Volledig nepperij is het niet, de luchtfilterolie wordt langzaam vanuit je filter toch in je motor gezogen, het moet dus vooral niet te dun zijn want dan krijg je teveel in je motor en het moet ook zeker niet te dik zijn want dan komt er te weinig lucht in je motor voor de beste prestaties. De luchtfilterolie moet dus een aantal goede eigenschappen hebben, dus als eerste in verhouding de juiste dikte. En ten tweede moet het dus als het dan al in je motor komt, dus gewoon zo goed mogelijk verbranden. Dan is het natuurlijk wel de vraag of de olie die als 'luchtfilterolie'wordt verkocht nou precies die goede eigenschappen heeft en waarom zou een andere olie die eigenschappen niet hebben. Het is dus ok een kwestie van testen, maar dat geldt ook alleen als je absolute topprestaties verllangt van je motor. Ik denk dat het dus ook in ieder geval niet 'veel' uit zal maken of je nou luchtfilter olie after run olie of WD 40 gebruikt. Ik heb overigens wel gehoord van een bepaald merk luchtfilter olie dat die heel hard werd in je motor waardoor die moeilijk te starten was al je een paar dagen later weer wilde rijden. wie weet toevallig welk merk dat is?
Greetz.
Bartje.