Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hoi Mijnheer,

Kwalitatief mooie foto's hoor.
Vaak is het wel fraaier om de horizon recht te zetten, er vallen dan wel wat pixels weg maar de foto's worden er vaak wat rustiger van.

bdoets zei:
Ja maar deze vind ik toch allemaal eigenlijk tweede (of derde) keus hoor...
Scheve horizonnen, bouw- en akkerland waar nog niet eens iemand met een zender op staat... niet veel te genieten!
Bart
Sorry Bart, maar alle begin is moeilijk :oops: Ik vlieg nog maar een paar maandjes, dit was de eerste keer met camera, ik blijf liever nog even weg boven bewoond gebied/plekken waar meer mensen rondlopen. Ik ben zelf erg tevreden over de resultaten van de eerste poging :mrgreen:
Als dit strakkies wat beter gaat (heb ik o.a. ook een zwaardere motor nodig, nu nul reserves) en de electronica zich bewezen heeft kan ik wat spannendere locaties opzoeken ;)

Hierbij plaatje met iemand met zender, drie keer raden wie... :hammer:

hoog3.jpg

Ben Postmus zei:
Vaak is het wel fraaier om de horizon recht te zetten, er vallen dan wel wat pixels weg maar de foto's worden er vaak wat rustiger van.

OK Ben, ben effe aan het draaien en snijden geweest, komt inderdaad beter over zo :D
Heb er thumbs van gemaakt zodat deze pagina niet verstopt raakt, klikje voor 640x480 versie.
Zoals je op sommige foto's goed kunt zien zat er erg veel vocht in de lucht toen deze geschoten zijn... :|

bijgesneden_04.jpg

Superfoto's weer Ben :D Daar verbleken die van mij bij :oops:

Maar ik ben nog niet tevreden, als ik wat probleemjes getackeld heb (heb al wat plannen), ga ik weer verder! Eens kijken of ik wat dichter bij de bovenstaande kwaliteit kan komen... :twisted:

Ben Postmus zei:
Snelwegje.... niet zo mooi als degene die Aaallie later eens gaat plaatsen.

Er is idd wel dezelfde snelweg... maar jij oordeelt met voorkennis :wink: . Deze is niet mooier, die mooiere mag jij plaatsen (smaken verschillen). Wel is er een nieuw speeltje ontdekt, het zwart-wit knopje, al doet hij het nog niet helemaal goed!

akrum.jpg

Keep on posting pictures!

Greetz van Aldert

Mijnheer Rob zei:
Sorry Bart, maar alle begin is moeilijk
Ik dacht gewoon dat ik al betere van je had gezien... trouwens na je rechtzetoperatie is er al een boel gewonnen!

Mooi Aldert, die rode vrachtwagen in een zwartwitfoto...

Bart

bdoets zei:
Mijnheer Rob zei:
Sorry Bart, maar alle begin is moeilijk
Ik dacht gewoon dat ik al betere van je had gezien... trouwens na je rechtzetoperatie is er al een boel gewonnen!

Mooi Aldert, die rode vrachtwagen in een zwartwitfoto...

Bart

Was al eens eerder gedaan, ik had het slechts afgekeken 8) . Maar deze foto leende zich er wel perfect voor .
Ik ben wel benieuwd naar jou eerste foto? Je hebt de smaak al wel te pakken, het kan nooit lang meer duren :wink: .

Greetz van Aldert

Aaalie zei:
Ik ben wel benieuwd naar jou eerste foto? Je hebt de smaak al wel te pakken, het kan nooit lang meer duren :wink: .
Mwah... ik vlieg nog maar net...
Maar ik heb wel al zitten kijken of ik een camerabevestiging kan improviseren op mijn Arcus.
Dan moet ik het cameraatje van mijn vrouw daarvoor lenen, een Konica-Minolta XG, klein en heel plat.
Maar ik heb nog geen haast...

Mijn interesse komt voor een deel door mijn (ex)beroep: TV cameraman, en ik mag graag fotograferen. Ik denk dat ik het ooit zal doen (luchtfotografie), maar ik heb nog geen haast. Komt natuurlijk bij dat ik af en toe zelf vlieg, en dan kan ik de foto's gewoon uit de hand maken...
Dat jij veel bij en boven bebouwde kommen vliegt helpt heel sterk mee om je foto's interessant te maken. Maar dat wist je zelf ook al natuurlijk.
En zo'n voorgrond als die kerktoren... voorgrondjes zijn het alfa en omega van creatief fotograferen...

Bart

Ben Postmus zei:
Snelwegje.... niet zo mooi als degene die Aaallie later eens gaat plaatsen.
Wel snelweg, volgens mij nog steeds niet de snelweg die je bedoelt :wink: .

scheemda1.jpg

scheemda5.jpg

Greetz van Aldert

Nog wat plaatjes van dit enorm dankbare onderwerp. Héérlijk om te zien wat er uit je fototoestel komt.

scheemda2.jpg

scheemda3.jpg

hey Aldert

heb je ook een camera onder een heli ??

zo ja heb je hier ook foto's van?

ik wil ook een camera onder mijn trex (jou oude) maken

gr erik

Back