Logo 700 XXtreme verzamel topic

Ik wil Telemetry.

Ik ben er alleen nog niet over uit hoe precies.. Ik heb IISI thuis, overgenomen. Maar dit is bij nader inzien toch geen optie. Ik ben oriënterend naar een andere zender.

Mijn huidige zender (T8FG) kan niks met telemetry.

Ik zou telemetry over bufferpack en flightpacks willen. Maar ook met zo min mogelijk extra bekabeling op m'n Xxtreme. Ik ben geen fan van veel kabels aan m'n heli. Niet meer als nodig.

Top of de top wat telemetry betreft is Jeti icm Mezon. hiermee vliegt Bert Dekker bij ons op de a4. Ik heb de jeti zender in mijn handen gehad en is gewoon verleidelijk!! veel heel veel geld. Maar jammer dat de mezon regelaar net een maatje te klein is(denk).

De jeti is zo verleidelijk. :mad: :!:Als ik de prijs zie ben ik alweer genezen.. Denk dat ik dat maar uit me hoofd ga zetten.

Dit is een voor de hand liggende keuze inderdaad..

Ik ga/wil nog even uitzoeken hoe dat zit met spraak. dat lijkt mij wel wat om daar wat mee te doen.. (vandaar jeti, die spreekt alles) timer bijvoorbeeld. Dat ik nog 1 minuut heb, dat dit gesproken wordt aangegeven.

Ik zit al een tijdje met het idee in me hoofd om over te gaan op een andere regelaar...
De Mezon 135A 12S. Maar ik ben benieuwd of deze het wel houd omdat er van de YGE een 160A op zit. En dat is denk ik niet voor niks....
Op HF is er niet veel van te vinden. Ik had maar 1 iemand gevonden.

Me gevoel zegt, dit is het randje, maar zou graag ook eens jullie meningen horen

Ik vlieg al een tijd met een Mezon130 in een compass 7hv, die mij erg goed bevalt, zie hier meer info vanaf bericht #220 : compass-7hv-15
Vlieggewicht is 5500gram dus ongeveer even zwaar als jouw xxtreme, dus ik verwacht ook geen problemen met max stroom bij jou.

mvg
Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
De jeti is zo verleidelijk. :mad: :!:Als ik de prijs zie ben ik alweer genezen.. Denk dat ik dat maar uit me hoofd ga zetten.

Dit is een voor de hand liggende keuze inderdaad..

Ik ga/wil nog even uitzoeken hoe dat zit met spraak. dat lijkt mij wel wat om daar wat mee te doen.. (vandaar jeti, die spreekt alles) timer bijvoorbeeld. Dat ik nog 1 minuut heb, dat dit gesproken wordt aangegeven.

Spektrum DX9 heeft ook spraak, werkt super.

mvg. Freddie

Om zeker te weten dat de regelaar het goed doet moet je de (liefst interne) temperatuur kunnen monitoren.
Ik heb op de Mezon een alarm ingesteld als hij te heet wordt. Ook waarschuwt hij bij hoge stroompieken en te lage drop van fligh pack voltage. Veiliger kan haast niet.
Bij de Jive en Futaba kan je gebruik maken van de zgn tell me module icm met de jlog2 of anders alleen de nieuwe jlog2.5.
Toen ik nog de YGE esc had (met spektrum) had ik een temp sensor op een van de FETs geplakt om live te kunnen monitoren naast de flight pack spanning.
Alternatief kan je bv een unisens nemen (die doet ook rpm en hoogte), die praat ook met Futaba, alleen moet je de temp dan apart doen.

Het probleem van TF-zuid is dat hij het graag van te voren wilt weten of het werkt ;-) Het is gewoon zonde geld als je een nieuwe regelaar aanschaft die het op warme dagen niet trekt.

ynemusa3.jpg

Ik kwam gister en mooie advertentie tegen die ik dan niet voorbij kon laten gaan. Ik heb inmiddels een hagelnieuwe Futaba 14sg overgenomen van een forumlid.
Ik zal inderdaad met de oplossingen gaan werken waarmee Bert is gekomen. Dat is de volgende puzzel om uit te zoeken en te ontdekken.

Ahhh.

De logo is eindelijk binnen.
JR servos. Spectrum sattelieten.
Van de week eens voorzichtig
Beginnen met de boutjes in
Het frame te voorzien van loctite

bedankt mannen.

Vandaag met hulp begonnen aan de bouw.
Tot nu toe alleen tegen te korte m2.5 boutjes aangelopen
voor de montage van de achterste swash servo.
Die zit met een balkje en dan komen de geleverde boutjes
niet bij de jr servo.
Is het bedoeling bij de jr servos dat je de vier rubbertjes
en de koperen busjes gebruikt?
Bij de tail servo zaten er namelijk geen busjes bij
en alleen rubbertjes.
Ook zijn de bouten voor de montage van de moter
te lang en moet ik die even inkorten.
Verder nog nix tegengekomen wat vreemd was.

Gelukkig! Elektronica wel in huis of moet je er nog op wachten? Stock motor en regelaar?

Laatst bewerkt door een moderator:
ja alles is gelijk binnen gekomen.
Combo. JR servos. Spectr satelietten.
Had een 2S GENS ACE 1300 meebesteld.
Maar in de verpakking van mikado zat er ook een exact
Dezelfde dus nu heb ik er een spare.
Vanavond zal ik kijken of ik wat foto's kan plaatsten.
Nog niet eerder gedaan

via "gebruikersinstellingen" , links in je scherm heb je dan een soort balk.
tweede kopje "mbf-community" vind je afbeeldingen en foto albums.

daar kun je uploaden.
iedere foto krijgt dan ook een linkje, die je kan kopieren in in het topic kunt plakken.

Je kunt ook via photobucket een account aanmaken, en daar je foto's neerzetten.
en zo zijn er meer sites die dit mogelijk maken.

Back