Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hey Aldert, dat is bij mij om de hoek... ik woon in Annen! Kan je niet eens een foto maken van die 'nieuwbouwwijk' langs de N34??

Ik heb is een vraagje: welke camera's gebruiken jullie, en hoe laten jullie die foto's nemen? k heb net een easystar van, en ik zou ook graag enkele luchtfoto's nemen. Kan er iemand mij heplen? :roll:

Ik denk dat je in dit draadje al een boel tips kan vinden als je het van het begin doorneemt.
De keuze van camera hangt af van hoeveel geld je wil riskeren in een crash... de duurdere camera's geven over het algemeen de beste plaatjes. Verder is het wel handig als-ie geen kilo weegt...

Bart

Jaap Gaasbeek zei:
Google eens op flycamone.com
Nou moet je niet suggereren dat je daarme de kwaliteit van Alderts foto's zou kunnen benaderen hoor...
Bart

Hoi,

@ bart

Nee jo doe ik dat dan ??, maar het is toch een leuk ding om eens wat te proberen en kost niet veel.

Gemakkelijk te monteren, eenvoudig in gebruik enz enz, dus ???

Ik dacht gewoon, iemand die hier komt kijken, de foto's ziet van Aldert en denkt: Dat wil ik ook doen... als je die vervolgens zo'n flycamone aanraadt... dat vraagt om misverstanden :-)
Bart

Ik zal niemand lastig vallen met mijn luchtfoto's gemaakt met zo'n 0,3 Mpixel Blokker cameraatje. Maar het probleem is dat ik jaloers wordt van al die schitterende foto's hier :wink: en dat ik maar maximaal zo'n 80 gram extra omhoog kan slepen met mijn toestelletje. Nu heb ik hier nog een afgeschreven 2,2 Mpixel Olympus liggen. Ik heb er helemaal geen verstand van, maar zou ik die zo kunnen strippen dat ik op zo'n gewicht uitkom? Ik kan hem wel voeden vanaf de vliegaccu, da's geen probleem. Of heeft iemand een andere goeie tip voor een beetje kwaliteits-cameraatje van ca 80 gram maximaal?

Dirk

Fotoalbum.....

Afgelopen zaterdag, rond 10:30, locatie is Akkrum (Frl.), windkracht 5.
Doel: het maken van luchtfoto's van het verwijderen van 2 spoorbruggen in het centrum van Akkrum.
Door de harde wind was dit niet één van de leukste foto-opdrachten tot nu toe, dank aan Aldert voor z'n hulp en morele steun. Gelukkig ging de landing nog net goed.

akkrum.jpg

Ben Postmus zei:
Gelukkig ging de landing nog net goed.

8O F3A ?? Nieuw figuur zal je bedoelen, eeuhhh achterwaartse stalturn, of halve looping gevolgd door duikvlucht en overtrek afvangen 50 cm boven de spoorrails... die beschrijving komt beter in de buurt :wink: .
Héél knap gevlogen, vooral het hoofd koel houden. Erg leuk (en leerzaam) om dit mee te maken, iets minder leuk voor de piloot overigens. Nogmaals knap dat alles heel is geland, goed voor je adrenalinegehalte!

Greetz van Aldert

Een kiekje van 2 weken terug.
Als je de laatste 2 foto's vergelijkt word meteen duidelijk wat vocht in de lucht doet voor een foto.
Beide foto's zijn omstreeks dezelfde tijd, maar op verschillende zonnige dagen, geschoten.
bvoorkskoatter.jpg

wat is dat voor een groot rond gebouw in aanbouw op de bovenste foto?

Back