Logo600 3d

Michiel heeft inderdaad gelijk, de riem is een zwak punt op het moment dat je de
staart zwaar gaat belasten met reversals. Daarmee is de staart eenmaal naast de
pulley geschoten en een keer helemaal gebroken.

Dat de staart van de pulley af schiet zal zijn gekomen omdat hij wat te los stond,
inmiddels staat deze een stuk strakker en dan hoor je hem ook een stuk minder
"protesteren" bij de reversals. Binnenkort verander ik het geleidewieltje nog zodat
het zo goed als onmogelijk moet zijn voor de snaar om eraf te schieten.

En dat breken, daar kun je weinig tegen doen. Behalve de snaar iedere 100 vluchten
vervangen, wat ik vanaf nu ook ga doen. Bij mij begaf de snaar het na 170 vluchten,
optisch was de snaar voor de vlucht prima in orde. Dit zijn helaas dingen waarvan
het eerst een keer moet gebeuren voordat je erachter komt...

Als je het voor elkaar krijg om een mod. 1 tandwiel te strippen doe je toch echt
iets fout, waarschijnlijk draaid het pinion niet mooi in lijn met het hoofdtandwiel.
Van een beetje speling zal je zeker niet in een keer een mod 1 tandwiel strippen.
De bedoeling van de herringbone gears is dat ze geen speling hebben maar ook
niet te hard in elkaar drukken, gewoon een keer of 5 de motor los en vast maken
totdat je het precies goed hebt.

Gr. Bas

Laatst bewerkt:
Nou het tandwiel liep echt prima. Had alleen minimaal speling verticaal op het main gear. Denk dat daardoor de meshing ( midden punt van de HB ) niet meer juist was.

Dat de riem wel eens problemen kan geven is bekend maar ook zeer eenvoudig op te lossen trouwens. Als je tail guide upgrade hebt maar ook de standaard blijft gebruiken met een aantal lagertjes naast elkaar is de kans dat hij eraf loopt echt minimaal. Niet te los is dan ook wel zo handig ;)

Kyle Dahl is wel een goed voorbeeld van betrouwbaarheid van logo ;) Ook iedere 100 vluchten een nieuwe riem dacht ik... Heb eigenlijk liever een riem die eens doorslipt en weer pakt dan een torque tube die totaal de weg kwijt is.

De verticale play van het maingear zal ik eruit shimmen en dit keer het pinion met zo min mogelijk speling ( maar nog soepel ) ertegen aanzetten. Komen 2 stuks dus 1 keer strippen mag maar liever niet ;)

Jep volgens het boekje 6003D gevolgd. Alle shims op de juiste plekken. Ga er nu 1tje bij plaatsen tussen tail en main gear. Morgen of woensdag zijn ze er.

Nu lekker oefenen met de 450.

Hmm vandaag liep de riem niet helemaal lekker over de pulley ( bij het main gear ). Thuis wat geprobeerd met de spanning maar maakt geen verschil. Durf er niet mee te vliegen eigenlijk. Kan komen doordat ik de riem aardig strak had staan.

Maar eens proberen met een nieuwe riem en pulley. Hoop dat het dan weg is en weg blijft.

Bij het afstellen van de maingear kun je het best de pinion losdraaien.
Hij zoekt dan vanzelf de juiste hoogte. Ik heb ook gemerkt dat de snaarspanning ENORM veel invloed heeft op de stabi. Beter iestje te strak dan te los, zolang alles soepeltjes loopt is het goed.

Het main gear zit prima, vorige keer ook qua hoogte alleen op 1 plekje had ie een beetje speling. Dat zal wel teveel zijn geweest.

Gaat om de riem en de pulley, 1 van die 2 is niet meer helemaal lekker.

Ik heb er ook eentje gestript ;) er bleek hoogte speling in de maingear te zitten. Of dat nu de oorzaak is geweest weet ik niet.

Ik heb er ook eentje gestript ;) er bleek hoogte speling in de maingear te zitten. Of dat nu de oorzaak is geweest weet ik niet.

Ik heb de hoogte speling laten zitten, als test zijnde. Geen probleem zolang het pinion maar strak genoeg tegen het tandwiel aanzit. Heb het dit keer wel gesmeerd met wat vet.

Back