Eindelijk de mogelijkheid gehad om eens mijn auto's te wegen.
Het gewicht van mijn Losi viel eigenlijk een beetje tegen, had gedacht dat hij nu wel echt een stuk lichter was dan mijn EMB, althans zo voelt het wel als je ermee rijd, blijkt hij zelfs zwaarder te zijn.
Ik denk dat dat komt door de kunststof spoiler en de dik lexaan undertray.
Desondanks is mijn Losi ten opzichte van een standaard Losi, wel wat grammetjes afgevallen en dat terwijl er nu een dikke 28mm motor in zit, t.o.v. van de standaard 24mm motor.
Servo doosje om de buggys op te zetten.
![]()
LC Racing EMB 1h, standaard incl. 2200 mah accu. (oh ja kleine wijziging, op mijn EMB zitten Losi dempers met veren)
![]()
Losi Mini 8ight, allesbehalve standaard... incl. zelfde 2200 mah accu.
![]()
Losi Mini 8ight 948 gram (excl servodoosje)
LC Racing EMB 1H 905 gram (excl servodoosje)
Een standaard Losi weegt 980 gram incl. accu (volgens Losi website).
Een standaard EMB weegt 900 gram incl. accu (volgens website).
Ik denk dat de banden/velgen van de EMB ook lichter zijn, maar dat ga ik nog wel wegen.
Wat is nu het verdict?
Hoe lichter hoe sneller? Hoe lichter ook hoe minder wieldruk...
Lichter is niet altijd beter. En die 40 gram merk je niet. In nitro 1:8 zit 125cc brandstof, volle of lege tank scheelt zon 110 gram, merk je niks van. Enkel waar je gewicht kunt verminderen maakt uit. Hoe lager de massa en hoe dichter bij het centrale aspunt hoe idealer
En die rallybanden van fastrax werken echt niet op dat gladde beton.
Gewoon Sorex wedsrijdbandjes erop en lekker smeren, denk dat je je dan wel kunt uitleven met flink wat grip.