Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Na dat de bouw een tijdje stil had gelegen ben ik deze week weer verder gegaan met het bouwen van mijn DAF.
Als eerste heb ik de spatborden klaar gemaakt. Hier heb ik ook weer een mal van gemaakt omdat ik er meerdere nodig had voor collega bouwers bij onze vereniging.
daarna ben ik begonnen met de accubak. In deze accubak komt de hoofdschakelaar te zitten. Dus het deksel moet eraf kunnen, daarom maar uit 2 delen gemaakt.
Ook komen er nog 2 luchtketels onder de accubak te hangen.
hier is alvast een foto.
ondertussen ben ik ook begonnen met de steun voor het reserve wiel. Deze komt aan de bijrijders kant aan het chassis.
Als ik weer meer foto's heb plaats ik ze weer, dit was het dan tot nu toe.
Groetjes , Norbert
ondanks het zeer warme weer heb ik toch in de avond uren nog wat geprutst.
De accubak met luchtketels zitten er aan en de spoilers aan de achterkant van de cabine zijn zo ver klaar.
dit was het dan weer tot nu toe, tot de volgende update,
ik verwacht het niet dat hij op de opendag al rijd. Wel gespoten in de kleur , de bedoeling is om hem in de komende winter helemaal klaar te maken met de electronica er in.
Vandaag was het lekker weer om buiten de truck van een kleurtje te voorzien.
Ik was eerst van plan om hem in de kleuren van de cocksdorp te spuiten maar daar heb ik toch vanaf gezien. Ik heb besloten de trekker geel met grijs te spuiten. Geen metalic lak zoals bij mijn andere trucks maar een beetje retro.
Tevens maar even de nieuwe vertragingsbak gemonteerd. Hier twijfel ik nog of ik deze ook zal spuiten.
zeer mooi scratch werk en tof dat er eens een klassieker gebouwd wordt.
en over de kleuren gesproken, de motoren van daf waren in die periode : koperkleur met een zwarte versnellingsbak, moest je de motor en versnellingsbak ook in die kleuren doen zou dat ook een mooie toevoeging zijn :zon:
ik was er al naar aan het zoeken geweest maar het klopt helemaal wat je zegt.
Dus volgende week is de bak al zwart. Verder ben ik bezig om een motor blok van kunstof erin te zetten. Hier gaat dan de truckpuller motor in. Als je dan de cabine voorover doet zie je de elektro motor niet.
In de carterpan komt de stuur servo te zitten.
wow dat is inderdaad een zeer ambitieus plan.
veel succes en al te zien naar je vorige projecten lukt dat ook wel om dit te realiseren .
Ik ben op schaal 1:24 deze daf als statsisch model aan het maken, en heb een heleboel info liggen dus als er iets is dat je nog wilt weten over deze daf, vraag maar
grtz Bruno