LRP stickpacks

• Topicstarter Topicstarter Xearo
  • Startdatum Startdatum
X

Xearo

Guest
Zijn de stickpacks van LRP een beetje goed?
Of is dat rommel?

Er zijn verschillende, maar ik heb er niet al te beste verhalen over gehoord. Misschien moet je even duiden om welk pack het je gaat? Ik heb begrepen dat er behoorlijk wat kwaliteitsverschil zit tussen de packs en de cellen die daar in zitten..

LRP hyperpack ervaring: slecht :(

Ik heb deze gekocht een maandje terug, voor 38 euro.
LRP Hyperpack 4000mAh 7.2V
Das absolute TOP-Modell der LRP Stickpack Serie:
Unglaubliche 4000mAh Kapazität für maximale Fahrzeit
7.2V Nennspannung (6 Zellen)
Fertig konfektioniert mit Tamiya-Stecker und 2,5mm² Power-Kabel
Schnellladefähig
Geprüfte LRP-Qualität durch Langzeittests

Nu heb ik nog oude racingpacks liggen die ik ook gebruik, allen 6 cellen, 7,2 volt, carson 1800 en 1900, conrad 2400 nicd, tot BST 3300 en Sanyo3600 NiMh
Deze laad ik op met een conrad 1A of 2A lader. Hij is automtisch delta peak shutoff en doet het prima bij alle accus. De 3300 en 3600 heb ik zeker al 30 maal op 2A geladen, zijn prima packs, die ik gebruik in 1:10 onroad, buggy en truck en een redelijk snelle speedboot met 2 x 380 motortjes.

De LRP 4000 deed het prima, maar wel gevoelsmatig niet al te pittig, totdat... ineens, zonder vreemde zaken vooraf, de LRP al na 10 minuten vol was!
Ik was even in de war, ik had er toch mee gereden of niet? In een onroad gedaan, even voor de deur, traag rijden en na 2 minuten al op-en-schokken-vertraging, 'leeg'.
Af laten koelen, ontladen met eveneens een conrad ontladertje die hem tot ?weet ik ff niet meer? volt ontlaad.
Volgende avond opladen (1A), 10 minuten, vol... De andere accus worden gewoon als altijd geladen, zelfde temp. dus de lader verdenk ik niet.

Herkent iemand dit? wat nu te doen? LRP gaf nog geen antwoord sinds 2 weken op engelstalig mailtje.

Je zou hem eens op 2A kunnen laden, dan krijgt hij een betere delta piek te zien en slaat dan misschien niet te vroeg af!

Na het afslaan gewoon opnieuw op start drukken, best kans dat hij dan wel gaat doorladen.

Ik weet ook niet of het mogelijk is het aantal cellen in te stellen want het zou kunnen dat de cellen van het nieuwe pack zo’n lage spanning hebben dat de lader denkt met bijvoorbeeld een 6v pack te maken te hebben en daardoor ter beveiliging te vroeg afslaat!
Meerdere keren opnieuw starten zou dan ook moeten helpen!
Mogelijk moet je wel voor elke nieuwe start de accu even opnieuw aansluiten om de lader te foppen.

Ok, bedankt voor de tips, ik zal hem eens proberen te 'repeteer laden' (nooit eerder hoeven doen of van gelezen) na de 1e maal deltapeak stop.
Los koppelen, lader uit, lader aan, aansluiten, accu wederom laden, en dan indien nodig herhalen.
Dit alles op 2 A.
Het aantal cellen kan ik niet instellen, de lader is wel alleen voor nicd en nimh 6 tot 7 cellen.

als ik dat zo lees heb ik dezelfde lader,
en ik heb ook wel eens gehad dat hij te vroeg afsloeg bij een gp 3300 stick
toen heb ik gewoon weer op start gedrukt en daarna laadde hij hem wel vol.

mad fighter zei:
Ok, bedankt voor de tips, ik zal hem eens proberen te 'repeteer laden' .

Nou dat hielp in zoverre dat na de 3e maal de lrp hyperpack iets warmer dan lichaamstemp. werd, zeg 40 graden, en dat hij wel doorlaadde, bijna 1,5 uur op 2 A
Daarna in de auto geplaatst, maar die presteerde alsof er een oude levensduur aflopende 1800 nicd in zat !

De ebay shop reageerde met: "stuur maar naar lrp met onze bon er bij", zonder verder aanwijzingen.
Uiteindelijk na lang zoeken de official lrp rc manufacturer website www.lrp-electronic.de gevonden (en ik zie net dat op de sticker op de racingpack in microscopisch kleine letters daar de url staat..(#*%#^#&*#)
En vervolgens per email hen gevraagd naar welk adres het moet. En wie de kosten voor post heen-/-terug dient te betalen.

zie ook: http://www.lrp-electronic.de/e/uploads/User-Information-NiMH.pdf en http://www.lrp-electronic.de/e/uploads/NiMH-Akkupflege-e.pdf
Als deltapeak adviseert lrp 10 a 20 mv, maar ik heb geen idee wat mijn conrad 1-2 a nimh/nicd lader doet kwa deltapeak richtpunt. Al mijn andere accus laad ie prima op, en nimh stickpacks liet ik sowieso al niet trickle laden. Want trickle laden daar gaat ie automatisch toe over als je hem niet loshaalt de accu na deltapeak afslag.

De voorloper van deze lader heb ik, althans qua uiterlijk, maar geen 4A mogelijkheid:

http://www1.nl2.conrad.com/conrad_n...0a010251}&fh_search=oplader&fh_refview=search

Back