Losi 1/10 Desert Truck

Zo goed als elke auto met een 540 brushed motor kan je brushless 540 motor in rijden zonder aanpassingen.

Zolang de motor net zo snel is als de standaard hoeft je daarom niets te wijzigen. Of je dan een andere brushed of brushless motor inbouwt. Brushless is niet altijd veel power en hoge snelheden. Je kan ook gewoon langzame brushless motoren kopen die langzamer zijn als een standaard motor in een model.

Zowel bij hele snelle brushed motor of brushless zal je misschien in de aandrijflijn wat moeten wijzigen. Probeer het en je merkt vanzelf wat je moet wijzigen om het allemaal te laten werken.

Zo goed als elke auto met een 540 brushed motor kan je brushless 540 motor in rijden zonder aanpassingen.

Zolang de motor net zo snel is als de standaard hoeft je daarom niets te wijzigen. Of je dan een andere brushed of brushless motor inbouwt. Brushless is niet altijd veel power en hoge snelheden. Je kan ook gewoon langzame brushless motoren kopen die langzamer zijn als een standaard motor in een model.

Zowel bij hele snelle brushed motor of brushless zal je misschien in de aandrijflijn wat moeten wijzigen. Probeer het en je merkt vanzelf wat je moet wijzigen om het allemaal te laten werken.

Het enige wat je hoeft te doen om de DT 'brushless ready' te maken is de motor en esc er in te steken ;)

Je kan mss opteren om een 17T pinion ipv de standaard 16T pinion te steken (dat is het best voor de eZrun 9T en de mamba 5700).

Het enige wat je mss kan doen is olie in de sealed diff doen zodat er iets minder diff is en je band die van de grond komt iets minder gaat "balloonen"

Je spreekt over de eZrun, die is een pak sneller dan de standaard motor maar gaat ook perfect met de standaard setup! (op high grip ondergronden gaat de DT op z'n achterwielen met de 9T ezrun)

Hoi mensen,

nadat ik deze thread had gelezen heb ik interesse gekregen in de Losi desert truck. Ik ben al op zoek geweest waar ik hem kan kopen en dat is eigenlijk alleen in het buitenland.... in America 220 dollar + minimaal 55 dollar verzendkosten, op ebay voor 149 pond + 40 pond verzendkosten. Persoonlijk haal ik hem liever in Nederland of België. Dus mijn vraag is heeft iemand hem te koop zien staan in Nederland, ik kan via google niks vinden namelijk. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groet, Marc

HOi,

ja sorry die wist ik al....was ik even vergeten te melden. Maar goed stel ik bestel hem daar en ik laat het opsturen gaat dat dan ook via de douane?

Groet, Marc

Normaal niet, omdat die meteen op de vrachtwagen/bestelwagen wordt gezet richting Nederland. Bestel je van Amerika/HK dan komt je pakketje met het vliegtuig ;)

Normaal niet, omdat die meteen op de vrachtwagen/bestelwagen wordt gezet richting Nederland. Bestel je van Amerika/HK dan komt je pakketje met het vliegtuig ;)

Hmmm dat had ik met een beetje logisch nadenken kunnen weten...zal wel door de nachtdienst komen.

Mensen bedankt voor de info!!! Even met het vrouwtje overleggen en dan zal ik hem waarschijnlijk snel bestellen :D:D:D

Groet, Marc

Dit weekend even de desert truck getest met de 5.5T ezrun, ik merk dat de wagen ondertussen al minder wheelies maakt, (en dus meer wheelspin heeft) Ik denkt dat de bandjes wat beginnen te verslijten...

voor de 5.5T (6000kv) motor heb ik terug de 16T pinion gestoken, de motor werd amper warm, dus dat zit al snor..

Hoewel de DT al veel doorstaan heeft heb ik enkel nog maar een camber linkje gebroken...

Ik merk ook op, dat wanneer je grote clips gebruikt om de kap vast te houden, dat je bij een crash op deze clips crashed, en niet op de kap.. :D

Ik heb ook al een paar keer modder gechept met de vorlampjes, ze blijven perfect werken!

Daarnaast zie ik dat het design van de desert truck zeer weinig vuil in het chassis binnen laat, hoewel het wel een open chassis is...

Ik begrijp niet goed dat er wel 1/10 off road klassen bestaan, maar nergens zou ik met mijn DT in een 'klasse' mee kunnen rijden? Ik heb wel het gevoel dat veel mensen dit een interessante klasse zouden vinden, niet?

Dit weekend even de desert truck getest met de 5.5T ezrun, ik merk dat de wagen ondertussen al minder wheelies maakt, (en dus meer wheelspin heeft) Ik denkt dat de bandjes wat beginnen te verslijten...

voor de 5.5T (6000kv) motor heb ik terug de 16T pinion gestoken, de motor werd amper warm, dus dat zit al snor..

Hoewel de DT al veel doorstaan heeft heb ik enkel nog maar een camber linkje gebroken...

Ik merk ook op, dat wanneer je grote clips gebruikt om de kap vast te houden, dat je bij een crash op deze clips crashed, en niet op de kap.. :D

Ik heb ook al een paar keer modder gechept met de vorlampjes, ze blijven perfect werken!

Daarnaast zie ik dat het design van de desert truck zeer weinig vuil in het chassis binnen laat, hoewel het wel een open chassis is...

Ik begrijp niet goed dat er wel 1/10 off road klassen bestaan, maar nergens zou ik met mijn DT in een 'klasse' mee kunnen rijden? Ik heb wel het gevoel dat veel mensen dit een interessante klasse zouden vinden, niet?

Hmmm als ik dit lees wil ik deze wagen des te sneller hebben......centen zijn even op helaas. Maar goed binnenkort zal het wel lukken.

@sitmark: Inderdaad een zeer interessante klasse!!!

Hmmm, ik dacht laat ik nog eens op mcmracing kijken. Is de prijs opeens verhoogt naar 339,99 euro. Van de week was hij nog iets van 250 euro. Dat is balen zeg....

Ach wat een eikel ben ik ook, ik kijk weer helemaal verkeerd. Hij is nog steeds 249,99 euro!!!! Gelukkig maar...

Laatst bewerkt:
welke is nou eigenlijk beter, traxxas slash of losi desert truck. vanwege de zlefde prijs. en waar zijn meer spareparts voor te kopen of eventuele hop-ups.

jeppe, ze zijn allebei goed.
Als je er standaard mee wil rijden en enkel bashen ben je waarschijnlijk beter af met de slash, wil je eventueel upgraden ben je beter af met de dt...

de handling van de DT is iets beter en er is standaard al spektrum zender in geinstalleerd.

de standaard topsnelheid van de slash is iets hoger en de handling is iets minder goed...

hope this helps.

wat ik me afvraag, waarom zou je voor upgraden beter afzijn met een DT dan een slash? (de slash heeft dezelfde aandrijving als de Rustler VXL, je kunt er dus meteen een erg sterke motor ingooien bijvoorbeeld. :) ) ook zijn behoorlijk wat delen gelijk aan de stampelde en rustler, waar dus plenty spares en hop-ups voor te krijgen zijn.

Ik denk dat het er gewoon op neerkomt welke je het mooist vind uitzien om eerlijk te zijn. (de zender die bij de DT zit is beter denk ik, maar de Slash is beter afgewerkt als ik ze zo vergelijk, het gaat gelijk op vind ik :D )

wat ik me afvraag, waarom zou je voor upgraden beter afzijn met een DT dan een slash? (de slash heeft dezelfde aandrijving als de Rustler VXL, je kunt er dus meteen een erg sterke motor ingooien bijvoorbeeld. :) ) ook zijn behoorlijk wat delen gelijk aan de stampelde en rustler, waar dus plenty spares en hop-ups voor te krijgen zijn.
Omdat de handling van de DT beter is dan de slash, maar als de looks een overtuigende factor is, dan kan ik je niet helpen want dat moet je zelf weten. Standaard is de slash sneller, maar als je dus van plan bent er een betere motor/esc in te steken ben je beter af met de desert truck.

De DT kan evengoed die zware motors aan als de slash, optiestukken en spares zijn evengoed verkrijgbaar voor de DT....

De èchte verschillen zijn de look, de standaard motor en esc (slash=waterdicht en iets sneller) en de handling.

P.S.:als je vragen hebt over de slash, vraag die dan aub in het slash topic? daar staat meer informatie en kan je beide vergelijken

Omdat de handling van de DT beter is dan de slash, maar als de looks een overtuigende factor is, dan kan ik je niet helpen want dat moet je zelf weten. Standaard is de slash sneller, maar als je dus van plan bent er een betere motor/esc in te steken ben je beter af met de desert truck.

De DT kan evengoed die zware motors aan als de slash, optiestukken en spares zijn evengoed verkrijgbaar voor de DT....

De èchte verschillen zijn de look, de standaard motor en esc (slash=waterdicht en iets sneller) en de handling.

P.S.:als je vragen hebt over de slash, vraag die dan aub in het slash topic? daar staat meer informatie en kan je beide vergelijken

ok< vragen over de slash zal ik bij dat forum neerzetten.
maar nu ff ontopic dan:

IK kan er niet echt uit jullie van maken, of er nou ook opties zijn voor de DT. Zoja waar is dat te koop en WAT.
en met lipo kom ik er ook niet helemaal uit.
Je hebt dus dat goedkope brushless setje uit hong-kong 52euro ( naam ben ik ik ff kwijt)
die valt er dus in te bouwen. toch ? want er zat toch al standaard een slipperclutsh op. Maar waar kan je dan die lipo's kopen en waar moet ik op letten. want met woorden zoals '3s' en dat soort dingen kom ik er namelijk niet helemaal uit.
Ik ben echt niet bekent met lipo's.

MVG

oja en de handling is dat gewoon, of hij snel weg glijd of te snel reageerd. ?

ok< vragen over de slash zal ik bij dat forum neerzetten.
maar nu ff ontopic dan:

IK kan er niet echt uit jullie van maken, of er nou ook opties zijn voor de DT. Zoja waar is dat te koop en WAT.
en met lipo kom ik er ook niet helemaal uit.
Je hebt dus dat goedkope brushless setje uit hong-kong 52euro ( naam ben ik ik ff kwijt)
die valt er dus in te bouwen. toch ? want er zat toch al standaard een slipperclutsh op. Maar waar kan je dan die lipo's kopen en waar moet ik op letten. want met woorden zoals '3s' en dat soort dingen kom ik er namelijk niet helemaal uit.
Ik ben echt niet bekent met lipo's.

MVG

Lipo's kan je in een gewone modelbouwwinkel kopen. Je moet wel een speciale lader ervoor hebben. eentje met balancer. Die 3s betekent 3 cellen, dit is wat veel voor dat setje uit hongkong(dit is de ezrun). Het beste is denk ik een 2s. tenzij je het niet erg vindt om een ESC te slopen om wat harder te gaan. Als laatste nog iets: LIPO's zijn duur en gevaarlijk als je er niet goed mee omgaat.

Lipo's kan je in een gewone modelbouwwinkel kopen. Je moet wel een speciale lader ervoor hebben. eentje met balancer. Die 3s betekent 3 cellen, dit is wat veel voor dat setje uit hongkong(dit is de ezrun). Het beste is denk ik een 2s. tenzij je het niet erg vindt om een ESC te slopen om wat harder te gaan. Als laatste nog iets: LIPO's zijn duur en gevaarlijk als je er niet goed mee omgaat.

Ik heb wel ervaring met lipo's ( vliegen)
dus ik weet de gevaren.

Maar een ESC ??

wat is dat

Ik heb wel ervaring met lipo's ( vliegen)
dus ik weet de gevaren.

Maar een ESC ??

wat is dat

esc rc - Google zoeken=

aan de hand van je vragen kan ik af leiden dat je, anders dan je beweert, niet veel ervaring hebt met de terminologie althans...
Vragen staat vrij, maar liefst geen vragen die in de eerste google hit kunnen beantwoord worden aub..
de handling slaagt op het geheel van handelen.... Hij zal z'n bocht beter nemen voor om te kantelen of weg te slippen en jumps zijn met de DT ook gewoon zalig :D .

De opties voor de DT zijn momenteel de chromé bars en bumpers, je kan zo goed als alle XXX-T CR onderdelen gebruiken, EA en graphite onderdelen,...
Hetgene wat de DT nu net zo geschikt maat voor high power systemen is de geared diff.
Wat je wel best doet is dikke olie in de diff doen en met +5.5T systemen neem je ook best andere bandjes

kom er nog steeds niet helemaal uit, wat een ESC is.

maarja.

welke soort eZrun heb je nodig voor de DT want je hebt 9T .... enz.

sorry voor die domme vragen, maar ik had heus google al wel gebruikt, maar kwam er toch echt niet uit.
Ik heb besloten om voor een DT te gaan bij UK modelsports.
Kwa ervaring met lipo's bedoelt ik de gevaren bij het laden en gebruikt.
Je mag nooit je hele accu leeg rijden, geen uren aan de lader als de batterij al vol is.
Voor de rest ik ben bezing informatie te winnen, maar met al die afkortingen kom ik niet echt ver.
Maar iniedergeval alvast bedankt voor de hulp die ik hier heb gekregen

Back