losi brushless conversion ansmann virus !! UPDATE 5

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Joren G, 22 apr 2009.

  1. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    beste mensen, eidelijk is het zover!

    Ik ga men virus ombouwen tot brushless met een losi xcelorin 1:8 combo kit!
    deze: http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2008/08/losi8ightblsystem.jpg

    Men wagen stond erzo bij in nieuwstaat, deze is wel een beetje aangepast maar geen grote verschillen

    [​IMG]


    Ik heb dus de losi set bsteld en ik heb ze normaal woensdag, maar had tog nog een paar vraagjes.

    1) zou ik met een 16T pinion teveel hebben beter 13-14?
    2) zijn er mss suggesties voor de motormotage?
    3)ik had aan een flightpower 4s lipo gedacht rond 4000mah mss andere voorstellen?
    zo, ik ben zeker dat er nog vraagjes komen hoor;) maar ik ben zeker dat dit een mooi verslagje wordt!

    grtzzz
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  2. rudolf

    rudolf

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    138
    Locatie:
    ninove, oost-vlaanderen
    wat de pinion betreft zal het er waarschijnlijk gaan vanaf hangen hoeveel plaats je hebt. met een beetje pech heb je niet al te veel keus en zal je sowieso voor een redelijk grote moeten gaan. heb je de keus, dan is het zoals bij iedere electro-auto: zorg ervoor dat je motor niet te warm wordt doordat je een te grote pinion steekt.
    de motormount kan je vrij gemakkelijk zelf maken uit een stuk stevig aluminium. ik heb dit zelf zo gedaan bij m'n promax: protech-promax-brushless-ombouw

    een 4s lipo lijkt me het beste als je genoeg power uit je wagen wilt halen. Over de kwaliteit van die flightpower kan ik me echter niet uitspreken omdat ik er geen ervaring mee heb.

    ik ga dit topic zeker in de gaten houden, want ik ga me vroeg of laat toch ook eens een virus aanschaffen om er dan gelijk een brushless in te keilen :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
  4. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    De batterijmoun en motorsteun kan ik wel gebruiken van deze, maar mijn winkelier heeft me al verteld dat de onderdelen van 2009 heel lang op zich laten wachten. Hij heeft zelf nog een bestelling lopen.

    Ik ga denk ik voorlopig zelf iets knutselen en dan kan ik het evenueel later nog overstappen op andere parts.

    Maar ben vanplan om men monorsteun zelf e maken van een 2-3al mm ijzer, dit heb ik hier nog liggen. en deze dan gewoon aan men middendiff steun met een paar boujes vanst e zetten.


    Nu alleen nog een goede 4s lipo:), normaal komer er di weekend updates met foto's!

    @rudolf: waarom zou je geen plaas hebben om een vrijwillige keuze van pinion te maken?
     
  5. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Zippy LiPo's zijn van goede kwaliteit en relatief goedkoop.

    ZIPPY-H 5000mAh 4S1P 20-30C Lipoly Pack - $84,50
    ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 20C - $60,05
    ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 25C - $68,73
    ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 30C - $79,02

    Zoek anders maar even op 4S1P op HobbyKing

    Bron : Verklaring prijsverschil tussen de Zippy's
     
  6. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Als het inderdaad de 1700KV motor is zoals op de foto raad ik je in ieder geval niet hoger dan 13-14T en 4S Lipo.
    Mijn Losi 8ight is bloedsnel met de 1700KV/13T/4S, en kwasi onhandelbaar met 5S.
     
  7. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Vanwaar komt het prijsverschil tussen de bovenste lipo en de onderste?
    Als ik het goed begrijp zijn de zippy flightmax de beste keus?
     
  8. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    blij te horen dat ik genoeg power gekocht heb;), maa ik kan de esc nog altijd wat limiteren natuurlijk. Nu ik heb wel gezien dat de motor continue meer dan 100A trekt dan moet ik dus ook een lipo hebben die echt continue meer als 100A aankan niet??


    En wat zou er gebeuren met 16T heb er zo nog een liggen


    grtzzz
     
  9. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Circa 1500 watt is inderdaad een mooi vermogen.
    Heb je de originele 1:8 Xcelorin ESC er bij gekocht?

    Correctie: Na controle op mijn Eight heb ik de 15T gemonteerd.
    Bij de Losi Eight 'Electric Conversion Kit' was een 15T en een 16T bijgevoegd.
    Volgens de Losi 1:8 Xcelorin motor manual, voor een 1700KV en 4S:
    - 15T voor de 8ight Buggy
    - 16T voor de 8ight Truggy

    Voor 5S wordt het 14T en 15T.
    Dit natuurlijk rekening houdend met de totale overbrengingsverhouding (de Spurs van de Buggy/Truggy zijn verschillend).

    Eén ding is zeker: 1700KV + 14T + 5S LiPo = 100% wheelies bij het accelereren, teveel van het goede...

    Oeps, Tabel is iets anders uitgevallen dan verwacht, dus verwijderd...
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2009
  10. rudolf

    rudolf

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    138
    Locatie:
    ninove, oost-vlaanderen

    ik kon de motor niet dicht genoeg tegen het tandwiel zetten om een kleine pinion te gebruiken. De steunen waar de centrale as doorloopt zaten in de weg. Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat je bij de Virus dit probleem helemaal niet hebt
     
  11. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem

    Ik had dan gedacht aan een 16T op 46spur met een 4s lipo, zou dit nog altijd wheelies geven? een beetje wheeelie mag altijd hoor!

    Ik heb de gewone combo gekocht, dus me originele esc en 1700 kv motor.

    grtzzz
     
  12. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Mijn 8ight heeft 15T op een 45T spur met 4S LiPo.
    Is perfect volgens mij, géén wheelies maar acceleraties waarbij het rubber aan de grond blijft plakken.

    Met 16T en 46T spur en 4S op een 8ight ga je dus zeker geen wheelies maken maar volgens mij toch nog altijd mooie acceleraties hebben. (verhouding 1:3 voor de 15T/45T t.o.v. 1:2.875 voor de 16T/46T).

    Natuurlijk heb ik totaal geen idee van de totaaloverbrenging (motor -> wielen) van je wagen, differentiëeloverbrengingen inbegrepen (bij mij is dit 1:9.93 met 1700KV, 15T en 4S LiPo).
     
  13. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    @ Turbokeu

    Welke rijtijden met welke lipos heb jij?

    Ben zelf van plan om de 2.0 om te bouwen.
     
  14. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    Dus voor af en toe eens een wheelie te kunnen maken beste een 13-14T op 46spur monteren?

    grtzzz
     
  15. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Of met 5S rijden...;)

    Kan ik nog niet echt zeggen.
    Mijn ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 30C LiPo's waren al meer dan een maand niet in voorraad bij UH, ze werden pas een paar dagen geleden verstuurd.
    Ondertussen reed ik enkel korte ritjes met de twee Zippy-H 2500mAh 2S1P LiPo's van mijn Easystar in serie (dus 4S1P 2500mAh).
     
  16. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Heb zelf een Losi 8ight-E 2.0 is onderweg van us. Ook met enkele zippys.
    Vind zelf snelheid niet het belagrijkste, maar rijtijd des te meer.
     
  17. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    Ik ben gisteren bij men winkelier even langsgegaan, de losicombo komt normaal dinsdag binnen!

    Ook heb ik gekeken naar lipos, hij heeft 4s lipos van 3300mah deze kunnen continue een 80-90Aaan is dit nu voldende??

    grtzzz
     
  18. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Lijkt me toch het beste om lipos te kopen met wat meer ah. 5000mah 25c zou beter zijn.
     
  19. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    UPDATE 1:

    Vandaag heb ik al het nitro-spul van het chassis gehaald, omdat dinsdag men combo aankomt bij men winkelier;)

    Ik heb de auto even leeg op de weegschaal gelegd en hij vertelde een 2,7kg.

    zo staat het chassis ernu bij:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Hier zou de motorsteun vlak tegen geschroefd worden!

    Hebben jullie mss suggesties van waar ik wat zou gaan monteren? De motor komt op dezelfde plaats als de vroegere verbrandingsmotor. en de stuurservo blijft.

    graag invallen voor de rest;)

    grtzzz en tot de volgende update!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  20. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    Niemand die me een logische praktische opbouw kan vertellen?;)

    grtzzz
     

Deel Deze Pagina