Losi 22 (nieuwe 2 WD buggy)

stuif ik op het rechte stuk de meeste 8.5 motoren voorbij , vraagt men welke motor heb jij dan. roep ik : " 10.5 ! "
dat is toch wel op zijn minst grappig te noemen.

auto blijft heel goed rijdbaar voor mij als beginneling ( nu net 2 dagen gereden met 2wd buggy )

stuif ik op het rechte stuk de meeste 8.5 motoren voorbij , ...

Das omdat Kurt en ik niet daar zijn :p;).

Voel je op een gegeven moment de boost niet 'aanspringen'. heb dat gevoeld met de tamiya van olii en vind dat vervelend rijden.
Mijn GM regelaar in de xray doet dat heel geleidelijk en dat rijdt wel goed.

Was zondag met mijn schumacher cougar (2wd) met 8.5T en dichtgeknepen regelaar sneller in rondetijden dan een Asso b44 met 5.5T en een DEX410 met 6.5T (beide 4wd).

Daarna was ik met de Asso sc10 4x4 nog altijd sneller dan de durango DEX410 en Asso b44.
Op het rechtstuk verloor ik met de asso grandioos veel meters, maar met de cougar viel dat wel mee.
Was wel grappig, met de shortcourse buggy's inhalen :p.

Moet wel zeggen dat de andere minder rijervaring hebben, maar ben zelf ook geen toprijder natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Voel je op een gegeven moment de boost niet 'aanspringen'. heb dat gevoeld met de tamiya van olii en vind dat vervelend rijden.
Mijn GM regelaar in de xray doet dat heel geleidelijk en dat rijdt wel goed.
.

boost voel je heel klein beetje ingrijpen. ik vind het niet vervelend. je kan de delay ook apart instellen : 0,1 of 0,2 of 0,3 seconden na vol gas vast houden enzv.

hang er een beetje vanaf als ik direct uit de bocht de buggy goed stabiel heb en vroeg op het gas kan ( slipper juist afgesteld ) dan komt het net in op 2/3 van het rechte stuk en trekt hij nog net geen wheelie.

man ik vind het geweldig en sta met big smile op de rijders stelling.

ik kan ook nog 1 graad vertiming per bijvoorbeel 250 rpm laten inkomen en dat is ook nog helemaal instelbaar, je dan de boost dus zo soepel maken als je zelf wilt

als we elkaar eens keer tegenkomen op een wedstrijd/evenement gaan we wel wat testen proberen.
als je het eenmaal door hebt is het eigenlijk best simpel.
eerst dacht ik ook dat het hogere wiskunde was..

We hebben de baan hier bij ons een beetje veranderd omdat de baan niet geschikt was voor andere auto's dan shortcourse trucks.

Om die reden heb ik eerder mijn Losi XXX-T verkocht :showass: (nu toch wel spijt van).

Buggy keuze
Ik ben nu aan het kijken om en buggy aan te schaffen en twijfel op dit moment tussen de Losi 22B Kit en de Losi 22B RTR
De kit valt onder TLR en de RTR gewoon onder Losi...

Nu twijfel ik echt wat ik zal aanschaffen..

Ik heb het eens uitgeteld wat er allemaal bij zit voor een bepaalde prijs. :

De RTR versie : €400,-
Wat zit erbij voor deze prijs?
Servo MSX high torque (70 oz/in, 0,16sec / 5.0kg/cm) : €15
Motor Xcelorin 13,5 T : €51,31
Esc Xcelorin Programmable, sensored ESC with LiPo cutoff : €58,64
DX3E zender + SR300 : €70,-
Banden : €14,-

Alles aftrekken van de €400,- levert €188,- op wat het chassis dan eigenlijk kost.

De Kit versie : €240,-
Wat wil ik er dan op zetten?
Savox SC-1251MG Low profile servo(25,4mm hoog) 9kg/cm 0.09sec : €53,-
Motor : Brushless 9,5T en 10,5T sensored (heb ik hier nog liggen) 'gratis dus'
Esc optie 1 : Mamba Max Pro : €100,-
Esc optie 2 : Xerun 80A : €60,-
Ontvanger SR300 : €42,95
Banden (gewoon even dezelfde gepakt als standaard RTR) €14,-

Totaal met Mamba Max Pro : €450,-
Totaal met Xerun 80A : €409,95

Ik kies voor de kleinere Savox servo omdat hij toch een hoop kracht heeft, maar vooral omdat hij kleiner is. Hierdoor zou ik dan net wat meer ruimte over houden voor mijn lipo's en ontvanger.

De DX3E heb ik niet nodig omdat ik toch al met een DX3S rij. En als je de DX3E los wilt verkopen blijft er niet veel geld van over.

Als ik dit zo samengesteld zie denk ik dat ik toch maar voor de kit ga.

Ik was namelijk eerst aan het denken om de Losi 22 als RTR te kopen, waarna ik de Xcelorin motor/esc combo in mijn Slash 2WD zou zetten. (op de zender alles terugzetten/verminderen zodat hij gewoon rijdt met de snelheid van een brushed. Bespaart constant motors kopen)
En dan gewoon een extra MMP of Xerun aanschaffen voor de Losi 22 met de 10,5T motor.
Alleen zit je dan wel weer met een grotere en ietswat zwakkere servo...

Wat zouden jullie me aanraden?
(omdat ik dus ook de Slash wil voorzien van een brushless setje en het toch ook aantrekkelijk moet blijven voor de portemonnee ;))

Dit is de baan trouwens :
De houten schans is weg en hier zijn bultjes voor in de plaats gekomen. Ook zijn er nog 2 kleinere jumps in gekomen. Donderdag zal ik hier ook nog even foto's of een filmpje van maken :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou persoonlijk altijd voor de kit gaan...
Lekker bouwen, ik neem aan dat de RTR gebouwd geleverd wordt...

Ook het overschot aan de zender etc heb je dan niet!

Voor de rest racen met dat ding :D

Denk je wel dat de baan geschikt is voor buggies?
Er heeft namelijk nog niemand met een buggy gereden, dus dit is lastig in te schatten voor mij. Ik ben zo meteen niet de enige buggy rijder, want een andere rijder gaat er ook een aanschaffen.
Dit houdt in dat we de baan eventueel wel mogen en kunnen veranderen van de eigenaar zodat de baan geschikt gemaakt wordt voor buggies/truggies/shortcourse :)

Zo, hier is ie dan :D

foto.JPG

Meteen even de vleugel gespoten die ik erbij gekregen heb.
Dit vond ik trouwens wel vreemd, normaal spuit je een kap van binnen, waardoor je een mooi effect kunt maken aan de buitenkant, door bijvoorbeeld fluor geel erop te spuiten en te backen met wit. Hierdoor krijg je dan een fellere fluor geel te zien.

Doordat je de vleugel van binnen spuit, kan dat toch niet? Ik had namelijk een paar lijntjes afgeplakt, maar de binnenkant is ook meteen de bvoenkantt van de vleugel wanneer hij gemonteerd zit. Als ik dan die lijnen zou spuiten, zou ik over het geel gaan.

Als ik dat zou willen, moet ik dus wachten tot de 1ne kleur helemaal droog is, en dan het gespoten deel afplakken... nou, aardig klusje wordt dat haha.. Dan maar 1 kleur en wat doorzichtig laten zoals nu :D

Mooie wagen, ken die precies ergens van :D.

Sorry dat ik die vleugel gemold had met mijn shortcourse.
Celifor reed een beetje in de weg met zijn buggy en dat is nogtans geen traag exemplaar :rolleyes:.

Laatst bewerkt:
De oude vleugel had ik al helemaal gemold na 2 accu's..

2 klemmen erop gezet en Shoegoo er met een dikke laag opgedaan.
Hij zit nog in elkaar, dus dat is een fijne 'oefen vleugel' tijdens de eerste ritten ;)

Die losi komt me bekend voor :D veel plezier er mee !!!!
Meestal zit er bij mij na enkele rondjes rijden al scheurtjes in goed intapen met ducktape doet wonderen.

Zo, hier is ie dan :D

foto.JPG

Meteen even de vleugel gespoten die ik erbij gekregen heb.
Dit vond ik trouwens wel vreemd, normaal spuit je een kap van binnen, waardoor je een mooi effect kunt maken aan de buitenkant, door bijvoorbeeld fluor geel erop te spuiten en te backen met wit. Hierdoor krijg je dan een fellere fluor geel te zien.

Doordat je de vleugel van binnen spuit, kan dat toch niet? Ik had namelijk een paar lijntjes afgeplakt, maar de binnenkant is ook meteen de bvoenkantt van de vleugel wanneer hij gemonteerd zit. Als ik dan die lijnen zou spuiten, zou ik over het geel gaan.

Als ik dat zou willen, moet ik dus wachten tot de 1ne kleur helemaal droog is, en dan het gespoten deel afplakken... nou, aardig klusje wordt dat haha.. Dan maar 1 kleur en wat doorzichtig laten zoals nu :D

Het probleem met spuiten van de spoiler ken ik, heb mij daar ook wel vaak in vergist.. Ik spuit de spoiler vanaf de andere kant (dus buitenkant waar het folie op zit) uiteraard haal ik het folie dan weg.

2011-09-26%25252016.40.22.jpg

bij deze spoiler heb ik dus eerst blauw gespoten, daarna goud, daarna wit en daarna groen als onderlaag spoiler de bovenzijde van de spoiler (als hij gemonteerd is) is dan glanzend en de onderzijde is mat groen

Laatst bewerkt:
xerun 120A v2.1 regelaar

de stock firmware heeft een maximale timing van 60 ( boost timing + turbo timing )
boost timing is de normale timing over het gehele throttle gebied en kan je aanspreken nog voor dat je full throttle gaat.
turbo timing is de timing die er bovenop komt pas als je full throttle gaat

ik heb dus 35 graden vertiming voor ik full throttle ga en een extra 25 graden vertiming ( totaal 60 graden ) zodra ik langer dan 0.1 seconde full throttle ga.

onder de 3000 rpm heb ik helemaal geen vertiming ( zie boost start rpm )

bij 3000 rpm is mijn timing nul
bij 3200 rpm komt er 1 graad timing bij
bij 3400 rpm heb je 2 graden timing
bij 3600 rpm heb je 3 graden timing en ga zo maar door
zie boost timing acc

dit heb ik bij mijn 2wd losi 22 met en 10.5T speedpassion

werkt als een tierelier en eb net zoveel top als een 7.5 op het rechte stuk maar geen timing waar ik het niet nodig heb

Laatst bewerkt:
Welke regelaar gebruik je hier juist voor?
Daar het een hobbywing is, zou het ook met een speedpassion moeten kunnen...

Laatst bewerkt:
idd is net dezelfde als onze sp's :)
Moet je alleen volgens mij de stocksoftware gaan installeren...
Zodat je de functies van timing etc kunt aanpassen?

je hebt idd de stock software nodig om alle rpm based functies te kunnen gebruiken
dus de turbotiming werkt alleen met STOCK
als je MOD hebt dan werkt alleen de boost timing

Mss wel een goede setup nog, maar voelt ge die niet ineens inkicken?
Ik zie dat het per 200 rpm een graad hoger gaat, maar het toerentalopbouw op het recht stuk gaat toch zeer snel.
Een maximale timing van 60° is toch niet niks... Wat doet dat met de temp?

Ik rij met een Speed Passion GT2.0 pro ESC en speed passion V3 comp 8.5T in mijn cougar (2wd) met 27T pinion en kan daarmee 4WD's volgen (op droog astro ;)).
Ook zie ik Kurt miet een 6.5T niet echt wegrijden op het recht stuk, zal iets meer snelheid hebben, maar niet echt fameus.

Spijtig dat de 10.5T verkocht is, had het mss wel eens willen proberen.

ik heb dit gedaan met de 76 spur en 24 pinion, de regelaar blijft koud en de motor komt niet boven de 75 graden uit, ook niet na 20 minuten achterelkaar onafgebroken rijden.

ik rijd wel met een 5600mah 50C stickpack, dat is meer gewicht als een saddlepack,

ik voel het niet hinderlijk ineens inkicken

die 200rpm per graad , daar kan je mee spelen. vanaf 50 rpm tot aan 750 rpm, wat je zelf prettig vind.

ik ben er nog mee aan het testen, ik wil meerdere profielen aan gaan maken. afhankelijk van soort ondergrond en grip

dit weekend gaat ik het met 82 spur en 22 pinion testen ( dan is de motor wat verder naar achteren geduwd )

Een kleinere pinion en een grotere spur is de snelheid 2 keer verlagen...
Gaat volgens mij een groot verschil geven, ga je dat opvangen met de boost (wat perfect mogelijk is denk ik).

Ahja, rij ook met een 76T spur ipv de standaard. Toch net weer iets meer snelheid :p.

Ik zal er maar niet mee gaan experimenteren, een 8.5T is mij onderin lui genoeg voor de trage bochtige stukken en heeft een redelijk hoge top op de snelle stukken.

Hoop je ooit eens tegen te komen zodat ik dat eens kan testen ;)

Back