zoals flyfly al zei.. die onderdelen gaan niet samen werken.
motoren zijn voor een mini quad en werken op maximaal 3S (12,5v) en de lipo die je wilt is 4S (14,8V).. en voor een grote multi.
top tip van vandaag: ga je nog wat meer inlezen hier en op
rcgroups. en vliegen lijkt makkelijk, maar is toch iets moeilijker dan veel mensen denken. koop een kleine goedkope speelgoed multicopter. deze zijn ideaal om mee te leren vliegen en je kan er veel mee crashen voordat hij echt stuk gaat.
enkele handige dingen om te weten:
lipo's hebben een aantal zaken vermeld als eerste natuurlijk mAH.. dit is het aantal milliamperes wat er in de lipo kan en er in dit een uur lang zou kunnen leveren.(erg simpele uitleg..) ook is er een S bij lipos vermeld. de S staat voor het aantal cellen wat de lipo heeft.. ja stom he? cell schrijf je met een C en niet S.. maar goed..1 cel heeft een nominale spanning van 3.7 volt (de nominale spanning is niet vol en niet leeg) een lipo van 2S heeft dus 2 cellen van 3,7V en heeft dus 7,4V als totaal. een 3S is dus 3X3,7V een 4S 4X3,7V etc etc..
ook staat er altijd een C rating bij bijvoorbeeld 30C, dit staat voor de maximale stroom die een lipo in 1X continue kan leveren zonder dat hij stuk gaat.stel je hebt een lipo van 1000mAH met een discharge rate van 10C dan is dat 10X1000mAH=10.000mAH. zolang jouw multicopter niet meer dan 10A nodig heeft om te vliegen blijft de lipo gezond.
motoren..
deze dingen hebben ook al zoveel verschillende cijfertjes erbij staan..
als voorbeeld degene die je hebt geselekteerd bij HK: 1806 - 2300kv 2s-3s.
1806 staat voor de maatvoering van het inwendige deel van de motor. het stuk waar de magneten en polen zitten (soort van cilinderinhoud) 18 mm breed en 6mm hoog is het inwendige deel van de motor. van buiten is de motor dus groter, maar net als bij een auto gaat het om de cilinderinhoud en niet om hoeveel metaal er om de cilinders heen zitten voor het vermogen..
2300KV betekend dat de motor 2300 toeren maakt per volt (onbelast) dus op 3S draait een motor 3x3,7x2300=25.530 toeren per minuut.
handige vuist regel om te weten welke motor KV waarde je zou moeten hebben voor een bepaald soort multicopter: hoe hoger de KV hoe sneller de multi is en hoe meer koppel hij heeft, hoe lager de KV hoe langzamer hij is maar hoe meer koppel hij heeft. een hoog KV motor is een sportauto motor... hij kan heel snel... maar kan geen caravan trekken, een laag KV motor is een vrachtwagen motor.... gaat niet zo snel maar kan een trailer met caravans trekken.
voor een lange vliegtijd met een grote multi met camera heb je dus een laag KV motor nodig. ( <1100KV) want deze motoren kunnen grote props aan en draaien rustig met laag verbruik.
voor een fpv racer heb je hoog KV motoren nodig. kleine props met veel toeren en een paar minuten vliegtijd.
wat jij wilt is een 500 klasse of groter frame (500 mm van motor tot motor diagonaal) zoals fly fly al linkte. niet perse die hoor.. maar het geeft je een goede richting.
met grote motoren (liefst disc type (platte brede motoren... de diesels van de brushless motoren) met een lage KV waarde 750KV-980KV) en een grote lipo op het gebied van mAH ( >5.000) C waarde (minimaal 30C) en S (4S is prima)
wbt de Flight Controllers (FC) is er genoeg keuze en welke je wilt ligt ook een beetje aan wat precies wilt dat je multi moet kunnen.
zow.. eerste start van jouw leerproces is afgesloten.. nu lekker verder lezen, kijken en leren.
