Logo 600 3D

• Topicstarter Topicstarter fredje
  • Startdatum Startdatum
Hoi iedereen,
Van die pitchuitslag. Ik had 12 graden maar vanuit de manual. Maar als 14 graden mogelijk is zullen we natuurlijk voor 14 gaan.

Gr,
Fréderic

Deze ochtend postbode langs geweest, zal vanavond het vervolg posten.

Ziezo,

Lipo packs gesoldeerd (amai wat een klusje). Pinion is ook geïnstalleerd en motor + regelaar ook. Nu nog juist de limit van mijn gyro instellen en hij is klaar voor de maidenvlucht.

Joehoew, gisteren 1e vlucht gedaan met logo. Ik plaatste hem in hover en hij bleef gewoon hangen. Ik kon mijn handen van de sticks laten. Niks van trim toegepast. Echt super heli.
Deze week volgt de 1e 3D vlucht. Binnenkort zal ik ook een filmpje posten. + resultaten van de DPR.

Hoi iedereen,

Gisteren de eerste 3D gedaan maar ik heb moeten onverwacht stoppen wegens een tailboomsupport die het begaf. Hier toch de testresults. We hebben een klein probleem.
Mijn hoogste piek was 93.75A wat dus ver boven de 55A van de regelaar ligt. Ik heb gisteren gevlogen met een platte throttle curve van 95% wat dus vrij hoog is. Misschien ga ik een iets grotere pinion moeten plaatsen. Anders nog iemand ideeën om de pieken lager te krijgen? Ik kan natuurlijk meer cellen gaan vliegen maar zou het toch graag op 8s houden.
Logo%20600%203D.JPG

klik hier om de testresults te downloaden: Picasa-webalbums - Fréderic - Logo test res...

als ik een kleiner pinion kies zal de headrpm toch ook lager zijn?
Neem nu bevoorbeeld dat mijn motor 20000 toeren draait.
Wanneer ik een 13t pinion kies heb ik een gearratio van 11.77 (153t/13T)
dit wil dus zeggen dat mijn rpm op de kop 20000/11,77 zal zijn. Dit is 1699 toeren.
Wanneer ik een grotere pinion kies, 18t bevoorbeeld wordt dit dan een gearratio van 8.5 (153t/18t). Dit is dan 20000/8.5 => 2353 toeren op de kop wat dus wel degelijk een hoger toerental is dan 1699.
Dus hoe groter de pinion hoe meer toeren, waardoor ik dus een lager throttle curve kan zetten waardoor mijn batterij het wat minder lastig zal hebben.

Gr,
Fréderic

Het lijkt me dat als je een groter tandwiel neemt en dan een lagere throttle curve voor hetzelfde toerental dat je uiteindelijk geen verschil qua verbruik zal krijgen.

Hoi Fredje,

Moet helaas Laurens bijspringen, uw A 's zullen de pan uitswingen als je een groter tandwiel steekt.
Proberen zou ik zeggen maar zal tevergeefs zijn.
Om je A 's te doen zakken zal enkel een kleiner tandwiel helpen of het aantal cellen vermeerderen.
Spreken wel over piek A's hé.

mvg
Mario

Hoi fred,
Ik heb de forums in de USA nauw gevolgt (Helifreak) en daar vliegen ze de 6003D bijna allemaal op 10S.
Nu zijn ze daar vaak wat overdreven verzot op power en wat minder op balans en vlieggewicht ;) maar..
Buiten het feit dat het ook de setup is van het Mikado team, is de heli daar uitvoerig getest door veel gebruikers die dan toch ook op 10S uitkomen voor goede 3D prestaties.
Verder wordt er veel gebruik gemaakt van een gemodificeerde Kontronic, dezelfde als jij maar dan met extra koelribben van een CPU koeler (heat-sink mod).
hier een aantal setups:
Logo 600 3D Setups - HeliFreak

Eric

Gelukkig heb ik hier nog 2s 5000 mah liggen dus die ga ik er nog es bij solderen. Dan hebben we een pakketje van 10s dan misschien nog met pinion spelen en we zouden er moeten raken.

Binnenkort ook De 12s A123 testen. Ben es benieuwd naar deze li-ion. Men claimt dat deze 60C kan laden. We zullen zien.

Gr,
Fred

Gelukkig heb ik hier nog 2s 5000 mah liggen dus die ga ik er nog es bij solderen. Dan hebben we een pakketje van 10s dan misschien nog met pinion spelen en we zouden er moeten raken.

Binnenkort ook De 12s A123 testen. Ben es benieuwd naar deze li-ion. Men claimt dat deze 60C kan laden. We zullen zien.

Gr,
Fred

Ik neem aan dat je bedoeld 6C laden (i.p.v. 60C laden). Je kan ze dan in 10 minuten laden (i.p.v. 1 minuut).
Ik vlieg hem overigens nog steeds op 6S, echter geen 3D. Toch ben ik ervan overtuigd dat hij hiermee goed 3D aankan (als de piloot het kan tenminste), ik haal probleemloos 2000 RPM en inzakken doet hij gewoon niet tot amper bij heftige (en landurige) pitchbewegingen.

Greetz van Aldert

Hoi Aldert,

Welke pinion vlieg je? Hoeveel graden pitch?

Hey Fred,

Ik gebruik een 23 tands (o,5 module) op een Logo 500 met 550mm bladen en een TP3520-6 motor. Wil ik power, dan gaat de regelaar gewoon vol open, zonder gascurve's. Als akku meestal de FP3700 6S.
Op de 600 gebruik ik ook de 0,5 module maar dan met een Plettenberg HP300-25-A3 heli, en dan de 19 tands (je MOET het tegenlager gebruiken anders houden je tandwielen het niet). In deze heli gebruik ik vaak ook de FP 3700 6S, waardoor de heli superlicht blijft. vlieg ik rustiger, dan de 4900 FP (lang pakket, anders past het niet). En als ik power wil gewoon de regelaar vol open, zonder gascurve!
Bij vol pitch zit ik met beide heli's op + 12 en - 12 graden.

De TP motor is eigenlijk een raar ding, hij kost bitter weinig, maar doet het werkelijk fantastisch. Een zwaar ondergewaardeerde motor!

Greetz van Aldert

Thx aldert,

Heb momenteel geen tegenlager zitten maar als jij zegt dat het must is ga ik er toch eens voor kijken.

Gr,
Fred

Hey Fred,

Ik gebruik een 23 tands (o,5 module) op een Logo 500 met 550mm bladen en een TP3520-6 motor. Wil ik power, dan gaat de regelaar gewoon vol open, zonder gascurve's. Als akku meestal de FP3700 6S.
Op de 600 gebruik ik ook de 0,5 module maar dan met een Plettenberg HP300-25-A3 heli, en dan de 19 tands (je MOET het tegenlager gebruiken anders houden je tandwielen het niet). In deze heli gebruik ik vaak ook de FP 3700 6S, waardoor de heli superlicht blijft. vlieg ik rustiger, dan de 4900 FP (lang pakket, anders past het niet). En als ik power wil gewoon de regelaar vol open, zonder gascurve!
Bij vol pitch zit ik met beide heli's op + 12 en - 12 graden.

De TP motor is eigenlijk een raar ding, hij kost bitter weinig, maar doet het werkelijk fantastisch. Een zwaar ondergewaardeerde motor!

Greetz van Aldert

Hoi Aldert,

Ik vroeg me af of die configuratie ook gaat werken op 5s?
Of denk je dat er dan niet genoeg power danwel genoeg toeren in zitten?

gr. Kevin

Hoi Aldert,

Ik vroeg me af of die configuratie ook gaat werken op 5s?
Of denk je dat er dan niet genoeg power danwel genoeg toeren in zitten?

gr. Kevin

Hey Kevin,

daar kunnen we héél makkelijk achterkomen! Heb je toevallig een 5S akku? En wanneer ben je in Odoornerveen?

Greetz van Aldert

Hey Kevin,

daar kunnen we héél makkelijk achterkomen! Heb je toevallig een 5S akku? En wanneer ben je in Odoornerveen?

Greetz van Aldert

Ja ik heb er meerder van UH natuurlijk.

Ik ben net weer uit mijn winterslaap ontwaakt en zag mijn heli weer staan en dacht laat ik daar weer eens wat aandacht aan besteden.

Ik zit nog te wachten op de speciale servo armpjes van Mikado. Ik vlieg met JR servo's en met die armpjes haal ik maar ongeveer 9 a 10 graden pitch. Dit is te weinig voor mijn configuratie.

Ik heb tegenwoordig een brevetje en kan dus nu de hele week vliegen op odoornerveen, waneer het mij uit komt, maar met name als het weer het toe laat.

Komende zaterdag ochtend ben ik er als het weer een beetje fatsoenlijk is.

gr

Back