Losi TEN-SCTE 4x4

Zo donderdag de scte gehaald en de lipo's geladen en vrijdag was het zo ver.
Eerst gereden op een zand vlakte tot de lipo leeg was.
Daarna op een drooggevallen gedeelte in de nieuwe waterweg gereden.
Valt niet mee, van je af rijden is geen probleem. Maar naar je toe rijden das ff wennen links is dan rechts en andersom. Maar dat komt vanzelf goed.
Maar eerste pechgeval is er al, steen tussen velg en draagarm gehad. Gevolg geen aandrijving meer op dat wiel. Aandrijfas aan de kant van het wiel defect, moet nog even precies kijken wat er mis is. waarschijnlijk B3564 onderdeel nr kapot.
Misschien kijken voor sterkere assen ???
Ook een wijze les geleerd, leuk een rivierbedding. Maar dat zand is nat en dus auto kwam steeds lager te liggen omdat het zand aan de kap binnenin bleef plakken.
Ben in totaal 2,5 uur aan het schoonmaken geweest.

Zo donderdag de scte gehaald en de lipo's geladen en vrijdag was het zo ver.
Eerst gereden op een zand vlakte tot de lipo leeg was.
Daarna op een drooggevallen gedeelte in de nieuwe waterweg gereden.
Valt niet mee, van je af rijden is geen probleem. Maar naar je toe rijden das ff wennen links is dan rechts en andersom. Maar dat komt vanzelf goed.
Maar eerste pechgeval is er al, steen tussen velg en draagarm gehad. Gevolg geen aandrijving meer op dat wiel. Aandrijfas aan de kant van het wiel defect, moet nog even precies kijken wat er mis is. waarschijnlijk B3564 onderdeel nr kapot.
Misschien kijken voor sterkere assen ???
Ook een wijze les geleerd, leuk een rivierbedding. Maar dat zand is nat en dus auto kwam steeds lager te liggen omdat het zand aan de kap binnenin bleef plakken.
Ben in totaal 2,5 uur aan het schoonmaken geweest.

Dat houd je lekker bezig ; p
Stalen assen zijn een oplossing. Nou weet ik niet wat erg gebeurt als er een steen tussen komt...

Nou standaard zijn ze net zo sterk. En prima voor een potje vlink door te stampen.
Denkt een gevalletje van pech hebben.
Het is erg raadzaam om een body van de buggy losi 810 te bestellen. Deze past over de binnenkant van de auto en zo hou je bijna alles buiten.
[post234]

Gr Sander.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de aandrijfas links voor gedemonteerd, alles zag er goed uit. Niet zo gek ook na 45 minuten rijden. Maar het asje (B3564)wat de wielas met de aandrijfas verbind is compleet verdwenen.
Er zit nergens een braampje oid aan.
Zou het kunnen dat tijdens het schoonmaken, heb de wielen, meenemers en het kleine asje ter plaatse verwijderd. Dan kunnen de wielassen iets naar binnen. Kan het bewuste asje dan spontaan uit de aandrijfas vallen ???

Dat is idd waar, heb het zelf ook ondervonden alleen hoorde ik hem op de tafel vallen.
Als ik de wielen er af haal laat ik de 12mm meenemer zitten en draai ik een niet borgend moertje erop. Zo verlies je nooit je assjes.

Gr Sander.

nou probeer ik wat parts te bestellen bij amain punt com, maar betalen via PayPal wil niet lukken. iemand tips of andere leuke site's waar een hoop te koop is voor de losi

Eerlijk gezegd geen flauw idee of die goed staat.
Ben pas zeer recent begonnen in de rc auto's.
Klein voorbeeld, van de week stuurde hij ineens verkeerd om. Helemaal de pest er in, hahaha.
Schakelaartje op de zender stond even verkeerd.

Maar enkel op het zicht kun je al zien dat de wielen niet goed staan.
En een echte auto uitlijnen is geen probleem, maar schaal 1:10 wordt toch een ander verhaal.
Maar die handleiding gaat daar zeker bij helpen.
Bedankt Ruudxd

Welke zender heeft u?
Probeer de steering rods dus zo af te stellen als in de handleiding.
Dan de servo horn los halen ( het schroefje dat in de servo gaat, waar het armpje mee vast zit.
Zet de trims ( en als u een computer zender heeft ook de subtrims ) van het stuur op de zender op nul, en dan de wielen zo recht mogelijk zetten, en het armpje weer op de servo drukken.
Dan staat hij mechanisch zo recht mogelijk, en als er dan nog een afwijking is, die proberen af te stellen met de trims op de zender.

Hopelijk snapt u het, en als u nog vragen heeft horen we het wel!
Dan ook even zeggen welke zender u heeft, dan kunnen we misschien nog beter helpen.
Op Youtube staan ook goede filmpjes over de stuurtrims zetten.
Kijk ook eens op het kanaal van Squirrelod, die heeft veel informatieve video's op Youtube staan.

Groeten,

Ruud

Hoi,

Heeft iemand toevallig nog een SCTE roller liggen die ik voordelig (voor een eerlijke prijs) kan overnemen. Stuur maar een pm als je iets hebt.

Gr. Thomas

Back