Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
oke mensen

hier nog een foto van mij kant:
179452696_5_KPJ_.jpeg

helaas maar 2 foto's kunnen maken, ik heb de vlucht vroegtijdig moeten beeindigen door storing.

oke mensen

hier nog een foto van mij kant:
helaas maar 2 foto's kunnen maken, ik heb de vlucht vroegtijdig moeten beeindigen door storing.

Knap dat je met dat weer nog foto's maakt. Vandaag was beter weer. De treinfoto was overigens om kwart over drie. Jammer van de storing.

Foto'tje van vandaag:
McDonalds1.jpg

Greetz van Aldert

Goedenavond,

Ziehier mijn eerste poging wat luchtfoto's te maken........

luchtfoto1.jpg

luchtfoto2.jpg

luchtfoto3.jpg

Hoog waterniveau nu in de polder.....
luchtfoto4.jpg

Amsterdam, met de Bijlmertorens in de verte!!

Ik ben niet helemaal tevreden...
@ Aldert,
Kun je mij vertellen welke camera jij gebruikt??(Setup???)

Mijn cameraatje kan de snelheid van het vliegtuig niet aan, of eigenlijk is de sluitertijd niet snel genoeg denk ik............
Weet ook niet helemaal hoe hem optimaal in te stellen. Ik heb een Pentax Optio S5i, en gebruik hem in user mode, en druk af via infrarood op extra zenderkanaal. Ik kan dat wat de camera "ziet" eventueel op de grond ook zien.
Probleem is dat als ik wil afdrukken, dan zie ik dat de infrarood opdracht aan de camera geeft, maar dan stelt de camera eerst nogmaals scherp en drukt dan af....... ik zou dat graag sneller willen.
Ik wil kwalitatief beter, maar vond in 1e instantie het risico vrij hoog.
Inmiddels wat vertrouwen gekregen, dus wellicht tijd voor een andere camera!
De videocamera doet het ook...., moet alleen nog een betrouwbaardere manier vinden het filmpje op te slaan op de laptop.

Dus ervaringen opgedaan, en veel vragen, wel ERRUG LEUK om te doen (maar koud brrr)

Ik zou gewoon eens de normale instellingen gebruiken en de view op oneindig (landscape). Je camera is goed genoeg om goeie foto's mee te maken dat moet geen probleem zijn. Het was ook al aan de late kant op je foto's dus minder licht. probeer als je tijd hebt straks nog eens en dan van de zon af. Dit moet al beter zijn. En het is gewoon veel proberen en dan komt het resultaat vanzelf.

Gr. Henk (geen Bouw) ;)

misschien neemt hij niet alleen foto's in zijn eigen woonplaats, maar hoogstwaarschijnlijk heb je gelijk hoor

Skyhigh

ziet er leuk uit zeg dat fotograferen met je toestel,
kan ik met mijn Sony cybershot 5meg. dat ook :D??
ik heb een easyglider.

alvast bedankt!

Peter heideman

oke, je had zelf al door dat je een dubbelpost had dus :wink:

ik weet zo niet of een camera makkelijk in de easyglider te monteren is. qua gewicht zou het wel moeten lukken denk ik. zweeft dan natuurlijk wel minder goed maar daar heb je als het goed is een motor voor. gewoon een plaats zoeken waar de camera goed te bevestigen is en dar het zwaartepunt goed is zou ik zeggen. als je het niet probeert weet je het nooit zeker.

op mn easystar heb ik de camera nu schuin naar voren gezet. starks ff kijke of het wil vliegen. alleen niet vertrouwen in mezelf met mn vinger in t verband. ik laat het jullie weten en natuurlijk foto's :D

Je kan met gemak een bak gewicht aan de E glider hangen en zweeft nog steeds naar behoren. het is een ideaal AP vliegtuig. Voor het monteren van een camera zijn diverse mogelijkheden. Iedereen doet het op zijn manier omdat het toch vaak om verschillende camera's gaat. Een kijkje nemen bij de rcgroups en dan het ap gebeuren moet genoeg inspiratie geven om iets te maken.

Gr Henk

ik wil ook wel eens wat met AP doen, maar dan met mijn mobiel
zou dit een beetje gaan denken jullie? het vliegtuig word dan een
Pilatus porter, of de EZ van pa, en de camera in m'n mobiel is bij
goed licht best te doen

ps. mobiel is een K800i met 3,2mp

Skyhigh

Laatst bewerkt:
Hier dan de foto’s van een vlucht zonder storing. Vorige keer gaf de regelaar storing en als ik verder dan 50 meter van me af ging kapte de regelaar ermee. Nu 0.0 problemen.

photo007sf4.png

photo008bk9.png

photo012bw6.png

photo013mx6.png

photo017jg2.png

Laatst bewerkt:
Hier dan de foto’s van een vlucht zonder storing. Vorige keer gaf de regelaar storing en als ik verder dan 50 meter van me af ging kapte de regelaar ermee. Nu 0.0 problemen.

Super!

Is dit achter Bargeres?

Greetz van Aldert

Eindelijk weer eens mooi weer en zo te zien zijn er meer mensen bezig geweest. De mac is die in Assen, moet je aardig oppassen met landen... veel palen!!! En hoe ging het daar Aldert, volgens mij is daar ook eens een E* zijn eigen weg gegaan toch...?

Hier een paar plaatjes van vandaag.

jan11nx2.jpg

jan21ni3.jpg

Heb nog niet veel zin in zwemmen, niet erg schoon en best koud. ;)

Gr. Henk

Hallo

Ik heb al vaak met bewondering zitten kijken naar dit draadje en het begon zo langzamerhand behoorlijk te kriebelen om ook iets te maken voor luchtfoto's. Na het zien van de laatste foto's hier toch maar eens aan de slag gegaan. Eerst even zitten denken welk vliegtuig ik ga gebruiken mijn Minimag of Easyglider maar mijn easyglider heeft niet een al te sterke motor dus maar voor mijn Minimag gekozen deze kan prophangen!

Ik had toch wel een beetje moeite met het idee dat mijn camera mee moest in het vliegtuig omdat het toch niet een van de goedkoopste is. Maar even terug geredeneerd toch maar het besluit genomen, het wel te doen (ik ben nog in het afgelopen jaar niet een keer gecrasht en nog nooit met mijn Minimag).

De camera die ik gebruik is een fuijifilm F470 finepix met 6 megapixel.
Ik heb dus van balsa hout een geraamte geknutseld die in de cockpit van mijn Minimag past. hij word bevestigt met 2 elastieken om de romp en klemt zichzelf dus vast in het gat. de fotocamera zit van zichzelf al aardig klem maar word nog eens geborgd met 2 elastieken.

Enkele foto's:

dscf0543zf8.jpg

dscf0547je4.jpg

cimg0383ca5.jpg

cimg0386ec8.jpg

binnenkort (morgen???) maar even uitproberen tijdens een vlucht als de foto's geslaagd zijn zal ik ze posten!

Back