Losi Speed-T Lipo Batterij

• Topicstarter Topicstarter modelbouwfreak
  • Startdatum Startdatum
Ik ga toch EC3 stekkertjes nemen want die zitten op de auto... :p

En die lader is geschikt voor die batterij?

Wat een hoop onzin. 100A is meeeeeeer dan genoeg voor een 1/10 2WD wagentje. Ik reed mijn Savage Flux op 100A en geloof me dat dat een stuk meer teweegbrengt. De LiPo's werden nooit warm al waren de specs op het randje.

Ja 2 laders met voeding aanraden t.w.v. 100 euro terwijl de beste man niet meer dan 120 euro wil uitgeven... Slimme budget indeling.

Hoe kun je er hier 2 tegelijk mee laden en met de B6 niet? Ze hebben beide geen dual output, maar je kunt LiPo's wel in serie hangen en laden. Al is dat niet aan te raden aangezien je de LiPo's niet in serie gebruikt. Hoezo laad de B8 pas vanaf 3S, die lader kan zelfs 1S laden.

Michael, liever GEEN informatie dan FOUTIEVE informatie!!!!

Dat is wat er tegen mij is gezegt waar ik de spullen heb gekocht.
Als het foutieve informatie is kan je dat ook normaal laten weten.
Verder maak ik hier niet te veel woorden aan vuil omdat ik geen ban wil.
Maar pas op je kan de foute informatie verbeteren en terecht,
maar zet mij niet voorschut:cool:

Wat een hoop onzin. 100A is meeeeeeer dan genoeg voor een 1/10 2WD wagentje. Ik reed mijn Savage Flux op 100A en geloof me dat dat een stuk meer teweegbrengt. De LiPo's werden nooit warm al waren de specs op het randje.

Michael, liever GEEN informatie dan FOUTIEVE informatie!!!!

Hoop onzin.... Is het zeker niet helemaal.

een 5000Mah 20C Kan in theorie 100A continu en 150A burst.

Op de 1e plaats is het in de praktijk toch minder.
Trek je er een volle lading 100A uit tot ie leeg is (80%) dan staat ie waarschijnlijk bol.
Oftewel de werkelijk C rate is lager.

op de 2e plaats heeft een zelfde capaciteit lipo met meer C meer punch.
Het voltage zakt minder snel in.

Op de 3e plaats heeft een zelfde capaciteit lipo met meer C het voordeel
dat hij naar verhouding minder op zijn donder krijgt en dus langer meegaat.

Stel je trekt regelmatig een 85A dan is de 20C genoeg in theorie maar in de praktijk toch best krap.

Buiten dit zegt michael ook niet dat het niet kan.
Hij zegt slechts: 20c lijkt wat weinig rijd zelf altijd minimaal 40 c.....
Vind je opmerking dan ok wel wat overdreven.

20C kan, maar ook ik zeg 20c is wat weinig voor in zon setup.
Het valt mij op dat als je een lipo neemt die dan b.v 40C doet na een 200x laden het vaak
nog leuk doet.
Een 20C is na 50x al aardig wat punch kwijt.

Op dit moment zou ik gaan voor de nanotechs.
Geven ruim 90% C rate en kunnen geruime tijd ook een echt dikke burst hebben terwijl ze maar iets duurder zijn en waarschijnlijk 2x langer meegaan.

Laatst bewerkt:
Olii, maar een heel klein beetje ;)

michael-broek, waar hebben ze dat gezegd? Wellicht meteen mededelen zodat de mensen niet haar hem/haar moeten luisteren. Daarnaast is dit niet de eerste keer dat je info niet helemaal ''correct'' is.

r.marijnissen,
1. Dat weet ik niet, bewijs? Daarnaast zal een set-up nooit 100A continue trekken aangezien de LiPo dan binnen een paar minuutjes compleet leeg is

2. klopt, waar zie je mij zeggen dat dat niet zo is?

3. same as 2.

Laat me eens een grafiek zien van een 1/10 2WD wagen die regelmatig meer dan 85A trekt. Laten we even een 5000mAh 20C LiPo pakken:
5000mAh / 100A load (20C) = 180 sec ~ 3 minuten
5000mAh / 85A load (17C) = 211 sec ~ 3.5 minuten
5000mAh / 50A load (10C) = 360 sec ~ 6 minuten
Laten we zeggen dat je 15 minuten rijd met een 5000mAh LiPo onder race omstandigheden:
5000mAh / 20A (4C) = 900 sec ~ 15 min

Michael zegt inderdaad niet dat het niet kan, maar dat het weinig is. Dit is echter onzin zie alle duizende mensen die met 100A LiPo's rond rijden. Zelfs op 1/8 4WD wagens.

Een sterkere LiPo zal altijd beter zijn dan een minder sterke LiPo. Moeten we daarom voortaan allemaal Hyperion 6000mAh 35C LiPo gaan kopen voor onze 1/16? Natuurlijk hoger C is altijd ''beter''. Echter kun je ''beter'' meetbaar maken in termen van performance, nee dat geloof ik niet.

Nano's heb ik me nog niet erg in verdiept maar de eerste geluiden zijn inderdaad zeer goed.

Laatst bewerkt:
Hoop onzin.... Is het zeker niet helemaal.

een 5000Mah 20C Kan in theorie 100A continu en 150A burst.

Op de 1e plaats is het in de praktijk toch minder.
Trek je er een volle lading 100A uit tot ie leeg is (80%) dan staat ie waarschijnlijk bol.
Oftewel de werkelijk C rate is lager.

op de 2e plaats heeft een zelfde capaciteit lipo met meer C meer punch.
Het voltage zakt minder snel in.

Op de 3e plaats heeft een zelfde capaciteit lipo met meer C het voordeel
dat hij naar verhouding minder op zijn donder krijgt en dus langer meegaat.

Stel je trekt regelmatig een 85A dan is de 20C genoeg in theorie maar in de praktijk toch best krap.

Buiten dit zegt michael ook niet dat het niet kan.
Hij zegt slechts: 20c lijkt wat weinig rijd zelf altijd minimaal 40 c.....
Vind je opmerking dan ok wel wat overdreven.

20C kan, maar ook ik zeg 20c is wat weinig voor in zon setup.
Het valt mij op dat als je een lipo neemt die dan b.v 40C doet na een 200x laden het vaak
nog leuk doet.
Een 20C is na 50x al aardig wat punch kwijt.

Op dit moment zou ik gaan voor de nanotechs.
Geven ruim 90% C rate en kunnen geruime tijd ook een echt dikke burst hebben terwijl ze maar iets duurder zijn en waarschijnlijk 2x langer meegaan.

20C kan perfect hoor om wat te bashen. Als je echt gaat pushen op circuit kan 20C wat krap worden, maar het gaat. Ik heb al gereden met 20C in een 1/8 4wd buggy en dit ging perfect. Gaf minder punch dan een 40C lipo, werd iets warmer maar nog steeds binnen de perken en de lipo was niet bol.
Vanaf 30C is het ideaal.

Ik heb meer dan een half jaar met 4S 20C gereden. Zowel met 2 * 2S 5A 20C als 1 * 4S 5A 20C in zowel mijn RC8Te, Flux XL en MBX6Te. No probs en kan niet zeggen dat ik verschil merkte met mijn 30C LiPo's.

Ik moet toegeven dat destijds het gerucht rondging dat HK 30C cellen verkocht als 20C zijnde alleen met een andere sticker.

Hallo iedereen,

Als ik het goed begrijp: :p

Mijn wagen kan maximum 11.1V aan. Dit wil zeggen dat ik maximum 3S (cellen mag nemen)?

Hoe meer mAh, hoe beter? Met een batterij van 5000mAh ga ik veel langer kunnen rijden dan met een batterij van 1000mAh?

Hoe meer C (Coulomb) hoe beter?
Hoe meer, hoe minder warm mijn batterij zal worden?

Heel goed Sherlock :rolleyes::rolleyes::

Mijn wagen kan maximum 11.1V aan. Dit wil zeggen dat ik maximum 3S (cellen mag nemen)?
De snelheid wordt beïnvloed door het aantal cellen / het voltage. Een 3S LiPo is dus 3 cellen, elke cel is 3.7v, 3S = 3 * 3.7v = 11.1v. Volgens mij kan de electronica in je wagen maximaal 3S aan.
Als ik eerlijk ben raad ik je geen 3S aan. Gezien je huidige kennis niveau kom je niet over als een ervaren rijder. Als je niet ervaren bent kun je wellicht beter met 2S beginnen. 3S klinkt leuk met die hoge snelheid maar het is enkel leuk voor een speedrun / rechte lijn. Bovendien wordt alles warmer en zal alles meer slijten dus snelle kapot gaan.

Hoe meer mAh, hoe beter? Met een batterij van 5000mAh ga ik veel langer kunnen rijden dan met een batterij van 1000mAh?
mAh heeft niet veel invloed op de snelheid. mAh bepaald de rij duur, hoe meer mAh hoe langer je kunt rijden.

Hoe meer C (Coulomb) hoe beter?
Hoe meer, hoe minder warm mijn batterij zal worden?
EDIT: C = Coulomb. In het kort : Hoe meer C hoe beter.
Meer C = beter en hoe minder warm de LiPo zal worden ja.

Hallo,

Ik ben uiteindelijk een lipo en een lipo lader gaan kopen in een winkel.
De lipo batterij is momenteel aan het opladen.
Hoelang duurt het ongeveer eer deze is opgeladen aan 0,5A?

Het probleem is dat ik deze net in het stopcontact heb gestoken en ik straks misschien weg moet...
Mag ik deze alleen laten?

Mvg.

Waarom tegen 0.5A ?
Je mag deze laadden tegen 1C dus 1x de capaciteit..

bv 3200mah laadden tegen 3.2A dan..

Steek wel de balancer in!

Hoe lang het duurt is afhankelijk van de capaciteit van de accu. Als je accu 5000mAh is en je laad met 0.5A dan duurt het 10 uur theoretisch gezien. Of bedoel je dat je laad met 0.5C, dat is 2.5A, dan duurt het 2 uur.

Het feit dat je vraagt of je de LiPo alleen mag laten en hoe lang het duurt eer deze vol is toont maar weer eens aan dat je kennis niveau bij lange na niet voldoende is!!!

Mijn advies: Laat je LiPo niet alleen!!
Ik doe dit zelf wel vaker, blijf wel altijd in huis. Maar ik weet dat mijn lader en voeding beide van goede kwaliteit zijn en stabiel werken.

Wat heb je eigenlijk gekocht? Ben je ook aan het balanceren?

Lipo nooit alleen laten. Er altijd bij blijven. Lipo's zijn gevoelig en kunnen in fik vliegen als er iets fout gebeurt.
Ga nog wat opzoeken over lipo's want je kennis is duidelijk nog niet voldoende.

Ik heb een accu gekocht van 3300mAh...
En een graupner lader.

Ik laad aan 0,5A, hoe lang duurt het dan? Of kan je de formule geven om het te berekenen?
Is het beter om het laden nu stop te zetten en verder te laden aan 2,5A?

De balancer steekt in! ;)

Olii, maar een heel klein beetje ;)

michael-broek, waar hebben ze dat gezegd? Wellicht meteen mededelen zodat de mensen niet haar hem/haar moeten luisteren. Daarnaast is dit niet de eerste keer dat je info niet helemaal ''correct'' is.

r.marijnissen,
1. Dat weet ik niet, bewijs? Daarnaast zal een set-up nooit 100A continue trekken aangezien de LiPo dan binnen een paar minuutjes compleet leeg is

2. klopt, waar zie je mij zeggen dat dat niet zo is?

3. same as 2.

Laat me eens een grafiek zien van een 1/10 2WD wagen die regelmatig meer dan 85A trekt. Laten we even een 5000mAh 20C LiPo pakken:
5000mAh / 100A load (20C) = 180 sec ~ 3 minuten
5000mAh / 85A load (17C) = 211 sec ~ 3.5 minuten
5000mAh / 50A load (10C) = 360 sec ~ 6 minuten
Laten we zeggen dat je 15 minuten rijd met een 5000mAh LiPo onder race omstandigheden:
5000mAh / 20A (4C) = 900 sec ~ 15 min

Michael zegt inderdaad niet dat het niet kan, maar dat het weinig is. Dit is echter onzin zie alle duizende mensen die met 100A LiPo's rond rijden. Zelfs op 1/8 4WD wagens.

Een sterkere LiPo zal altijd beter zijn dan een minder sterke LiPo. Moeten we daarom voortaan allemaal Hyperion 6000mAh 35C LiPo gaan kopen voor onze 1/16? Natuurlijk hoger C is altijd ''beter''. Echter kun je ''beter'' meetbaar maken in termen van performance, nee dat geloof ik niet.

Nano's heb ik me nog niet erg in verdiept maar de eerste geluiden zijn inderdaad zeer goed.

Spullen bij iemand op mp gekocht.
Ik heb nooit gezegt dat je niet kan rijden met 20c zeg alleen lijkt me wat weinig.
Ik rijd zelf op 45 c in de erbe.
Misschien kan je ook nog een keer zeggen dat de jongen zijn kennis niet voldoende is .
Heb je pas 4 keer gezegt lol.
Jij weet alles en jij bent de beste:p.
Dat van die laders was wel onzin dat heb ik net na gelezen.
Ps zet mij niet meer voor schut .:2gunfire:

Hallo,

De batterij is nu al ongeveer 3 uur aan het opladen.
Opeens begon de lader als een gek te piepen! :p
De fout is: "Safety timer cut-off".
Moet ik de lader gewoon terug aanzetten?

Back