Duurde even, maar hier de beloofde foto's
Constructie in een recordtijd in elkaar gezet, wilde weten of EZ het trok met deze niet al te kleine camera en of ie zo goed gericht staat...
Heb dus een plateau gemaakt, daar wat balsa stukjes opgezet zodat camera opgesloten ligt, vervolgend met een dikke elastiek camera op plateautje vast getrokken. Daaronder een servo, bediening via schakelaar op afstandsbediening.
Servo trekt via ijzerdraadje een hefboom naar beneden die afdrukt. Heb 'm flink getest, is een robuuste constructie, kon 'm niet in de fout krijgen
Totaal met elastiek op romp gezet en accupack onder romp gehangen om CG juist te krijgen
En hier een paar plaatjes...
Dat ben ik dus...
Helaas ook slecht nieuws, crash met camera! :cry: :cry: :cry:
Heb na 3 testvluchten alles goed gecontroleerd en ben 's avonds terug gegaan voor een nieuwe sessie (verder, hoger...) 8)
Helaas viel daarbij onverwacht de volledige ontvangst weg 8O
Schat dat ie een dikke 500meter verder zat en zo'n 300meter hoog... CG lag perfect, zonder gas, zonder correcties zweefde ie (met camera dus) keurig verder (normaalgesproken). Dit keer niet, ontvangst weg en EZ recht naar beneden de bossen in :cry:
Na lang zoeken uiteindelijk gevonden, lens camera krom (inmiddels hersteld, camera doet het weer), staart EZ afgebroken en nog wat kleine schades.
Ik vermoed dat de camera de storing veroorzaakt heeft, iemand een idee waar het aan kon liggen? Na 'm gevonden te hebben, werkte alles normaal (zag er niet fraai uit met staart die er half af lag, maar servo's volgden de knuppels netjes zoals het hoort...
Inmiddels heeft de EZ (zonder camera) alweer gevlogen, heb meteen een groter richtingsroer gemaakt

Moet nog even nadenken over vervolg luchtfotografie... Iets meer vermogen zou zowieso geen kwaad kunnen :?
Na het slechte nieuws heb ik ook nog wat leuks te melden, heb ook een filmpje gemaakt
[/media]