Losi TEN-SCTE 4x4

Een goede auto is altijd moeilijk 2e hands te vinden.
Want waarom zou je een topper weg doen.
Er zijn altijd redenen, maar je snap me wel.

Gewoon door sparen en een nieuwe kopen.
Heb je ook nooit gedonder achteraf.

Gr Sander.

Een goede auto is altijd moeilijk 2e hands te vinden.
Want waarom zou je een topper weg doen.
Er zijn altijd redenen, maar je snap me wel.

Gewoon door sparen en een nieuwe kopen.
Heb je ook nooit gedonder achteraf.

Gr Sander.

Als je een 2de handse koopt, moet je ook niet verwachten dat die het zelfde is als een nieuwe. Het ligt natuurlijk aan de verkoper, maar in het algemeen heb ik zelf nooit last gehad van een 2de handse auto. Laatst had ik een paar van mijn autos weggedaan, omdat ik er niet meer mee reed en het gewoon zonde vind om het te laten verstoffen.
Maar inderdaad, er zijn ook afgetrapte 2de handse te koop. Maar daar betaal je ook naar. Als je een afgetrapte koopt, verwacht dan zowiezo dat je de lagers moet vervangen. Dat zie je vaak bij een stock auto. Vaak zijn het mensen die dat koopt voor de verjaardag van hun zoontje ofzo, maar grotendeels zijn dat traxxas autos, een Losi koopt je meestal voor op de baan en niet als een verjaardags kado voor een 10 jarige kind.

Dat zie je vaak bij een stock auto. Vaak zijn het mensen die dat koopt voor de verjaardag van hun zoontje ofzo, maar grotendeels zijn dat traxxas autos, een Losi koopt je meestal voor op de baan en niet als een verjaardags kado voor een 10 jarige kind.

Sjonge, wat heeft die een hekel aan Traxxas ;)

EDIT: maar wel gelijk inderdaad. Vandaag een grote shop in Dordrecht bezocht om me eens wat breder te orienteren en er zit op het eerste gezicht inderdaad toch optisch al veel verschil tussen Traxxas (veel plastic) en bijv. HPI (veel meer alu en staal) voor hetzelfde geld (bijv. HPI Trophy Truggy en Traxxas E-Revo).

Laatst bewerkt door een moderator:
Sjonge, wat heeft die een hekel aan Traxxas ;)

EDIT: maar wel gelijk inderdaad. Vandaag een grote shop in Dordrecht bezocht om me eens wat breder te orienteren en er zit op het eerste gezicht inderdaad toch optisch al veel verschil tussen Traxxas (veel plastic) en bijv. HPI (veel meer alu en staal) voor hetzelfde geld (bijv. HPI Trophy Truggy en Traxxas E-Revo).

Haha en die trophy is nog een stuk goedkoper ook. Alleen trophy moet je niet met een e-revo vergelijken. In de Revo zit sterkere elektronica in. Maar je hebt geen centerdiff en swaybars. De cog is ook veel hoger dan een trophy, dus trophy zal veel beter rijden.
Maar bij hpi modellen heb ik vaak last van speling.
Losi daarentegen een stuk minder.

Trophy rijdt overigens ook top. Maar de standaard diffs zijn om te huilen. Die moet je meteen openmaken en de internal gears vervangen door heavy duty. Dan is het echt een bulletproof top truggy

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb vorige week op de baan Bergschenhoek een paar keer een paaltje geramd rechtsvoor (na de dubbel sprong) en daarna kreeg ik problemen met de sturing. soms stuurde hij wel en soms niet.
Nou was mijn vermoeden dat de servo de klappen niet had overleefd en heb daar een betere voor gekocht. Vandaag met een paar andere dingen tezamen de nieuwe servo gemonteerd ( sc-1258tg).
Helaas de klacht is er nog.
soms met volledige uitslag gaan de wielen niet naar links of rechts.
Hou ik deze stand vast op de zender dan gaan ze ineens wel, niet, wel, niet, wel, niet sturen.
Is dit een probleem van de zender fout koppelen met ontvanger of iets anders.
Ik weet trouwens niet of ik dat koppelen goed doe, mijn engels is redelijk. Maar technisch engels is net ff wat anders.

ik heb vorige week op de baan Bergschenhoek een paar keer een paaltje geramd rechtsvoor (na de dubbel sprong) en daarna kreeg ik problemen met de sturing. soms stuurde hij wel en soms niet.
Nou was mijn vermoeden dat de servo de klappen niet had overleefd en heb daar een betere voor gekocht. Vandaag met een paar andere dingen tezamen de nieuwe servo gemonteerd ( sc-1258tg).
Helaas de klacht is er nog.
soms met volledige uitslag gaan de wielen niet naar links of rechts.
Hou ik deze stand vast op de zender dan gaan ze ineens wel, niet, wel, niet, wel, niet sturen.
Is dit een probleem van de zender fout koppelen met ontvanger of iets anders.
Ik weet trouwens niet of ik dat koppelen goed doe, mijn engels is redelijk. Maar technisch engels is net ff wat anders.

Draait je servo wel normaal als je de hoorn niet aansluit? Het kan ook zijn dat iets in je servo saver kapot is. Veertje gebroken ofzo. Als je servo zonder hoorn wel goed draait, dan zal ik de servo saver even nakijken.

Zonder de hoorn happert de servo ook.
Lijkt mij iets tussen zender en ontvanger, heb nieuwe batterijen in zender gedaan en een volle lipo in de auto.

Normaal gesproken zal je servo moeten werken, zelfs zonder te binden. Tevens welke esc gebruik je? Een savox servo die vraagt om veel stroom, indien je die standaard esc of eentje van castle gebruikt, dan heb je een bec nodig. Anders kan je servo inderdaad haperen.

Zou niet nodig moeten zijn, het is geen high voltage servo.

Ik heb een 1256tg. Die werkt dus absoluut niet zonder een bec bij een castle of die standaard esc.
Zelfs nu ik een xerun 150a esc gebruik, heb ik heel af en toe nog last van die servo zonder een bec.

Nou is de prijs van een BEC niet extreem dus dat is het proberen wel waard.
En maar eens kijken om het spul opnieuw te koppelen.

Heb het zelfde probleem gehad.
Op de bok stuurt hij prima.
Servo saver niet te strak en nietb te los.
Maar als ik ging rijden stuurde hij ook bijna niet.
Ik snapte er niks meer van.
Toen na een tijdje later kwam ik er achter dat de moer om de saver aan te spannen iets terug draaide.
En zo stond de saver te los.
Bij gas los in de bocht ging het goed maar als ik een beetje het gas gaf ging hij bijna de bocht niet om. Denk dat het door de centrifugaal kracht van de wielen komt, bij gas gaan ze recht staan.
Heb de saver iets aan gespannen en de moer met locktite vast gezet. En het probleem is over.
Het kan zijn dat ook dit jou probleem is.

Gr Sander.

Heb het zelfde probleem gehad.
Op de bok stuurt hij prima.
Servo saver niet te strak en nietb te los.
Maar als ik ging rijden stuurde hij ook bijna niet.
Ik snapte er niks meer van.
Toen na een tijdje later kwam ik er achter dat de moer om de saver aan te spannen iets terug draaide.
En zo stond de saver te los.
Bij gas los in de bocht ging het goed maar als ik een beetje het gas gaf ging hij bijna de bocht niet om. Denk dat het door de centrifugaal kracht van de wielen komt, bij gas gaan ze recht staan.
Heb de saver iets aan gespannen en de moer met locktite vast gezet. En het probleem is over.
Het kan zijn dat ook dit jou probleem is.

Gr Sander.

Zijn servo hapert zelfs zonder spanning. Heeft niks hiermee te maken.

Back