Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Weekendje werk. Romp volledig geschuurd en geplamuurd. Dekhuis idem, toch meer plamuur werk nodig door de grove slots. Aan de achterzijde een opstap gemaakt waar de ladder op komt en de basis voor de venitlatoren gemaakt bij de stuurhut. Alles past goed maar vraagt ook wel veel schuur en plamuurwerk. Nu is het tijd voor het enige juiste bier na 2 dagen bouwen.
Een kleine update, model wordt nu in de primer gezet. De trap is werkend gemaakt. De mast is aangepast naar het origineel met een aanpassing, het zoeklicht wilde ik wel gebruiken.
Model zal in de Noorse kleurstelling gespoten worden, alles oranje is mij toch iets te veel van het goede.
Zwartezee, de Noorse kleurstelling is wel gaaf en dat zal zeker opzien baren.
Ben wat gaan zoeken naar een nieuw project en ben uitgekomen bij een boot van Krick de HE 4.
Succes verder met de bouw,
Groet Piet
Bij het pakket zitten meerdere scheepslichten 1 ervan is een blauw licht in de mast en een extra wit licht naast het loodslicht wit boven rood. Ik heb de regels inzake lichten voor loodsboten opgezocht en daarin vind ik enkel de navigatielichten voor stuurboord en bakboord, een heklicht en tijdens de loodsdienst wit boven rood voor in de mast.
Mijn vraag is:
Waarom zou je een blauwlicht gebruiken in de mast?
Moet je in de mast enkel wit en daaronder rood licht gebruiken of een extra wit licht, dus wit, wit en dan rood?
Het witte toplicht in de voormast is vervangen door het rondschijnende licht. Het blauwe flikkerlicht zou gebruikt kunnen worden bij bijzondere politiediensten. Kom zoiets tegen in het reglement voor de Westerschelde (artikel 31) zie link en anders even zoeken bij het Zeeaanvaringsreglement. Het zou ook nog kunnen zijn dat er lokaal andere (aanvullende) regels zijn. Gr. Klaas.
Dank je wel voor jullie bevestiging en snelle reactie, kon het ook enkel terug vinden bij de overheidsdiensten zoals de politie. Aeronaut had een blauw licht toegevoegd in het pakket en ik wilde weten waarvoor het was.
Ik kon idd ook nergens op de foto's of pilot filmpjes op youtube een blauwlicht terugvinden dus waarom ze dat bij Aeronaut erbij hebben gedaan dat ik het niet weet. Maar ik gebruik dan et het heklicht en beide navigatie lichten. Voor de loodsdienst dan 1 wit licht en rood licht eronder
Verlichting is aangesloten en de alles is gespoten. Nu de electronica aansluiten en de details aanbrengen. Welke lijm adviseren jullie voor de ramen, wil niet dat ze wit uitslaan maar wel stevig zitten
Hallo piet bedankt voor je tip, door je tip schoot mij te binnen dat ik nog een nieuw flesje micro clear had staan. Speciaal voor ruiten, alles zit er in
Elektronische assistentie nodig . Ik heb 2 reely elektronische schakelaars gekocht bij conrad. En een Bec van tot 26v naar 6v. De bec geeft de voeding aan de ontvanger via een 2s lipo. De twee brushless motoren worden elk ook via een 2s lipo gevoed en heb op eerder advies de rode draden van de esc’s uit het stekkertje gehaald en dat werkt allemaal prima. De roer servo werkt ook maar de reely schakelaars krijg ik nog niet werkend.
Volgens de handleiding moet er een stekker naar de ontvanger (r w z) en uit de reely schakelaar is er een uitgang naar de verlichting en een batterij input stekker.
Voordat ik de hele bende kapot maak heb ik de volgende adviezen nodig
1) voedt de r w z draden niet de schakelaar ( blijkbaar niet want het werkt niet)
2) kan ik vanuit de bec via de ontvanger de verbinding maken of ontstaat er dan een kringloop die funest is zie de fotos
3) als dit niet kan wat is jullie advies om het aan te sluiten
bedankt alvast voor het meedenken
de handleiding
De bec
De reely schakelaar
mijn idee om vanuit de ontvanger een split te maken naar de bec en naar de reely schakelaar of is dit de domste schakeling in de mensheid ?
Volgens mij kun je de in van de switch gewoon aan de vaaraccu zetten en de out aan de gebruiker.
Zet je de in aan de uitgang van de S Bec, dan oppassen dat je plus en min niet verwisselt. Gr. Klaas.