LRP hyperpack ervaring: slecht
Ik heb deze gekocht een maandje terug, voor 38 euro.
LRP Hyperpack 4000mAh 7.2V
Das absolute TOP-Modell der LRP Stickpack Serie:
Unglaubliche 4000mAh Kapazität für maximale Fahrzeit
7.2V Nennspannung (6 Zellen)
Fertig konfektioniert mit Tamiya-Stecker und 2,5mm² Power-Kabel
Schnellladefähig
Geprüfte LRP-Qualität durch Langzeittests
Nu heb ik nog oude racingpacks liggen die ik ook gebruik, allen 6 cellen, 7,2 volt, carson 1800 en 1900, conrad 2400 nicd, tot BST 3300 en Sanyo3600 NiMh
Deze laad ik op met een conrad 1A of 2A lader. Hij is automtisch delta peak shutoff en doet het prima bij alle accus. De 3300 en 3600 heb ik zeker al 30 maal op 2A geladen, zijn prima packs, die ik gebruik in 1:10 onroad, buggy en truck en een redelijk snelle speedboot met 2 x 380 motortjes.
De LRP 4000 deed het prima, maar wel gevoelsmatig niet al te pittig, totdat... ineens, zonder vreemde zaken vooraf, de LRP al na 10 minuten vol was!
Ik was even in de war, ik had er toch mee gereden of niet? In een onroad gedaan, even voor de deur, traag rijden en na 2 minuten al op-en-schokken-vertraging, 'leeg'.
Af laten koelen, ontladen met eveneens een conrad ontladertje die hem tot ?weet ik ff niet meer? volt ontlaad.
Volgende avond opladen (1A), 10 minuten, vol... De andere accus worden gewoon als altijd geladen, zelfde temp. dus de lader verdenk ik niet.
Herkent iemand dit? wat nu te doen? LRP gaf nog geen antwoord sinds 2 weken op engelstalig mailtje.