Losi 22 (nieuwe 2 WD buggy)

volgens seizoen wil ik wel eens een BNK proberen en ook een paar keer gaan rijden op kampenhout ( op advies van een aantal MVB clubleden )
dat schijnt een hele mooie baan te zijn en voor mij 1,5 uur rijden daar naar toe. misschien zien we elkaar dan :p
 
Eelco, weet je toevallig of er op het BNK inmiddels ook met short courses gereden wordt?
 
Kampenhout ga ik regelmatig rijden ja.

Mooi circuit en een redelijk snel. Is ook maar klein kwartiertje rijden van mijn werk 8).

Wordt mss een tij een SC klasse op te zetten, zou het circuitrijden mss populairder maken.
Zo een snel groeiende klasse links laten liggen...
 
Laatst bewerkt:
Dit is de baan trouwens :
De houten schans is weg en hier zijn bultjes voor in de plaats gekomen. Ook zijn er nog 2 kleinere jumps in gekomen. Donderdag zal ik hier ook nog even foto's of een filmpje van maken :)

Hoi,

first post hier :-)
ik heb net een 22 besteld, hoop deze snel te ontvangen. Ik heb jaren niet meer aan RC gedaan, maar sinds kort weer hernieuwd interesse gekregen. Mijn oude Schumacher SST Sport maar eens uitgegraven en wat gepimped, maar het blijft toch oude techniek en je loopt snel tegen beperkingen aan.. en ik wilde toch eens wat anders. Een offroad buggy dus. Ooit heb ik eens met een vriend zijn grasshopper (Tamiya, meen ik) mogen rijden.. maar dat is ca 25 jaar geleden denk ik..

Nu nog eens uitzoeken hoe dat allemaal zit met Brushless/sensored/uncensored enzo, want "in mijn tijd" (kuch) was dat nog allemaal scifi. (in ieder geval voor mijn budget ;-)) Mijn sterkste motor nu is de oude Kyosho Le Mans Pro High Torque.. daar gaat de SST best aardig op, maar toch niet meer vergelijkbaar met het moderne spul, denk ik.

Nu wil ik mijn oudste zoon ook laten wennen aan het RC gebeuren (en vooral het offroad/buggy gevoel). Mijn vraag is kunnen de huidige ESCs ingesteld worden dat er een max limiet is? Zodat hij niet meteen de volle mep krijgt en even goed kan wennen aan het rijden hiermee. Of moet ik simpelweg voor een minder krachtige motor gaan? Ik geloof niet dat mijn Spektrum DX3c zender ingesteld kan worden hierop, wel?

ik woon dicht bij geulle, wist niet dat deze baan nog bestond, leuk!
 
Hey!

Ik durf je niet met zekerheid te zeggen of de DX3C instelbaar is qua gas, maar als ik de specs zo lees zou ik zeggen dat dit kan met deze zender.

Je zou het ook zoals je zelf met de vraag al aangeeft ook met de ESC kunnen doen, kijk maar naar de VXL3-S regelaar van Traxxas, deze heeft standaard al een 50% en een 100% gas functie. Andere regelaars zijn heel specifiek in te stellen, zelfs via de computer tegenwoordig. Als voorbeeld de Mamba Max Pro, deze koppel je gewoon met een usb-kabel aan je pc, en je kunt alles instellen wat je maar wilt. Ook zou dit tijdens het rijden kunnen met een Field-Link.

De baan bestaat nog altijd gelukkig :)
Als er meerdere buggy of shortcourse rijders gaan komen dit jaar, dan is de kans groot dat de baan wordt uitgebreid en een andere 'look' krijgt zodat er ook misschien in de toekomst officiële NL of BE wedstrijden gereden kunnen worden. Dit is uiteraard nog een droom van ons rijders haha, maar de mogelijkheid zit erin dat als we zoals gezegd meer rijders krijgen, het wel bij de eigenaar zouden kunnen aankaarten. Toen ik hier al eerder over begon had hij er wel oren naar.
 
ik heb dit gedaan met de 76 spur en 24 pinion, de regelaar blijft koud en de motor komt niet boven de 75 graden uit, ook niet na 20 minuten achterelkaar onafgebroken rijden.

ik rijd wel met een 5600mah 50C stickpack, dat is meer gewicht als een saddlepack,

ik voel het niet hinderlijk ineens inkicken

die 200rpm per graad , daar kan je mee spelen. vanaf 50 rpm tot aan 750 rpm, wat je zelf prettig vind.

ik ben er nog mee aan het testen, ik wil meerdere profielen aan gaan maken. afhankelijk van soort ondergrond en grip


dit weekend gaat ik het met 82 spur en 22 pinion testen ( dan is de motor wat verder naar achteren geduwd )

200rpm/° is toch veel hoor... Daar kom ik zelfs niet aan met m'n boosted 17.5T onroad setup.
In 17.5T zit ik altijd tussen de 250 en 350, maar op 250 wordt de motor best heet. Hij overhit niet, maar na een heat van 5min zit ik toch op de limiet.
Met de 10.5T zit ik daar nog hoger boven.

In offroad wordt die stock software eigenlijk niet echt gebruikt, wat niet wegneemt dat je het niet mag testen :)
 
Ik durf je niet met zekerheid te zeggen of de DX3C instelbaar is qua gas, maar als ik de specs zo lees zou ik zeggen dat dit kan met deze zender.

ik zal de handleiding eens checken inderdaad.

Je zou het ook zoals je zelf met de vraag al aangeeft ook met de ESC kunnen doen, kijk maar naar de VXL3-S regelaar van Traxxas, deze heeft standaard al een 50% en een 100% gas functie. Andere regelaars zijn heel specifiek in te stellen, zelfs via de computer tegenwoordig. Als voorbeeld de Mamba Max Pro, deze koppel je gewoon met een usb-kabel aan je pc, en je kunt alles instellen wat je maar wilt. Ook zou dit tijdens het rijden kunnen met een Field-Link.

thx!
Ik heb nog geen motor&ESC aangeschaft, enig aanrader? Bij PKracing kwam ik deze combo tegen:
LOSB9555 (link naar Losi site) - is dat iets om mee in te stappen? Vooral het programmeerbare lijkt me wel iets.

Als er meerdere buggy of shortcourse rijders gaan komen dit jaar, dan is de kans groot dat de baan wordt uitgebreid en een andere 'look' krijgt zodat er ook misschien in de toekomst officiële NL of BE wedstrijden gereden kunnen worden.

cool! ik zal in de toekomst eens een kijkje komen nemen, eerst eens goed wennen aan de 22..
 
Hoi allen,
ik ben van plan binnenkort ook een Tlr 22 aan te schaffen op aanraden van clubgenoten(beetje laat)maar ja ik zit ook nog maar sinds de zomer dr bij.
iemand nog suggesties voor benodigde upgrades voor het chassis zelf, denkend aan dingen die snel stukgaan.
motor, esc en zender heb ik nog liggen uit mn T4, banden weet ik al nl. achter schumacher mini spike en voor schumacher cut stagger, en er komt ook een low profile Savox in zodat ik mid motor met stickpack kan rijden. en voor de mensen die willen weten welke baan: MRCZ Ritthem, Zeeland
grtz Tom
 
tis een hele degelijke en stevige buggy.
maar een draagarmpje en shocktower ofzo is altijd wel slim om te hebben.

ikzelf koop altijd als ik een nieuwe wagen heb

stuurblokken
achterhubs
voor + achter shocktower
voor + achter draagarmen
setje velgen extra

dan heb je zeker voor noodgevallen je spullen in huis.
 
Back
Top