Losi Mini 8IGHT 1:14 4WD Buggy

Klopt bij gear diffs zal dat eigenlijk niet hoeven. Alleen de pinion en spur vd diff moet soms ff ingereden worden bij een nieuwe auto, maar dat heeft niks met 1 niet draaiende wiel te maken.

Vaag verhaal. Of er zitten nu ineens wel ball diffs in, of er was wat anders en ze hebben er een leuk verhaaltje bij verzonnen, net als dat ze bij mijn 1:1 auto het ooit gepresteerd hebben om 4 bougies te gebruiken in een 3 cylinder motor...

Dit is dus gewoon lettelijk uit het boekje wat bij de LOSI wordt meegelevert

Before Running Your Vehicle
1. Break in the differentials. While holding the chassis with only the left side tires firmly on
the ground, give the car about 1/8 throttle for 30 seconds. The right side tires should spin
freely during this time. Repeat this with only the right side tires firmly on the ground,
allowing the left side tires to spin freely. Repeat this 2–3 times.
2. Check for free suspension movement. All suspension arms and steering components

ja dit stukje heeft waarschijnlijk betrekking op de input en de main diffgear. Dat stukje dat je er zelf bij hebt geplaatst heeft alleen betrekking tot balldiffs

Ja als het te strak zit, dan haal je toch gewoon een shim uit de diff. Hoezo moet je de tanden gaan slijten om soepele diffs te krijgen?

heb verleden week mijn mini 8ight binnen gekregen en heb netzo iets... volgens handleiding diffs laten inlopen maar toen ik ging rijden de eerste x geratel vanuit achter diff alleen bij 1/8 tot 1/4 gas geven daarna verdwijnt het en alleen vanuit stilstand. Wat zal ik doen ? De auto is splinternieuw...terugsturen of verder proberen de diffs in te laten lopen... of zelf alles losdraaien en bekijken...
https://drive.google.com/file/d/0B-j0qfPMTe4wVVZUdENCZkJjVVU/view?usp=docslist_api

Doen ze allemaal, rij er al 2 jaar mee zo.

Als je optrekt ratelt hij iets, verder niet.

Ehm, handleiding ?? Diffs inlopen?? Oeps...

Veel plezier van je aankoop. Rijd er nu 2 jaar mee, rij elke maand 4 lipo's leeg. En paar demo's gehad met 6 accu's per dag. En ik heb nog nooit wat stuk gehad. De pennetjes naar de fusees worden beetje lam die schieten wel eens los na een klapper en de laatste demo verkeerd terecht gekomen, dak van de kap zit scheur in. Rij er indoor mee op tapijt.

ok.... heb ook op Losi's forum gelezen over dat dit cogging is en wordt veroorzaakt door de sensorless motor/esc.... ik moet wel zeggen dat ik het een rot geluid vind.... nog nooit zoiets bij mijn vele andere auto's meegemaakt behalve bij degene met versleten diffs... ik lees ook veel dat men het motortje te kein vind voor de auto...nu heb ik hier nog Traxxas Velineon setje liggen uit mijn mini E-Revo misschien deze inbouwen ? Deze heeft nooit dat schokkerige optrekken gehad..? Iemand nog suggesties voor banden voor op de weg...? Bedankt voor de reacties iedereen....
20160111_085010.jpg

Van carbon? Wat kost het dan wel niet :0 ik zou er niet mee durven rijden, bang dat er iets beschadigd. Leuk voor op de kast.

...viel mee....$ 49... en kreeg net van verkoper de vraag wat voor kleur leds ik erin wilde hebben en strip leds of voor en achterlicht...ok...leuk.... Ze hebben ook voor de buggy en micro sct en nog veel meer...

Back