Losi 1/10 Desert Truck

kom er nog steeds niet helemaal uit, wat een ESC is.

welke soort eZrun heb je nodig voor de DT want je hebt 9T .... enz.

meer info over de eZrun setjes: (ik heb er mijn bevindingen gezet en de 9T is volgens mij de beste prijs/kwalitiet combinatie)
ezrun-ervaringen

ESC = Snelheidsregelaar... (datgene dat de stroom naar je motor regelt en signalen krijgt van je ontvanger en ook stroom regelt naar je ontvanger)

Laatst bewerkt door een moderator:
meer info over de eZrun setjes: (ik heb er mijn bevindingen gezet en de 9T is volgens mij de beste prijs/kwalitiet combinatie)
ezrun-ervaringen

ESC = Snelheidsregelaar... (datgene dat de stroom naar je motor regelt en signalen krijgt van je ontvanger en ook stroom regelt naar je ontvanger)

ik weet wat een snelheidsregelaar is, maar toch bedankt.
Maar ik kan op ebay niet dat vind wat jullie hier ook vertellen, maar ja dit wordt toch een klsuje voor een het voorjaar, najaar mischien. Ik ga eerst kijken wat ze allemaal op Dordmund aanbieden.
Tenzij ik het geld eerde heb en dat wordt hij weggehaald zoals eerder aangeven bij UK modelsport, maar de lipos komen zeker bij Dordmund weg.
Dat scheelt een hoop kosten. !

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren nog even gereden tussen de buien door en toch nog een kleine opmerking, ik merk nu echt dat de banden minder grip beginnen hebben, het is misschien tijd om naar een setje banden te kijken (niet slecht om het on én off road een 30 battery packs uit gehouden te hebben)

Ik merk ook dat de achterste vering zich heeft 'gezet', er staat nu de oranje vering op, die een iets grotere veercoëfficient heeft en dus iets harder veert. Dit is echt wel nodig, anders zou de DT een beetje door zakken, althans dat is mijn gevoel.

de EA armpjes houden het ook heel goed uit, na wat zware crashes (boompjes, jumps in struiken en enkels) nog steeds geen barstjes!

geb zelf graphite armen (en de rest) op m'n xxx-t, en volgens mij was dat EA gebeuren de opvolger hiervan. heb nog nooit last gehad met die graphite delen, alleen als het een echt harde chrash is kan het wel barsten. (zo heb ik dus een draagarm voor kapot gekregen) maar behalve dat, niets aan de hand.

wat betreft de handling. op (los) zand is de Slash iig heel erg thruis, en heeft deze een erg goede handling. op straat is ie idd iets minder, gezien je niet met een hoge snelheid de bocht om kunt (iig geen te krappe bocht) door het hoge zwaartepunt.)

met welke motors rijden jullie in je Desert Truck?
Ik ga volgende week de 3.5T eZrun eens in de DT testen, eens zien wat dat geeft.

Ondertussen lijkt de servo van de DT het begeven te hebben, de digitale brushless servo van losi blijkt, net als de zender niet van topkwaliteit te zijn. :D

Ondertussen heb ik hem ook eens in twee stukken gebroken (op chassis en op ophaning niveau gewoon in twee) hij werd aan elkaar gehouden door de rollcage, wat een heel aardig effect heeft als je rijd :D nogal wobbely.
enfin, dit ook vervangen door EA stukken en we kunnen weer voort.

ik rij nu nog steeds met de standaard setup. Ik zit er wel aan te denken om in het voorjaar een 9t ezrun te kopen en dan ook 2S lipo's. maar voorlopig nog maar ven oefenen met mijn 5100 orion's. Ik ben trouwens zeer tevreden over deze auto:D

ik ga binnenkort een 9t ezrun setje kopen en daarbij wil ik ook 2s lipo('s). ik heb er 2(eigenlijk 3) op het oog

dit zijn er 2 van 3000mah en 25C dus 75A continue $39.99
(Lot of 2) EC POWER Hard-case 3000mAh 7.4V LIPO BATTERY (Grey) - USD$39.99 : EC POWER HOBBIES CITY, RC Radio Control Accessories Lipo Charger ESC Online Shopping Forum

Dit is er 1 van 4300mah 25C dus 107.5A continue $39.99
EC POWER Hard-case 4300mAh 7.4V LIPO BATTERY (Golden) - USD$39.99 : EC POWER HOBBIES CITY, RC Radio Control Accessories Lipo Charger ESC Online Shopping Forum

Dit is er 1 van 5000mah 20@ dus 100A continue $28.84(wel in de backorder -144) ik weet alleen niet of deze in de DT past? weet iemand het
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C $28.84_

ik hoop dat iemand adviezen voor mij heeft

Ferrari4life

Ik heb me een 2e hands uit de US laten komen voor 100 euro inc. verzendkosten.
Alleen is de standaard crappy regelaar ook bij deze geploft, leuk brushless excuus dus.
Eerst ga ik de auto eens lekker uit elkaar halen en kijken wat ik in Alu kan laten vervaardigen. Sowieso de shocktowers voor en achter ;-) uit minimaal 4 mm dik Alu.
Alleen nog even wachten wat de vrienden van de douane van het pakketje vinden......

Ik heb me een 2e hands uit de US laten komen voor 100 euro inc. verzendkosten.
Alleen is de standaard crappy regelaar ook bij deze geploft, leuk brushless excuus dus.
Eerst ga ik de auto eens lekker uit elkaar halen en kijken wat ik in Alu kan laten vervaardigen. Sowieso de shocktowers voor en achter ;-) uit minimaal 4 mm dik Alu.
Alleen nog even wachten wat de vrienden van de douane van het pakketje vinden......

Als je de shocktowers uit 4mm alu maakt zal je je zwaartepunt een groot stuk verhogen, en maak je de DT zwaarder, dit is beide niet leuk. Neem er nog bij dat de shocktowers toch niet zo snel stuk gaan lijkt me dit volledig overbodig.

De rollcage beschermd de wagen echt wel tegen de meeste schokken. Wel nuttige opties zijn: de EA3 plate die chassis en diff vanachter verbind en enkele verstevigde of reserve kingpins...

Ik rij momenteel met mijn DT met een 3.5T motor en heb hiermee al wat crashes gedaan, shocktowers gaan niet stuk... :D

Misschien is ook wel een spare kap de moeite, die van mij hangt aan elkaar met ducktape ;).
65km/h gaan, dan de gas in drukken en op achterste wielen tot 80-90 gaan en dan crashen is niet zo goed voor de kap ;)

Ok, thanks voor de tips.
Alu heef voor mij trouwens meer een bling factor ;-)
De Graphite Rear Pivot Plate: XXX, XXX-T, SPT ga ik waarschijnlijk dan ook bestellen.
Maar kingpins kan ik niet vinden op de losi site. Als ik een dergelijk woord google zie ik vooral banden.
Of bedoelde je soms hinge pins?
Als BL set denk ik zelf aan een 5.5T EZRUN set.

Ok, thanks voor de tips.
Alu heef voor mij trouwens meer een bling factor ;-)
De Graphite Rear Pivot Plate: XXX, XXX-T, SPT ga ik waarschijnlijk dan ook bestellen.
Maar kingpins kan ik niet vinden op de losi site. Als ik een dergelijk woord google zie ik vooral banden.
Of bedoelde je soms hinge pins?
Als BL set denk ik zelf aan een 5.5T EZRUN set.

Ik heb me ergist, ik bedoel de camber links, LOSA6074.
Aangezien de DT standaard met een 13.365(88Tspur 16T 2.43internal ratio, 88/16*2.43 = 16.365) heeft is deze ratio ideaal voor de 5.5T (zelfs nog wat hoog voor 5.5T normaal gezien, maar voor de 5.5T eZrun perfect)

Ik heb ook een tijdje de eZrun 5.5T combo in de DT gereden en volgens mij is dit wel de betere keuze, je gaat zeer snel (+-60km/h) en hebt toch nog controle over de auto.

Het is inderdaad de rear pivot plate (origineel LOSA2108) die je best vervangt door de EA3 :D

Ik rij nu met een 12T pinion en 3.5T motor in de desert truck, en het is een beetje te snel, voor te bashen super leuk, maar op parcours, volledig nutteloos, al die power, verbruikt gewoon meer :D

Ik heb me ergist, ik bedoel de camber links, LOSA6074.
Aangezien de DT standaard met een 13.365(88Tspur 16T 2.43internal ratio, 88/16*2.43 = 16.365) heeft is deze ratio ideaal voor de 5.5T (zelfs nog wat hoog voor 5.5T normaal gezien, maar voor de 5.5T eZrun perfect)

ik begrijp dus dat je met de ezrun 5.5t gewoon met de standaard gearing kan rijden? moet de pinion niet 1 of 2 tandjes kleiner?

maakt hij met die vertanding dan ook nog wheelies als je meteen het gas open gooit?

maakt hij met die vertanding dan ook nog wheelies als je meteen het gas open gooit?

afhankelijk van de bandjes, maar hoogstwaarschijnlijk wel.
Met de standaardbandjes nieuw maakte ik met de eZrun 9T op asfalt serieuze wheelies zodat ik gas moest af houden om niet overkop te gaan, maar na een tijd sleten de bandjes zo dat ze meer en meer begonnen glijden. Na een tijd gingen de wielen amper omhoog.

Het hangt van de ondergrond af, maar geloof me vrij, snelheid zal hij wel degenlijk hebben ;)

Die EZrun 5.5T, hoe voelt die eigenlijk aan qua koppelverloop en optrekken?
Ik ben nl. een beetje bang dat bij lage snelheden (+- 10 km/h) veel cogging is.
Als jij de 5.5T zou vergelijken met brushed, waar denk je dan aan (bv een LRP bigblok).

heb met m'n LRP en Novak 5.5T setjes geen probleem op lage snelheden. mja, dat lijkt me ook weer geen eerlijke vergelijking, gezien bedie sensored zijn.

dan ga ik maar snel sparen voor een ezrun 5.5t setje8-) en daarna misschien nog wat lipo's:cool:

Een wheelybar ga ik denk ik ook nog kopen

Back