Losi 1/10 Desert Truck

nee alleen de onderdelen. de ezrun moet ik nog bestellen maar paypal deed een beetje raar dus dat moet ik nog doen.

iemand tips kwa winkels op ebay?

ik heb vorige week een 150A EZrun ESC, 2350kv brushless motor, pinion en progkaart gekocht bij hobbytoys88. voor nog geen 150 euro inc verzenden. moet het nog binnenkrijgen.

Ik heb mijn 60A EZRUN esc via shopping_way1398 als ebay shop gekocht.
47 euro inc. verzending. Het voordeel is dat hij verzend vanuit Frankfurt. Geen douane dus en geen mogelijke 20% extra btw+inklaringskosten.
Zit wel geen programmeerkaartje bij.... is tevens ook bij hun te koop.
En als motortje misschien een savox o.i.d.?

Auto is binnen.
Morgen en overmorgen sleutelen en dan zaterdag knallen.
Ik zal asap foto's en filmpjes proberen te maken.

Laatst bewerkt:
Het valt me op dat de "chromen" rollcage écht een pokke werk is om in elkaar te zetten.
Het lijkt wel of de gewoon de spuitgietmatrijzen van de normale versie hebben gebruikt en daar dat chroom laagje op gedaan hebben.
Resultaat: diametrale groei waardoor je af en toe flink moet persen.:hammer:
Het ziet er trouwens wel erg bling uit.
Het zelfde geld ook voor de chromen bumper.
Shocks voorzien van blauwe shocksavers.
Uiteraard het hele EZrun setje voorzien van dikkere kabels en 4mm goudcontacten.

To do:
Nog "even" de stuurinrichting voorzien van die kleine kogellagertjes.
Servo vervangen voor een futaba S3010, daar deze bijna 2x zoveel N.m heeft. Oké, niet digitaal maar wel betere kwaliteit denk ik zo.

De shocks aan de bovenkant opsluiten met o-ringen daar deze wel erg los zitten.

De al mooie kap voorzien van de EZrun decalls en nog wat vette tamiya decals. Ducktape aan de binnenkant erop doen en blanke lak om de decals van een lang teven te verzekeren.

EZrun inbouwen.
Ik denk wel dat ik mijn Intellect 4600 een paar keer gebruikt moet hebben wil deze optimaal zijn. Ik heb hem eerst rustig met 1.5 A/h geladen.

Ik denk dat ik zondag de eerste pics kan laten zien:mrgreen:

Op mijn verlanglijstje staan wel nog witte dishwheels voor en achter i.c.m. de ultra vette Losi Smashers.......

heb mij een tijdje geleden ook een desert truck aangeschaft en het rijd idd zalig

het is bij mij wel puur voor de fun,geen parcours of dergelijke maar heb wel een
stukje waar ik me kan uitleven :d

heb me een tijdje later een tweede bijgekocht welke is brushless gezet
dit door een mamba max regelaar en een losi 6400kv motor,moet zeggen
dat gaat best snel :p alleen heb ik nu het tandwiel waar de motortandwiel opkomt
kapot gereden,alle tanden eraf

beetje stom van me,maar ging eens zien wat het gaf moest ik achteruit rijden en vol gas vooruit,maar kwam niet echt goed :D

van de week mij alsook een spektrum zender aangeschaft waar ik wat meer kan mee prullen

het volgende wat ik nu ga doen is een cameratje erin plaatsen en filmpjes maken

Kijk nog een tevreden Losi rijder.
Ik heb zelf zondag voor het eerst met mijn EZrun, Savox 3650 7 turns, 4600 IB 8.4V gereden.
Wauw, niet normaal. Vol gas betekend dus een vette wheely.
Topsnelheid conservatief genomen 60+ km\h en daar zit hij dan ook binnen luttele seconden op.
Motortje wordt gauw 60 graden dus dan maar een 19T motor tandwiel erop...
Alleen die banden zijn in gras zwaar prut.

Tip voor Yveske
Kevlar hoofdtandwiel.....

Onderweg zijn:
Losi 2.5" Spring 4.1 Rate,Blue LOSA5160
Losi Left/Right Turnbuckle Set (6): Speed-T LOSA6074
Losi Desert Truck Painted Body w/Stickers, Blue
Losi 320S Smasher XL w/Deep Dish Mounted,Front,Blue (2) :mrgreen:
Losi Plastic Ball Cups (12): Sport RTR, SPT LOSA6020
Losi Rear Arms, VLA, EA3, R/L: XXX-T CR LOSA2139
Losi Front Arms, VLA,EA3,R/L: XXX-T CR LOSA1117
Losi 320S Smasher XL w/Deep Dish Mounted, Rear,Blue (2):mrgreen:
Losi 86T 48P Kevlar Spur: XXX/T LOSA3987

idd super contente eigenaar van een desert truck :d

heb ander tandwiel gestoken,nu binnenin tandwiel kapot :s

natuurlijk is het wel zo,deze was occasie enja lomp van me maar heb verder niets
nagekeken,

was wel kicken,mamba max esc,losi 6400kv motor en 11.1V lipo
20-30km/uur rijden,vol gas en nog wheelie maken :d

binnenkort enkele fotos + filmpje posten

heb me een klein cameraatje aangeschaft welke ik in de wagen ga plaatsen
de zender die ik aangeschaft heb is een dx3s met telemetry in,kan ik alsook
controleren hoe warm alles word tijdens het rijden,toerental,snelheid...

Hey Yveske, was gisteren lachen met je DT op de parking, razendsnel!!!
Vleugels er onder en ik wed dat die vliegt :)

idd super contente eigenaar van een desert truck :d

heb me een klein cameraatje aangeschaft welke ik in de wagen ga plaatsen
de zender die ik aangeschaft heb is een dx3s met telemetry in,kan ik alsook
controleren hoe warm alles word tijdens het rijden,toerental,snelheid...

De dx3s rpm sensor is een lichtsensor, en aangezien de drivetrain van de DT volledig verborgen zit lijkt het me moeilijk om dit te realiseren.

@Beefy: show je gepimpte truck eens? Ik ben benieuwd wat je er van hebt gemaakt!

De dx3s rpm sensor is een lichtsensor, en aangezien de drivetrain van de DT volledig verborgen zit lijkt het me moeilijk om dit te realiseren.

@Beefy: show je gepimpte truck eens? Ik ben benieuwd wat je er van hebt gemaakt!

Ik zal vandaag een paar pics maken van hoe hij nu uitziet.
Mijn nieuwe parts komen uit de USA dus dat duurt nog wel +- 2 weken....
Veel mensen zijn verbaast dat hij nauwelijks onderdoet t.a.v. een nitro.

Ik zal vandaag een paar pics maken van hoe hij nu uitziet.
Mijn nieuwe parts komen uit de USA dus dat duurt nog wel +- 2 weken....
Veel mensen zijn verbaast dat hij nauwelijks onderdoet t.a.v. een nitro.

Ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat hij iets te licht is om mee te kunnen met de nitro's, maar in snelheid hoeft een DT met 5000kv motor niet onderdoen voor een nitro nee :D

Leuk autootje, maar moet je dan wel alles uit de US halen hiervoor? Lijkt me een behoorlijke aankoophindernis. Of istie redelijk compatible met andere merken?

Leuk autootje, maar moet je dan wel alles uit de US halen hiervoor? Lijkt me een behoorlijke aankoophindernis. Of istie redelijk compatible met andere merken?

Je hoeft er niet al te ver voor te zoeken hoor. Gewoon bij modelsport.co.uk kijken, en je hebt geen problemen met de douane...
Er zijn daar genoeg parts en hopups te krijgen voor de losi modellen, en het komt je wellicht goedkoper uit. Heb de losi dt net bij hun besteld, kostte me €198 incl. verzenden, terwijl het hier op het vasteland al gauw 70 euro duurder is...
Wat de compatibiliteit met andere merken betreft; genoeg motoren en regelaars te krijgen, en als het gaat om banden, hetzelfde....:sleepy:

Ja, dat kan allemaal wel, maar als er een onderdeel afbreekt van 2 euro, dan ga je geen 20 euro verzendkosten betalen. Een nieuwe body kost op losipartshouse.com 34 dollar, daar komt dan nog 27 dollar verzendkosten bij en misschien nog allerlei douanekosten. Dat wil je toch niet?

Of wel?

BTW, ik sta ook op het punt om dat ding daar te bestellen, maar er zijn nog een paar dingetjes die me tegenhouden.

De aftermarket / beschikbaarheid van onderdelen voor Losi is doorgaans wel iets minder dan voor Traxxas of HPI ja.

ps. bij MSUK betaal je 9pond aanverzendkosten, ongeveer 10euro dus. Nog veel als je een onderdeel van 2 euro wilt hebben maarja. Dan kun je beter een hele berg onderdelen direct bestellen.

Beste Deserttruck lovers (inc. me) :-D
Ik heb de auto (bijna nagelnieuw) vanuit de US (ebay) voor 150 euro inc. verzendkosten, douane en inklaringskosten hiergekregen (idd gepakt door de douane)
Ik heb nu via ook weer een ebay shop voor 150 dollar aan spareparts besteld inc. verzendkosten (armpjes, kap, losi smashers op dichte velgen etc).
Als ik weer gepakt wordt door de douane inc. inklaringskosten ben ik nog evengoed zwaar goedkoop uit.
Vanuit het Verenigd Koninkrijk heb je id.d. niet die invoerrechten e.d. maar is dan net weer wat duurder op parts niveau.
Op ebay onderdelen genoeg ;-)
De auto is daarintegen weer zo degelijk dat er niet gauw iets kapot gaat.

Back