Michiel heeft inderdaad gelijk, de riem is een zwak punt op het moment dat je de
staart zwaar gaat belasten met reversals. Daarmee is de staart eenmaal naast de
pulley geschoten en een keer helemaal gebroken.
Dat de staart van de pulley af schiet zal zijn gekomen omdat hij wat te los stond,
inmiddels staat deze een stuk strakker en dan hoor je hem ook een stuk minder
"protesteren" bij de reversals. Binnenkort verander ik het geleidewieltje nog zodat
het zo goed als onmogelijk moet zijn voor de snaar om eraf te schieten.
En dat breken, daar kun je weinig tegen doen. Behalve de snaar iedere 100 vluchten
vervangen, wat ik vanaf nu ook ga doen. Bij mij begaf de snaar het na 170 vluchten,
optisch was de snaar voor de vlucht prima in orde. Dit zijn helaas dingen waarvan
het eerst een keer moet gebeuren voordat je erachter komt...
Als je het voor elkaar krijg om een mod. 1 tandwiel te strippen doe je toch echt
iets fout, waarschijnlijk draaid het pinion niet mooi in lijn met het hoofdtandwiel.
Van een beetje speling zal je zeker niet in een keer een mod 1 tandwiel strippen.
De bedoeling van de herringbone gears is dat ze geen speling hebben maar ook
niet te hard in elkaar drukken, gewoon een keer of 5 de motor los en vast maken
totdat je het precies goed hebt.
Gr. Bas
staart zwaar gaat belasten met reversals. Daarmee is de staart eenmaal naast de
pulley geschoten en een keer helemaal gebroken.
Dat de staart van de pulley af schiet zal zijn gekomen omdat hij wat te los stond,
inmiddels staat deze een stuk strakker en dan hoor je hem ook een stuk minder
"protesteren" bij de reversals. Binnenkort verander ik het geleidewieltje nog zodat
het zo goed als onmogelijk moet zijn voor de snaar om eraf te schieten.
En dat breken, daar kun je weinig tegen doen. Behalve de snaar iedere 100 vluchten
vervangen, wat ik vanaf nu ook ga doen. Bij mij begaf de snaar het na 170 vluchten,
optisch was de snaar voor de vlucht prima in orde. Dit zijn helaas dingen waarvan
het eerst een keer moet gebeuren voordat je erachter komt...
Als je het voor elkaar krijg om een mod. 1 tandwiel te strippen doe je toch echt
iets fout, waarschijnlijk draaid het pinion niet mooi in lijn met het hoofdtandwiel.
Van een beetje speling zal je zeker niet in een keer een mod 1 tandwiel strippen.
De bedoeling van de herringbone gears is dat ze geen speling hebben maar ook
niet te hard in elkaar drukken, gewoon een keer of 5 de motor los en vast maken
totdat je het precies goed hebt.
Gr. Bas
Laatst bewerkt: