Lost signal Jeti DS-14

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Peter Den, 31 mei 2020.

  1. Peter Den

    Peter Den Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Voorburg
    Afgelopen vrijdag het volgende meegemaakt:
    Vloog met mijn zwever op ongeveer 150m hoogte in redelijk sterke thermiek.
    Ik wilde net iets onder de zon doorsteken toen ik lost signal piep van de zender doorkreeg.
    Het volgende moment was mijn kist in de zon verdwenen.
    Ondanks lost signal van alles proberen te sturen maar de kist kwam niet meer te voorschijn.
    (Blauw, maar een beetje heiige lucht)
    Een enkele clubgenoot dacht het model gezien te hebben en dat deze achter een paar bosjes op ongeveer 400mtr afstand verdween.
    Na twee pogingen zoeken kreeg ik op een bepaalde plek een heel zwak signaal: direct mijn maispieper aangezet en na nog eens crossen door de bush uiteindelijk mijn model gelokaliseerd: pas op een meter of 20 kreeg ik weer een redelijk signaal.
    Model neergestort aangetroffen met flinke schade.
    Het probleem: Waarom had ik lost signal?

    De volgende test gedaan:
    (alle testen uitgevoerd met betreffende oude ontvanger en herhaald met een nieuwe ontvanger met gelijk resultaat)
    Setje ontvanger/akku in een struik in mijn voortuin gehangen.
    zender op normaal vermogen .
    na 20 meter antennesignaal van 9 naar 7
    na 40 meter antennesignaal van 7 naar 5
    na 100 meter antenesignaal van 5 naar 2
    bij 140meter signaal onzeker 1 TOT 0 en af en toe lost.


    zender op RANGETEST .
    na 20 meter antennesignaal van 9 naar 5
    na 40 meter antennesignaal van 5 naar 4
    na 100 meter antenesignaal van 4 naar 1
    bij 140meter signaal onzeker 1 TOT 0 en af en toe lost.


    a) Volgens mij is het verloop van het antennesignaal over 100meter te veel.

    b) Verder valt op dat het verschil tussen normale sterkte en rangetest maar gemiddeld 1 tot 2 punten is, lijkt mij te weinig.
    Echt weten doe ik dit echter niet: iemand hier meer ervaring in of weet echt wat ik moet verwachten?

    c) Is het denkbaar dat het hierboven beschevene niet aan de ontvanger(s) ligt maar aan de zender: bv dat de outputsterkte door een defect te laag is?

    d) Is er iemand in Nederland bekend die dit kan constateren/repareren?
    Ik ben namelijk niet graag mijn zender kwijt voor een langere buitenlandse periode.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2020
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    8.454
    Vreemd....
    Om te beginnen een paar vragen.
    Om welk type ontvanger gaat het?
    Hoe waren de antennes ingebouwd?
    Hoe is de stroomvoorziening van de ontvanger geregeld.
    Welke softwareversies gebruik je in de zender en de ontvangers?
    En het allerbelangrijkste, heb je een logfile van de vlucht waarbij het mis ging?

    Lost signaal wil zeggen dat de zender de bevestiging van de ontvanger dat een datapakket is ontvangen niet krijgt. Omdat de ontvanger met een lager vermogen uitzend dan de zender, moet het toestel normaal bestuurbaar zijn.

    Of je in Nederland technische deskundigheid vindt om de zender te controleren betwijfel ik. Zou eerst contact opnemen met Hacker, de heer Neessen. Hij is de Jeti deskundige bij Hacker.

    Met het in de struiken hangen van een ontvanger simuleer je niet de werkelijkheid. Struiken bevatten veel vocht. Vocht en 2,4 GHz zijn geen vrienden van elkaar. Test in het open veld met de ontvanger op ten minste 1 meter hoogte en de antennes met vrij zicht op de zender en in een hoek van 90 graden t.o.v. elkaar. De signaalsterkten die je vermeldt, zijn zorgwekkend.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2020
  3. Arnold 85

    Arnold 85

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    797
    Locatie:
    Lunteren
    Lijkt mij dat je met een normaal signaal een meter of 2000 bereik hebt!
    Ik heb geen verstand van Jeti, veel te duur voor mijn portemonnee, maar het lijkt alsof de zender standaard op "range test" staat!
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    8.454
    Dat de zender op rangetest staat is een interessante suggestie. Maar er moeten nogal wat handelingen worden verricht om de rangetest in te schakelen. Dat doe je niet per ongeluk. Bovendien geeft de zender in rangetest continue piepjes.
     
  5. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    8.454
    Heb twee weken geleden gevlogen op een maximale afstand van 355 meter en op een hoogte van ca. 100 meter. De gemeten afstand is afkomstig van de GPS. De signaalkwaliteit op die afstand was 100% (van alle door de zender verzonden pakketten zijn de door de ontvanger verzonden bevestigingen door de zender ontvangen). De signaalsterkte van de twee ontvangerantennes varieerde tussen de 8 en de 6. Hierbij de opmerking als de signaalsterkte van een antenne laag was, de andere antenne een signaal met een hogere signaalsterkte ontving. Er bij jou duidelijk iets mis. Maar dat wist je al...
     
  6. Hobby4Life

    Hobby4Life

    Lid geworden:
    20 nov 2009
    Berichten:
    937
    Locatie:
    Avenhorn
    Wij bij ons op de club maken regelmatig ook vreemde dingen mee..

    Zo kunnen we dagen/weken vliegen met goede harde RSSI signalen, en afgelopen zaterdag was weer zo'n dag dat je weer eens een melding kreeg dat het RSSI signaal laag is.
    En dan niet 1 persoon, maar meerdere personen viel dit op met diverse merken.

    En dan is het niet abnormaal druk op het veld, 4 tot 6 personen op het veld die tegelijkertijd vliegen.

    Kisten die op 2.4ghz in de problemen komen op (vaste) bepaalde plekken boven land...
    En niet te vinden of er stoorbronnen in de buurt zijn, het zijn immers alleen maar akkers in de wijde omgeving.

    Verklaar dit maar, ik ben zelf zendamateur en ik weet hoe een pad van een signaal zich gedraagt bij welk frequentie.
    En dat er atmosferische verstoringen er kunnen op treden.. maar tja wat is het.
     
  7. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    12.006
    Locatie:
    Woerden
    Kan het niet zijn dat jullie veld in het pad ligt van een straalverbinding? De GSM masten zijn over het algemeen met elkaar en "de centrale" via straalverbindingen verbonden. Je hebt vast wel eens die ronde "conservenblikken" met een tentdakje er op in de GSM masten gezien. Dat zijn de antennes voor die straalverbindingen.
    Ook de militairen gebruiken dergelijke verbindingen dus als er een oefenterrein bij jullie in de buurt is zou het ook daar vandaan kunnen komen. Wanneer er een oefening wordt gehouden gaat er een wagen het veld in met een mast en een straalverbindingsschotel er op. Het zou zelfs kunnen dat het door één van de omroepen komt want ook die gebruiken straalverbindingen om beeld en geluid naar Hilversum te krijgen.
     
  8. Peter Den

    Peter Den Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Voorburg
    Ik denk dat dit niet zo relevant is: het gaat om systemen die al lange tijd werken, wel met vrij oude duplex ontvangers ende softwareversie is inderdaad niet ''bij''
    Maar zie in het vervog dat het om meerdere setups gaat.

    Dat is inderdaad een goeie, hier heb ik nog geen ervaring mee.
    Ik heb dus oude en recente logfiles bekeken.
    Bij de bovengenoemde vlucht zie je in antennesterkte op 100meter en dichtbij al een terugval van 9 naar 6.
    Ook opvallend is dat de qualiteit tijdens de vlucht heel erg schommeld tussen uitersten: van 100% naar 0% en terug binnen de seconde.
    Maar ook, dat duidelijk op het gewraakte moment de verbinding uitvalt; er zit een gat in de grafiek.
    maar ook een stukje eerder al een kleiner gaatje.
    Verder gaan kijken en gevonden dat dit patroon van onderbrekingen en slecht antenneontvangst en sterk schommelende qualiteit en onderbrekingen in de grafiek bij meerdere van mijn modellen voorkomt.
    Dit sluit volgens mij uit dat het specifiek aan deze ene ontvanger ligt.

    Met name bij een motormodel waarmee ik een aantal crashes achter de rug heb die ik vooral aan pilot error heb geweten: de vraag lijkt of het toch mogelijk was dat niet ik maar de zender/ontvanger aan ''pilotfreeze'' heeft geleden..

    Vandaag nog even een test gedaan met een ander model maar ook hier het zelfde patroon: na een meter of 50 snel afvallende antennesterkte naar 4 of 5 en sterk schommelende qualiteit van 100% naar 40% en terug.
    Nu met een gewaarborgde directe line of sight.
    (mij is nog veel onduidelijk over de logfiles: al mijn testen hier in de straat lijken niet gelogd net zoals al mijn hellingkisten.( die meestal met de eerste generatie duplex ontvangers vliegen, dat wel))

    Er zijn inderdaad wel verdachtmakingen mogelijk (altijd een verdachte storing in een bepaalde hoek van het veld en zo) maar of die reeel zijn?
    in hetzelfde uur werd er soms druk gevlogen met modellen die qua snelheid en directe bestuurbaarheid veel critischer zijn (waaronder ook Jeti gestuurde modellen): er zouden dan toch veel meer ongelukken moeten gebeuren denk ik.
    verder: dit extreem geschommel van de qualiteit en directe terugval van de antennesterkte konstateer ik ook hier in de straat.
    (we kunnen natuurlijk altijd 5G de schuld geven maar dat bevredigd toch niet).

    Momenteel vind ik de zender nog steeds de grootste verdachte en zal ik contact met Jeti opnemen.
    Probleem is wel dat ik dan waarschijnlijk langere tijd mijn zender kwijt ben.
     
  9. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    8.454
    De Q-waarde is belangrijker dan de signaalsterkte op de antennes. Ook bij mijn DC-16 was die vrijwel altijd 100%. Vraag niet zonder reden naar de in gebruik zijnde softwareversies. Meen ergens verhalen te hebben gelezen waarbij de nieuwste zendersoftware v5.03 reikwijdteproblemen had met de eerste generatie ontvangers. Dus zonder de EX toevoeging. Met EX toevoeging is de tweede generatie. REX is de laatste en derde generatie. Als je kort geleden een zenderupdate heb gedaan naar 5.03 en nu problemen hebt met eerste generatie ontvangers dan zou je kunnen proberen zendersoftware 4.28 opnieuw te installeren en te testen of dit wel werkt. Hou er rekening mee dat modelprogramma's gebruikt in 5.03 mogelijk niet werken in 4.28.
     
  10. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Almere
    Ik heb geen Jeti zender. Echter, misschien kun je de zender na laten kijken door een technische dienst.
    Het zou best eens kunnen zijn dat de eindtrap van de zender niet goed werkt. (Dat zie je niet in de software) Een slechte soldering o.i.d. kan ook, zeker bij intermittende klachten.

    Ik hoop dat je de oorzaak zult vinden. Een model crashen op dergelijke wijze is heel vervelend.

    Grt,

    Arnoud.
     
  11. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    8.454
    Een Jeti DS-14 heeft 2 separate zendmodule die beurtelings worden gebruikt. Elke modele heeft twee antennes. In totaal zijn er 4 antennes Als er een module uitvalt, blijft de andere normaal werken. De kans dat beide modules tegelijk uitvallen, is heel klein.
     
  12. Peter Den

    Peter Den Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Voorburg
    Bedankt voor deze toelichting, begrijp nu beter de relevantie van je vragen, excuus.

    Ik heb echter sinds 2014 geen updates gemaakt , vlieg met v3.0 volgends mij.
    Zover ik kan zien zijn al mijn Rx oude versies, zonder EX.
    Mijn redenatie was altijd dat als deze combinaties werkten ze ook zouden blijven werken.
    Als ik naar de oude logfiles uit 2014/2015/2016 kijk zie ik die gekke onderbrekingen van de grafieken niet, maar dus de laaste jaren wel.
    verder valt op dat de antennesterkte ook al in de vroege jaren bij een afstand/hoogte van 50 tot 100 meter terug valt naar om en bij 6.
    In de vroege jaren lijkt de Q over het algemeen gelijkmatig en steeds 100% maar met af en toe korte uitschieters naar bv 50%.
    Dit effect zie je naar de laatste logs toe sterk toenemen tot het huidige patroon dat meer op een audiofrequentie lijkt dan een brave qualiteitsgraph : een constant heen en weer piekende grafiek.

    Ik heb inmiddels een vraag naar Jeti gestuurd.

    Wat ik nog vreemd vind (ik had tot nu toe nooit de logfiles bekeken)
    het is maar een beperkte groep modellen die gelogd worden: al mijn hellingkisten komen niet voor op de logfiles.
    Verder verwachte ik dat mijn range check pogingen hier in de straat ook gelogd zouden worden, maar die vind ik ook niet terug.
    Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

    Hierbij nog de graph van de fatale vlucht, het gebeurt op 270
    relatieve hoogte:
    IMG_0481.JPG
    Antenne 1
    IMG_0482.JPG
    Q
    IMG_0480.JPG
     
  13. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    8.454
    De oude, niet EX ontvangers zenden geen data terug in het EX formaat. Er zijn dan ook geen logfiles. Het is wel mogelijk de signaalsterkte en de kwaliteit van het signaal live te bekijken. Dat moet dan met de Jetibox emulator die in de zender is ingebouwd.

    Of de zender bij een rangetest een logfile maakt, weet ik niet. Daarom het even geprobeerd. En ja, de zender maakt een logfile aan. Daar is wel een EX of een REX ontvanger voor nodig.

    Het maken van een logfiles moet door "iets" worden geactiveerd. Als dat "iets" bij een rangetest niet wordt geactiveerd dan is er geen logfile. Dat "iets" kan b.v. een schakelaar zijn die ook een timer activeerd. Maar dat heb je zelf geprogrammeerd.

    De meetwaarden op de foto's zien er slecht uit. Ook met mij DC-16 was de signaalkwaliteit gedurende de hele vlucht bijna altijd 100 %.

    Ben benieuwd naar de reactie van Jeti.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2020
    Peter Den vindt dit leuk.
  14. Peter Den

    Peter Den Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Voorburg
    @N.P.S. bedankt, dit verklaart al veel wat betreft het loggen.
    Tijdens de range testen heb ik alleen rondgelopen met Rx en een akku er in.
    Mijn kleine hellingkisten hebben inderdaad allemaal eerste genratie Rx van Jeti.
    Bizar is dat volgens de logfiles het kennelijk al heel lang slecht is.
     
  15. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    8.454
    Heb nog even een willekeurige logfile opgezocht, gemaakt met mijn DC-16 in juli 2017. De logfile registreert een vlucht, gemaakt met een klein motortoestel met een spanwijdte van ca 1.10 meter. De signaalsterkte was gedurende de hele vlucht 100% en de signaalsterkte varieerde tussen de 7 en de 9 (9 is het maximum), met één uitschieter naar 6. Als de signaalsterkte van één antenne laag was, was de signaalsterkte van de andere antenne hoog.

    Foto 1_01.JPG
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2020
  16. Peter Den

    Peter Den Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Voorburg
    Inmiddels contact met Jeti gehad en logfiles opgestuurd.
    Vriendelijke uitleg over F1 F2 en Q gekregen en hij constateert dat ik inderdaad een verbroken verbinding had.
    Hun stelling is echter ''however it doesn't necessarily mean a loss of control''
    Nu kan dat kloppen, maar op het moment dat mijn zender lost signal begon te piepen had ik zeker geen kontrole: de kist verdween in de zon terwijl ik down stuurde.
    Het lijkt er echter wel op dat ik hierna wel op een bepaald moment controle had zonder mijn model waar te nemen, maar lost of signal is blijven piepen totdat ik het model gevonden had.
    In mijn wanhopige pogingen, ik zag naar mijn gevoel het model lange tijd niet, heb ik ook even extreem down gestuurd.
    Het lijkt er niu op dat ik hem dus zelf van 180meter in 5 seconden de grond in heb geboord.
    Zo te zien valt de schade dan nog mee.:confused:
    Maar wat ik moet vinden van lost signal piep en dat dit niet ''nessecarily'' loss of control betekend? ik voel me nog niet op mijn gemak.
    De discussie met Jeti gaat dus nog door.
    Jeti raadde aan om mijn versie te updaten naar 4.28 en dat heb ik inmiddels gedaan.
    Motivatie van Jeti: Within 6 years, broadcasting requirements have changed significantly.
    Hoe dit mijn, naar mijn mening, toch wel absurde signalen gaat oplossen ontgaat mij maar misschien anderen niet.
    Ik ga as woensdag in ieder geval weer range-testen met deze nieuwe software versie.

    (Range test vorge week met oude software en normale output gaf lost signal op 200 tot 250 meter en hetzelfde hevig wisselende F1 F2 en Q patroon.)
    (direct line off sight en andere ontvangers)
    Verslag volgt
     
  17. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    8.454
    Dat is precies wat ik eerder schreef. Lost signal betekent verlies van het retoursignaal. De bevestiging van de ontvanger dat er datapakketten zijn ontvangen bereikt de zender niet. Omdat de zender met een hoger vermogen zendt dan de ontvanger, betekent verlies van het retoursignaal niet dat het toestel niet meer controleerbaar is. Merkwaardig dat je het advies krijgt te updaten naar versie 4.28. De huidige versie is 5.03.

    Het is wel vreemd dat de Q-waarde, ook in andere logfiles, zo fluctueerd. Is dat bij een EX ontvanger ook zo? Of gebruik je alleen eerste generatie ontvangers.

    Benieuwd naar je testresultaten.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2020
  18. Peter Den

    Peter Den Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Voorburg
    Met EX ontvangers.
    Vandaag even een nieuwe Rangetest gedaan hier in de straat (
    Het beeld lijkt verbeterd: al lopend leek de Q te varieren tussen 100% en 80%
    Antenne zakte tot 4.
    Ik kreeg geen loss of signal meer op de afstand waar ik vorige keer dit wel kreeg. (200meter)

    Op de logfile af en toe toch grotere variaties te zien maar wel veel beter beeld als tot nu toe.
    Ondanks de uitleg over Antenne en Q ben ik nog niet overtuigd dat het (ook huidige) beeld normaal is.
    Morgen op het veld verder met rangetests
    Ik hoop ook andere Jeti bezitters te treffen om in hun logfiles te spioneren.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2020
  19. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    8.454
    Vanaf versie 4.0 is de wijze waarop de zender werk aangepast aan de nieuwe ETSI norm. LBT (listen before talk) is ingevoerd. Voordat de zender een frequentie belegd, wordt gecontroleerd of een andere zender op deze frequentie actief is. Is dat zo, dan wordt een andere frequentie gekozen. In een drukke 2.4 GHz omgeving zou deze techniek voor een betrouwbaarder verbinding moeten zorgen. Er komen meer datapakketten bij de ontvanger aan en ook het retourkanaal moet beter zijn. Dit zou een hogere Q waarde opleveren.
     
  20. Peter Den

    Peter Den Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Voorburg
    Afgelopen woensdag weer getest en gevlogen, nu met dus de nieuwere software versie.
    Grondtest: zender op 2mtr hoogte , model in de hand 1,5 tot 2 mtr hoog, line of sight.
    bij 250 mtr ging de zender piepen: loss of signal maar servo's bleven regulier bewegen.
    bij 500mtr loss of signal piep maar nog steeds bewegende servo's.
    Wel vielen de servo's uit bij enige afdekking door mijn lichaam.
    Logfile: Q meestal 100% over het hele (500mtr) traject. met enkele dipjes tot 90% en antenne F valt na 50mtr terug tot 5met constante schommelingen tussen 2 en 6.
    Hierna probleemloos gevlogen: maximale hoogte 180mtr maximale afstand geschat 300mtr.
    Logfile zelfde beeld als de grondtest, geen loss of signal piepen.

    Mijn voorlopige conclusie: de claim dat het besturuingssignaal voldoende in tact blijft lijkt juist.
    Het Q niveau lijkt door de update duidelijk veel beter en stabieler.

    Nieuwe interpretatie van het ''incident''.

    Mijn zender ging loss of signall piepen bij heftige schommelingen van F en Q maar had waarschijnlijk nog steeds contact.
    Dit constateerde ik niet omdat op dat moment het model de zon in vloog.
    De stuurbewegingen die ik toen, in eerste instantie voorzichtig, heb gedaan brachten voor mij, op de plek waar ik dit verwachte het model niet te voorschijn.
    Vermoedelijk is het model sneller met de wind mee doorgevlogen en heb ik niet meer waargenomen omdat ik te dicht bij de zon ben blijven speuren.
    In een ultime poging hem uit de zon te krijgen heb ik toen een paar keer zwaar down getrokken: ik heb hem dus waarschijnlijk zelf van 75mtr de grond ingejakkerd.
    (achteraf, tja achteraf had ik me waarschijnlijk beter kunnen beperken tot het continu trekken van mijn spoiler)
    Al die tijd bleef ik echter wel signal loss krijgen hoewel de logfile eigenlijk wel een slecht beeld, maar alleen op vario een korte onderbreking geeft.

    Vragen die mij alsnog resten, uitgaande van de aanname dat het spul dus wel betrouwbaar werkt:
    Wat is het nut van signall loss als dit zo weinig zegt over de connectie zender-ontvanger, maar eigenlijk alleen maar over de connectie ontvanger-zender?
    Zou de straalzender van Boskoop toch invloed hebben op bv Q of waarom was Q zo slecht, nu veel beter (door de update?)?

    Ok, ik ga dit verhaal nog wel even terugkoppelen naar Jeti maar ik ga er voor mezelf uit van een hersteld vertrouwen in mijn apparaat en lijkt het hele probleem toch te liggen in een misinterpretatie van het incident.

    @N.P.S. De tip om eens in mijn logfiles te kijken, had ik nog nooit gedaan, was in ieder geval heel leerzaam en verhelderend, dank daarvoor en voor de verdere niet aflatende hulp in dit draadje.

    NB: model: 2.40 zwever eigen ontwerp: de vleugel is inmiddels gerestaureerd en ik ben een nieuwe romp aan het bouwen.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2020

Deel Deze Pagina