Logohopper

Brussel 01-01-2004
Ter bescherming van de mens en de natuur zijn door de Europese Unie de normen voor de concentraties van stoffen in de buitenlucht (luchtkwaliteit) verscherpt. Wegens deze strengere Milieu normen is het vanaf 1-1-2005 in de EU verboden om nog met methanol en nitromethaan houdende vliegende modelbouwmodellen te vliegen. Dit niet alleen vanwege de milieuverontreiniging maar ook vanwege het geluidsoverlast.

Aldus de minister van Milieuzaken.

8O 8O 8O

Wat moet ik hiervan denken?
Hopelijk gaat het hier om een grap?

dan ken ik nog een jaar legaal knallen en dan illegaal op parkeerplaatsen in het donker enzo :wink:

Marcel zei:
Wat moet ik hiervan denken? Hopelijk gaat het hier om een grap?

Nee hoor,

autorijden wordt dan ook verboden.

Alleen de datum was onjuist, dat had 01-04-2004 moeten zijn.

Zeg nou zelf, 'de telegraaf', dat moet toch voldoende hint zijn?

He Michel,

sorry had het draatje van het vliegen (nog) niet gezien.
(had ik achteraf geloof ik ook liever niet gelezen)

Wat kan ik zeggen...................... :?

Ik kom deze manier van "forumpraat" steeds vaker tegen, ook op buitenlandse forums.(jammer)

:cry: :cry: :cry:

Yep, ook ikke heb uiteindelijk een Logo10 gekocht.
Meer dan een paar ribben uit mijn lijf!
Ik heb nu alle onderdelen voor mijn Logo10 in huis, EINDELIJK!!
Eerst leren vliegen :lol: heb inmiddels al aardig wat lessen gehad, maar voor mijn gevoel schiet het nog niet echt op.

Ik weet nog niet wat mijn kleurstelling gaat worden, ik denk kapje geel (met....)

Ja ook mij had je beet,het betere knip en plakwerk :wink:
Laat maar eens zien wat je beslissing op de kleuren worden.
Oja, wat is jouw setup?
En met wat voor cellen vlieg jij en hoeveel?
Of stond dat ook in dat draatje? :roll:

Ik blijf je logo perikelen volgen, dus blijf schrijven zou ik zeggen

Succes verder

Groetjes Martin

Mooi, we zijn weer :ontopic:

Satoer, wanneer ga je samen met peter met zijn powerboats en jij met die klemlogo in de off-shore? :wink:

[wordt dit niet een cafe draadje? :roll: ]

Als we het dan toch over die logo's hebben. Wat is een site of winkel waar je die dingen een beetje (voordelig) kan kopen/bestellen. Ik zit ook te denken aan een logo omdat op ons veld tussen 12 en 15 uur niet met brandstof gevlogen mag worden. Ik had/heb een eco8 maar die ben ik een beetje zat. Het is allemaal zo fragiel en de techniek is al 7 jaar niet anders geworden. Die logo is gewoon een electro generatie verder.

Weet iemand of de borstelloze motor van ikarus in de logo 10 gaat werken V45 regelaar met de Aeromaxx 15-4.

v45.JPG

gr Remco

Niek: Ach, het gaat toch over helicopters :)
Ennu… eh.. voel mij knap stom dat ik je “4us” toen niet begreep maarre wat is een off-shore? (heb even gezocht op het forum maar verder dan een soort boot kom ik niet :oops: )

Remco, je moet idd eens kijken naar die Rebell erg mooi, alles aluminium en niet duur.
drooling.gif

Check deze site even (kwam Laurens laatst mee): http://www.heli-tuning.com/ Met filmpjes enzo.
rebell_le.jpg
124-2446_IMG.jpg

rotorheat.jpg
heck.jpg

hmmm heb het gevoel alsof ik mijn eigen glazen ingooi ;)

Toch is die rebell volgens mij een tussenmaatje tussen een Hornet en een Logo 10.
De Logo is echter wel bewezen kwaliteit. En sterk is hij ook. Verder kan ik je niet veel over die Logo vertellen, omdat ik zelf niet zoveel vergelijking materiaal heb gezien. Heb het gekocht bij Helihobby, omdat die een mooi totaal pakket hebben. Maar ik denk dat een beetje ervaren vlieger als jij zelf wel weet wat je er in moet stoppen en waar je het het goedkoopste kan krijgen. Jammer dat je zo ver woont, anders had je er wel mee mogen vliegen om te kijken of het echt is wat je wilt.

Martin, ik hoop dat je nog wat ribben en donororganen in je lijf over hebt want die ben je binnenkort ook kwijt ;)

M’n setup:
- Logo 10 (dus niet de easy)
- 4 HS 85 servo’s
- Hacker C50-13L Brushless Motor
- Kontronik Beat 40-6-12 Brushless Controller
- GY240 Gyro
- 5 kanaals ontvanger
- 13 tanden tandwiel
- Eclipse 7 zender
- Schulze isl330 lader
- 20 Ampere voeding
- Mini onboard 2.4 Ghz Camera :D

Verdere (onverwachte) “upgrades” tot nu toe
-Tailboom support
-Carbon rotor bladen
-Aluminium swashplate
-Flybar control bridge met metalen ball links
-Ultimate BEC
-Extra stekkers
-Metalen servo tandwielen
-Metalen servo armpjes

En als accu gebruik ik een Thunder Power 4s4p Accu (lipo) (kosten: 2 ribben).

Verder staat hij nu mooi te pronken op de dressoir (is ook wel een aandachtstrekker voor bezoek :D ) ga er voorlopig niet meer mee vliegen. Het weer zit niet zo mee in dit land. Eerst maar weer eens wachten op een windstille regenloos weekend.
Heb een Hummingbird gekocht (nog steeds niet ontvangen) om lekker thuis te kunnen oefenen. (haha meestal gaat het andersom.)

Ps. Gerard en Marcel: Zie je! Remco gaat ook al naar de Logo
rock.gif
:P :wink: :twisted:

Elwin zei:
Off shore, zijn boortorens.

Snelst berijkbaar met: juist! een helicopter.

Maar dat doet klm niet meer Niek. Is nu overgenomen door Schreiner.

Elwin

oh en hoe goed is je duits?

http://www.heliwelt.de/forumheliwelt2003/portal.asp?ContentID=21&CategoryID=6 een bouw beschrijving.
Ooohhhhhwwww... boortorens :oops: Denk dat die boten van powerpete er toch sneller zijn dan die heli :lol:

Jammer dat die bouwbeschrijving niet verder dan de heckrotor gaan :(
(Oh... satoer laat je nou niet weer verleiden ;) )

Ps. Gerard en Marcel: Zie je! Remco gaat ook al naar de Logo

mooi, loop je nog maar een miljoen raptors achter :twisted:
wat bout mij heT nou wat iedereen vliegt, al vliegen ze een schluter uit 1975, als ze maar plezier ermee hebben.

Back