunststof motormount bleek in het begin wat problemen te geven.
Door de flexibiliteit van de kunststof motorplaat liepen de visgraat tandwielen bij hoge belastingen (met name op de 6003D, 10S) uit het lood met als gevolg een gestript hoofdtandwiel.
In de USA heeft toen iedereen gratis een alluminium motor mount nageleverd gekregen.
Ze doen hem er nu standaard bij denk ik...

Eric

hele mooie heli,,

(ben zelf bezig met bouwen van de logo 500 DX)
de handleiding vind ik zelf ook heel makkelijk te volgen
ik ben namelijk een leek in het bouwen van heli's
maar het gaat me goed af..

groetjes Baileys

Hoi iedereen,

@Baileys, ik volg ook al een tijdje jouw bouwdraadje, proficiat met jouw aankoop.

Ben gisteren avond nog wat bezig geweest met de electronica (kon echt niet meer stoppen):p. De staartservo en de aileron servo's zijn gemonteerd. Nu wees Chris mij op het probleem dat de kongpower misschien niet zou passen in de heli. Dit kan ik nu nog niet bepalen omdat niet alle electronica is ingebouwd dus kan ik mijn zwaartepunt nog niet bepalen maar dat zullen we snel weten. Misschien dat het nipt gaat passen, anders zoeken we een andere oplossing. Zoals Chris ook al vermelde, de alu motormount zit nu standaard inbegrepen in de kit. De counterbearing voor de motor is een upgrade en is dus niet inbegrepen (Counterbearing dient als een extra steun voor de motor bij extreme 3D zodat de tandwielen mooi op elkaar blijven lopen en we geen rare fratsen krijgen). Mijn pinion heb ik nog niet binnen maar verwacht deze ook binnenkort (pinion is NIET inbegrepen in de kit aangezien dit afhangt van je setup). Over de logo 6100t deze is in combinatie met de logitech 6100g servo. Heb deze gyro en servo op mijn dyna ook zitten. Is te vergelijken met de Gy611 van futaba. Ben er zeer tevreden over en werkt uitstekend.
Over het carbon staarthuis: ik heb gewoon een standaard logo 600 3D kit gekocht, dus zoals je ziet zit deze inbegrepen in de kit. Alles wat jullie zien van de kit is rechtstreeks uit de kit en ik zal dan ook deze heli standaard vliegen zonder extra upgrades (tenzij mss een counterbearing voor de motor, maar dit valt nog te bezien).

Ziezo dit was het voor nu. Binnenkort nog wat foto's van de montage van de electronica.

Hey Fred,

de logictech gyro's bevallen mij trouwens ook erg goed. Het instellen vind ik persoonlijk véél makkelijker dan de bekende 401 (al stellen deze ook makkelijk in).
Maar ik ben wel benieuwd naar de motor. Heb je ook een gewicht? En Kv? Eventueel een asmaat (5mm/6mm) Hoeveel tands tandwiel ga je gebruiken?
Ik gebruik trouwens de orginele Mikado servoarmpjes. Kunststof servoarmpjes (bij mij met jr aansluiting), ze zijn erg sterk, passen perfect en je kan exact de instellingen in de bouwhandleiding overnemen.
De FP4900 akku's passen overigens exact, maar dan moet je niet het tegenlager monteren, dan passen de FP's niet onder de motor door.
Veel plezier met verder bouwen/monteren/afstellen.

Greetz van Aldert

Hoi Aldert,

Is idd zeer makkelijk te regelen die logitechs. Ik vind persoonlijk ook de 2100t duizend maal beter dan de gy401, ze zijn lichter, simpel en ik vind dat de HH ook beter is.

Over de motor. Hier zijn de gegevens:

As: 5 mm
mOhm: 20
1/V min: 990
Max. Rendement: 85%
gewicht: 290g

Van pinion zit ik nog beetje in de knoei. Momenteel zijn ze niet niet in stock en ten tweede door de lage Kv van de motor en omdat ik "maar" op 6s vlieg zal ik voor de maximum pinion moeten gaan (19t) voor de setup met de 6s Kp. Voor de setup met de A123 batterijen die 12s tellen zal ik voor een minimum pinion moeten gaan: 13 t pinion. Het hoofdtandwiel is van het type modul 0.7 (153 t)

Maar mss ga ik de Kp moeten veranderen omdat ik mss geen plaats genoeg ga hebben in het frame. Maar dat is voor later. Eerst servo's en gyro monteren. Pas problemen stellen als ze zich voordoen.

Stay Tuned,
Fréderic

Als de Kongpowers even groot zijn als Airthunder passen ze NIET.

Ik kan je met zekerheid zeggen dat ze niet passen. Nu ja, je hebt ongeveer 2mm over tussen de lipo en de pinion, dat is mijn inziens niet genoeg.

Ik ben voor FP gegaan, dezelfde motor maar voor een 500 3D.

Succes!

Ron

Ziezo,

Ondertussen zijn er weer wat verorderingen gebeurt. De servo's zijn ingebouwd, de ontvangerbatterij en de BEC zijn geplaatst en de gyro is ook ingebouwd. Voorlopig wacht ik nog op de pinions en enkele goudstekkers. En dan heb ik nog het probleem met de KP lipo. Het gaat idd op enkele milimeters aankomen dus ik ga kijken voor een andere oplossing. Hier zijn de foto's:
2214531390_2cf9c16a6f.jpg

De gyro
2214531864_d2e8f8626d.jpg

De BEC
2213740151_02a06baa7a.jpg

De Rx accu onderaan het frame.
2214533668_b7f901df40.jpg

Stay Tuned,
Fréderic

Hey Fred,

Haal alsjeblieft die BEC stekker tussen je stroomvoorziening vandaan, en soldeer rechtstreeks een Deans aan de align regulator. Tevens had ik de ontvangerakku tegen het "schot" rechtop staan, zeg maar aan de andere kant van de "gyro ruimte" (ik draai nu met BEC in de regelaar). Hier is voldoende ruimte, en je zwaartepunt gaat weer een stukje omhoog richting rotorkop.
Ik ben zéér benieuwd hoe je hem vind vliegen!

Greetz van Aldert

@Aldert
Bedankt voor de tips Aldert maar de originele bec stekker is er al van. Ik heb er zon deansstekker aan gesoldeerd zoals je op de foto's kan zien. Tenzij jij een andere stekker bedoelt. Alles functioneert prima. Ik ga mss toch wel nog die ontvangerbatterij verplaatsen maar verknoeit wel beetje mijn "wireorganisatie" en staat wel niet zo mooi op het frame.
Kan je toch nog es nader verklaren welke stekker je precies bedoelt die er van tussen moet?

Groeten,
Frederic

@Aldert
Bedankt voor de tips Aldert maar de originele bec stekker is er al van. Ik heb er zon deansstekker aan gesoldeerd zoals je op de foto's kan zien. Tenzij jij een andere stekker bedoelt. Alles functioneert prima. Ik ga mss toch wel nog die ontvangerbatterij verplaatsen maar verknoeit wel beetje mijn "wireorganisatie" en staat wel niet zo mooi op het frame.
Kan je toch nog es nader verklaren welke stekker je precies bedoelt die er van tussen moet?

Groeten,
Frederic

Hey Frederic,

De Deans had ik gezien, maar ik dacht dat je alsnog de BEC stekker tussen de kabels had zitten. Ik bedoel de omcirkelde stekker in jou foto! (Althans ik maakte daar een BEC stekker van, waarschijnlijk is dat dus iets héél anders).
bec%20stekkertje.jpg

Greetz van Aldert

oh das een stukje tape waar de voeding van mijn ko propo servos toekomen.
Ik zit momenteel ziek thuis dus ik heb wel even tijd om te bouwen.

Stay tuned!

Frederic

Voor een heli bouwen ben ik ook wel eens ziek thuis gebleven... ;) :lol:

Ziet er goed uit man! Filmpje gaat er komen neem ik aan!

Groeten,
Tjerk :wink:

tuurlijk gaan we een filmpje monteren! Maar ik zit letterlijk en figuurlijk vast met die lipo. Ik wil echt KP gebruiken. Iemand van jullie een idee?

Back