Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
tsjonge tsjonge, had dit onderwerp nog niet gezien,.. echt geweldig! :D
ik zat hier al een poosje over na te denken, en dacht een heli hiervoor te kopen, maar ik zie veel easystars. ik ben zelf archeoloog, en wil vlakfoto's maken. kan ik idd dan beter een easystar aanschaffen?
ik gebruik normaal een pentax optio 6.3-18.9mm,... kan ik op de een of andere manier vanaf de grond zien wat ik daarboven aan het fotograferen ben,.. ik zag hier wel iets over staan, maar begrijp het niet goed?! heb ik dan een andere camera nodig.
en nog een klein vraagje,.. is die easystar standaard, of zit er een ander motortje in?
veel vragen :lol: ,... maar dit rc fotograferen is nieuw voor mij!

:D ja daar kan ik effe mee aan de slag,... maar ik wil alleen weten of jullie voor deze luchtfotografie de easystar getuned hebben,.. zo ja,.. dan ben ik klaar als ik hem koop,.. zo nee, dan doe ik er misschien een brushless in van mn andere vliegtuigje

Erg leuk om te zien hoe jullie hier zo mee bezig zijn zeg!
Fotografie is één van met grote hobby's, en modelbouw vind ik ook erg interessant,
misschien dat ik dit ook nog eens ga proberen met een van m'n camera'tjes.
Het is wel jammer dat velen van jullie vliegen met trust-kwaliteit-cams want die plaatjes zijn toch minder mooi,
maar het is natuurlijk ook goed te begrijpen met crashgevaar en investeringskosten.. :)
Heeft er hier iemand ervaring met digitale spiegelreflex camera's in de lucht? 8)
Komende zomer toch maar zo'n easystar of glider aanschaffen om wat mee te experimenteren!

Ben afgelopen zondag nog even weest vliegen en heb toen ook nog een paar fotootjes gemaakt:

Een blik op het centrum van Dessel
S5000305b.jpg

Een beetje hoger
S5000471b.jpg

De kolengestookte electriciteitscentrale in onze verre achtertuin met op de voorgrond een ontginningsput van het alombekende "witte zand" van Mol.
S5000488b.jpg

dat zijn ook pas interessante foto's
zou ze als ik jou was opsturen naar dat kraanbedrijf.
die zal ook wel denken 8O hoe kan dat nou??

en ik kan natuurlijk niet achter blijven:

normal_7.JPG.JPG

normal_6.JPG.JPG

gewoon een goedkoop cameraatje van 10 euro (640*480) en een servo van 9 gram. werkt super alleen de kwaliteit is niet super.

beetje lijm uit een lijmpistool ertussen en klaar is kees, luchtfotografie voor maar 20 euro (maar ik had alles nog liggen), komt lekker op mijn depron decathloon. als ik foto's heb gemaakt post ik ze hier wel even. totaal weegt alles met batterij 44 gram :D

vandaag was er bij ons op de club ook iemand met een wegwerpcamera onder zijn vliegtuig
was omhoog motor af zetten (brandstof) foto maken en landen roletje doordraaien en weer starten.

groeten Jeroen

hallo,ik ben van plan binnekort luchtvideo's te maken.
Echter dit zal met een minimag gebeuren,zal dit goed lukken?(met robbe roxxy 2827-34 en 11.1v 2200mah lipo accu).
Maar men belangrijkste vraag kunnen jullie even foto's posten van hoe jullie je camera vast hangen?
Ik zou namenlijk een niet al te goedkope camera gebruiken en wil die dus zo stevig mogenlijk vastzetten!

mvg sven

Back