LRP elektro algemeen

:DD
full
gas erop :D
En heb iemand vandaag ook al gereden of in de planning?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat wij zometeen nog een rondje gaan rollen
2y8yge5a.jpg

Met volle grip de slipper afstellen en kijken wat het resultaat van de nieuwe 27t pinion en de nieuwe spur is.
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310

Jeeejjjj ik ben weer aan het verbouwen geweest
a9ama7u7.jpg

Heeft iemand misschien nog een voor demper van een blast bx over? Ik heb er 1 kapot.
Mijn auto heeft ook in de zon gestaan indoor, de orginele kap kan in de vuilnisbak... Ik baal als een stekker

driften? nehhh
doe je dat normaal ook niet met een 2wd?
ik wil er alweer vanaf, mocht je iemand weten...
ik heb nog de handen vol aan de twister en de BX

Beste heren (en dames?)

Het r/c virus begint weer te kriebelen na een aantal jaar 'gezond' te zijn verklaard. ;) Het is al even geleden dat ik me heb begeven in de wereld van modelbouw. Om een indicatie te geven; mijn laatste wagen was een 4WD Tamiya roadcar met mechanische regelaar (hoewel later geupgrade met een esc), mijn lader had een tijdklok en ik gebruikte NiCd accus omdat NiMH, en zéker LiPo, accus enorm duur waren. Voor zover ik weet werden LiPos alleen gebruikt in vliegtuigen en heli's.

Mijn interesse in r/c racen ligt vooral in het off-road gebeuren (gras/grind/zand) en zo nu en dan on-road bij gebrek aan banen/motivatie om veel schoon te maken.
Ik ben al enkele dagen aan het oriënteren op een nieuwe aanschaf, waarbij ik in eerste instantie een Traxxas Rustler op het oog had n.a.v. de goede ervaringen en de waterproofness.
Na wat rondkijken hier op het forum neig ik nu toch eerder richting de veel geprezen LRP Twister buggy, voor een betere prijs/kwaliteit verhouding. Naar mijn mening rechtvaardigen de kwaliteit en mogelijkheden van de Rustler niet de extra 100€ die het meer kost (tenzij iemand mij kan overtuigen, maar daar ben ik wellicht in het verkeerde topic voor ;) ). Ik wil in ieder geval nog niet meteen een enorme smak geld inleggen op deze verse start van mijn oude hobby.

Nu ben ik van plan om wel over te stappen op brushless en LiPos, aangezien de stock snelheid van zo'n 30 km/u van de Twister (schat ik?) mij niet erg warm laat lopen. Mijn Tamiya reed ongeveer dezelfde snelheid en ben nu wel toe aan iets met meer peper in de reet :). Een snelheid tussen de 50 (off-road) en 60 (max 70 on-road) km/u lijkt me een prima plan, ik ken mijn grenzen dus niet te heftig.
Daarnaast vind ik het maar niks dat NiMH accus gedurende de rit hun 'punch' verliezen, dus de keuze voor LiPos is makkelijk. Een combinatie van brushed en LiPo is volgens enkele posts hier geen goed idee, vandaar mijn overstap op brushless.

Nu rest mij een aantal vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:

1. Ik zag op verschillende sites ook de LRP Twister Truggy (i.p.v. Buggy) aangeboden. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Voor zover ik weet hebben Truggies meer ground clearance maar grotere/zwaardere banden en vereisen óf een sterkere aandrijving óf men neemt genoegen met een lagere power/weight verhouding?

2. Aangezien ik LiPos en brushless wil gaan, heb ik niets aan de meegeleverde motor+esc+nimh+lader van een RTR pakket. Is het slim om een roller te kopen, hierbij de standaard LRP zender+ontvanger (betere alternatieven?) kopen en op bijvoorbeeld HobbyKing de motor+esc+lipos+lader te kopen? Zie net dat roller+LRP zender/ontv even duur is als complete set dus lijkt me slimmer een RTR te kopen óf andere zender/ontv.
Of kiezen de overbodige onderdelen van het RTR pakket te verkopen en hiervan(+extra) de upgrade te betalen?

3. Is er een bepaald advies m.b.t. de motor+esc voor een Twister? Ik heb iemand voorbij zien komen met een 4000KV motor en 120A esc, wat zijn zo'n beetje de gebruikelijke/maximale waardes bij een Twister buggy?

4. Heeft er iemand een aanbeveling voor een niet te dure LiPo lader en een tweetal 2S 4000-5000mAh LiPos? Een B5 lader van welk merk dan ook en twee Zippy lipo's van een euro of 15 voldoen?

5. Na het bekijken van LiPos op HK zie ik 2S, 2S1p en 2S2P. Na wat zoekwerk: het verschil zit 'm in de manier van verbinding (parallel of serie)? De eerste twee zijn dus gelijk aan elkaar, de laatste heeft twee sets van cellen in parallel? Zijn er nog verschillen in vermogen, duurzaamheid en dergelijke waar ik rekening mee moet houden?

Zoals je ziet, deze 'opa' ;) moet zichzelf weer even bijwerken met de moderne technieken die hedendaags gebruikt worden. Voor diegenen die mij verder kunnen helpen ben ik hartelijk dankbaar!

Laatst bewerkt:
Welkom terug in "de ziekenboeg" ;-)

De Twister is als kit te koop, dus dan kun je zelf de motor, esc, etc uitzoeken die je wilt

Hoe zwaar je de motor moet kiezen bepaal je zelf. Met een EZrun 9T setje kun je onroad ook al 60 halen, en dat rijdt al erg lekker. Hier zie je mijn Kyosho Ultima RB5 (waar de Twister flink op gebaseerd lijkt te zijn) met een EZrun 9t op 2S lipo:

Maar zwaarder kan ook. 60 km/u offroad is trouwens al best pittig.

Voor begin is een Imax B6 of kloon/ander merk een leuke instaplader. Of een lipo 2s2p is of 2s1p maakt niet veel uit, wat meer van belang is, is of de accu voldoende stroom continue kan leveren, en piek. Op lipo's zul je vaak een C-getal zien. Dat vermenigvuldig je met de capaciteit voor de constante stroom die hij zou moeten kunnen leveren. Dus een 30C 4000 mAh, kan in theorie constant 120A leveren. Wat wel even opletten is, soms overdrijven fabrikanten met hun opgegeven waardes.

De lrp twister is inderdaad een leuke auto
ik heb hem zelf met een 60a esc en een 9t motor
hier heb ik een video van afgelopen keer off-road hier kan je een beetje zien wat voor snelheid hij kan halen in het zand en hij was best moeilijk te besturen door zijn 2 wd maar is ook best wel leuk een auto waar je af en toe wat bij moet stuuren:D
hier de video [media=youtube]-pUQYrJrpEU[/media]

Een interessante keuze die twister maar... Lrp onderdelen zijn over het algemeen duur.
Heb de blast tx en tc gehad. Een nieuwe roller was soms interessanter dan bijvoorbeeld 2diffs apart te kopen. Weet niet of dit met de twister ook zo is. De rustler heb ik nu ook staan en het is een wagen die serieus wat klappen kan opvangen! Toch ook de moeite om eens te bekijken. Voor de prijs van lrp stock draagarmen heb je er voor traxxas van rpm :) (upgrade merk)

+1
Ik snap ook niet waarom de meeste traxxas afkeuren. De rustler is een goede auto. Heb hem zelf al bijna 2 jaar en geen probleem gehad kwa onderdelen ;0

Kan iemnd voor mij de dempers van een rustler op meten en eventueel beatelnummers doorgeven? Die dingen ben ik goed ovet te spreken. Die ga ik weerop de blast zetten

Welkom terug in "de ziekenboeg" ;-)
Hoe zwaar je de motor moet kiezen bepaal je zelf. Met een EZrun 9T setje kun je onroad ook al 60 halen, en dat rijdt al erg lekker. Hier zie je mijn Kyosho Ultima RB5 (waar de Twister flink op gebaseerd lijkt te zijn) met een EZrun 9t op 2S lipo

Voor begin is een Imax B6 of kloon/ander merk een leuke instaplader. Of een lipo 2s2p is of 2s1p maakt niet veel uit, wat meer van belang is, is of de accu voldoende stroom continue kan leveren, en piek. Op lipo's zul je vaak een C-getal zien. Dat vermenigvuldig je met de capaciteit voor de constante stroom die hij zou moeten kunnen leveren. Dus een 30C 4000 mAh, kan in theorie constant 120A leveren. Wat wel even opletten is, soms overdrijven fabrikanten met hun opgegeven waardes.

De lrp twister is inderdaad een leuke auto
ik heb hem zelf met een 60a esc en een 9t motor
Zoek mijne eens op hier in dit forum. Ik heb een castle set 4600 met 5800 mah accu. Info fotos en filmpies genoeg

Hartelijk dank! 9T 4000-5000Kv motor zou ik goed moeten zitten dan. Daarnaast een ESC en een stel 2S 4000mAh LiPos die genoeg ampere aankunnen. Tot slot een mooi instapmodel B6 lader (mijn B5 voorstel was denk ik nog van de vorige generatie ;)) om het af te ronden.

Nu nog eens rondkijken naar een betrouwbare webshop...
-monstercars.nl, rcracingtwente.nl, pkracing.nl, rcspeedshop.nl, modelbouw-uden.nl?

Een interessante keuze die twister maar... Lrp onderdelen zijn over het algemeen duur.
Heb de blast tx en tc gehad. Een nieuwe roller was soms interessanter dan bijvoorbeeld 2diffs apart te kopen. Weet niet of dit met de twister ook zo is. De rustler heb ik nu ook staan en het is een wagen die serieus wat klappen kan opvangen! Toch ook de moeite om eens te bekijken. Voor de prijs van lrp stock draagarmen heb je er voor traxxas van rpm :) (upgrade merk)
+1
Ik snap ook niet waarom de meeste traxxas afkeuren. De rustler is een goede auto. Heb hem zelf al bijna 2 jaar en geen probleem gehad kwa onderdelen ;0
Ik snap jullie voorkeur wel hoor. De kwaliteit van Traxxas zal vast ook iets hoger liggen. Ik ben echter niet van plan om de auto compleet te tunen of zo te raggen dat ik maandelijks nieuwe onderdelen nodig heb. Zie me maar als iemand die voorzichtig is met zijn spullen ;) Daarnaast scheelt het dat de Twister 2WD is; een stuk minder onderdelen die kapoetski kunnen.

Back