Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Wim,

Inderdaad het startpunt was bij de Horsmeertjes, we wandelen richting de razende bol.
Om na paal 9 te lopen was mijn te ver dit was evengoed allen wandeling van anderhalf uur.
Groetjes Ton

Mooie 2e serie van de Hors / Horsmeertjes.

We komen in de vakantie elk jaar op Texel (mij beide ouders komen van het eiland) dus de omgeving is me bekend.
Leuke wandeling rond het westelijke Horsmeertje (volg de gekleurde paaltjes)
Naar de punt lopen is onze jongens (en m'n vrouw ;) ) veel te ver.

Mooi ook de foto van de Razende Bol. Nooit geweten dat het echt zo'n grote plaat zand is.

Ben je ook al wezen vliegen bij de vuurtoren? Ook daar een hele lap zand bij de (nu niet meer zo nieuwe) dam.
De vuurtoren is misschien een leuk onderwerp voor een volgende vlucht.
(Wij zitten altijd in De Cocksdorp, net voor de RK kerk. We gaan vaak naar het strand bij paal 33, bij de reddingboot. Lekker rustig en toch aan zee.)

Ben benieuwd naar meer foto's van het eiland Ton!

Overigens een mooie oplossing om je camera zo in je kist te stoppen.

Nog een vraagje (van deze modelkapitein): waar vliegen jullie normaal gesproken?

Wim

Bedankt voor de foto's van de inbouw, foto's van andere mensen zijn welkom, want bij mij gaat het op die manier niet lukken , mijn camera is 5 cm hoog en mijn romp maar 4:mad: Ik dacht er aan om een statief op de neus te maken ( aan de buitenkant) erg onairodynamisch maar wel praktisch, maarja, eigenlijk is mijn dunne zwevertje niet geschikt voor een camera mee te nemen, en mijn extra 330 is te iritant vliegen op grote hoogte(onstabiel)

Wederom hele mooie foto's Ton!

Leuk dat je de boot van Sil d'r op hebt gekregen.
Ook een mooie foto van de vuurtoren.

De foto van De Cocksdorp is heel herkenbaar voor mij.
Midden onder (enkele huizen naar "links" gerekend vanaf de midget-golfbaan) het huis waar m'n moeder jaren heeft gewoond, in het bos "links-achter" de kerk de zomerhuisjes waar we altijd zitten (niet zichtbaar door de bomen, maar "Durpers" zullen "De Barak" wel kennen) en bijna recht achterr de kerk (aan de Vuurtorenweg) de boerderij waar mijn oudtante woonde (Bouwlust).

Wim

Mijn bovenstaande bericht net geplaatst nadat jij de extra fotos had geplaatst.
Als je de Westerweg (op de bovenste foto) volgt kom je toch bij Akenbuurt (de kartbaan) en als je de Westerweg in de richting van de onderste foto volgt kom je op de Pontweg, tussen de benzinepomp en de rotonde, toch?

Wim

Zo, maar besloten dat ik voor in de romp een opening ga maken waar ik de camera door heen ga steken en waar ik de accu door zou kunnen vervangen ( tot nu toe zat de accu altijd vast, niet loskrijgbaar), als ik dan met de camera erin ga vliegen blijft het cockpit dekseltje eraf en de accu voorin, als de camera erin komt, gaat de accu eruit en de camera erin en komt er een zware 3s lipo achterin , inplaats van de standaar 2s.

Zo alles ingebouwd, nou ben ik bezig met de afdruk servo, ik heb alleen het probleem dat de servo erg heet wordt, omdat hij toch aardig wat druk uit moet oefenen op het knopje, het is ook een relatief klein bereik waarover hij moet draaien, hoe hebben jullie dit opgelost dat je niet elke vlucht de servo moet vervangen? Ik gebruik kleine 5 grams servo's.

Zo alles ingebouwd, nou ben ik bezig met de afdruk servo, ik heb alleen het probleem dat de servo erg heet wordt, omdat hij toch aardig wat druk uit moet oefenen op het knopje, het is ook een relatief klein bereik waarover hij moet draaien, hoe hebben jullie dit opgelost dat je niet elke vlucht de servo moet vervangen? Ik gebruik kleine 5 grams servo's.

--------------------------------------------------------------------------------

Voor praatjes over hoe en wat...

Easystar om foto's mee te maken.

Kun je hier misschien posten of zelf een nieuw topic starten

Zoals al eerder mensen hebben laten weten... Er zijn genoeg mensen die tips en tools willen geven over het AP gebeuren maar denk ik dat het niet in dit topic moet.

Leuke foto's Ton, en een heel bekende camera! ;)

Gr. Henk

Sorry hoor, ik dacht dat dit een topic was om over luchtfotografie in zijn geheel te praten dus ook over de technische kant die er bij komt kijken, maar schijnbaar zijn hier alleen foto's gewenst, ik zal mijn mond wel houden....

Sorry hoor, ik dacht dat dit een topic was om over luchtfotografie in zijn geheel te praten dus ook over de technische kant die er bij komt kijken, maar schijnbaar zijn hier alleen foto's gewenst, ik zal mijn mond wel houden....

Zo’n antwoord had ik van te voren wel verwacht en zat er ook een tijdje over te denken om dit te plaatsen. Door de enthousiaste mensen die er de laatste tijd bij zijn gekomen worden er veel vragen gesteld over het maken van een luchtfotovliegtuig, en de nodige modificaties die dat met zich meebrengt (wat natuurlijk erg leuk is). Wat is er verkeert om dit te centraliseren in één topic, aangezien er juist daarvoor een topic is gestart. Het is makkelijker zoeken voor andere mensen die misschien wel diezelfde problemen ervaren. Dus zonder met één vinger naar iemand te wijzen is dit slecht een voorstel van mij en zeker geen opdracht. Je bent vrij om hier vragen te posten zoveel je wilt.

Gr. Henk

Link: easystar-om-fotos-mee-te-maken

Laatst bewerkt door een moderator:
Henk.

Ik ben best tevreden over de camera, maar momenteel ben ik bezig met een nieuw vliegtuig en een nieuwe camera met 8.1 megapixel's.

Groetjes Ton

Het is een goed toestel voor die prijs en ik kan hem dan ook zeker aanraden. Toch gaan de ontwikkelingen erg snel en zijn er steeds weer betere camera’s voor goede prijzen te verkrijgen. Dit alles maakt het luchtfoto gebeuren lekker dynamisch en dat spreekt mij erg aan van deze hobby. Zelf leg ik momenteel de “laatste” hand aan mijn eigen project.

Hier nog een plaatje met “onze camera”. ;)

koepelkerkzwart11bi0.jpg

Gr Henk

MM jammer te horen dat de eg. niet geschikt is, dan zou ik het maar met mijn Extra 330 moeten doen, dat zwaartepunt ligt toch al te voorlijk, dus kan ik mooi dat foto toestel erin proppen en het lood eruit halen.

EasyGlider is uitermate geschikt voor luchtfotografie. Ik heb hem zelfs bij windsnelheden van 45kmu nog wel gevlogen. En met de deelbare vleugel redelijk transportabel. Zie ook in RCGroups.com: The ABCs of Radio Control - Aircraft, Boats, and Cars! -> Aerial Photography, meerdere mensen die met EasyStar of EasyGlider werken.

BeNeLux RCAP + APMk Dag 2008

Heb het net ook in een andere thread gepost, maar voor de zekerheid ook maar hier: Na een leuke dag met beperkte opkoms vorig jaar, zijn we aan het denken over een tweede BeNeLux RCAP + APMk Dag 2008 (RC aerial photography en aerial photography multikopter). Ws de tweede of derde zaterdag van April en vrijwel zeker deze keer in Limburg. Uiteindelijk vorig jaar afgesproken dat we bij toerbeurt de buurt van een van de deelnemers zouden afgaan. Dus volgend jaar zou Belgie aan de beurt moeten zijn ;=)

Van een aantal mensen heb ik al email adressen. Die zal ik de komende dagen aanschrijven. Maar mocht je veel belangstelling hebben en niet zeker zijn of ik je adres heb, stuur me dan zsm een berichtje. We moeten een beetje idee hebben over de verwachte deelname ivm aantal lokaties, parkeerruimte, restauratie, etc.

Veel druk?? Bij de meeste camera's heb je maar weinig druk nodig voor het afdrukken van de sluiter. En meestal ook maar kortdurend. Zorg er wat dat aan gaat voor dat de servo-arm na het afdrukken doordraait of teruggaat naar en ruststand. Als hij tegendruk heeft dan gaat hij inderdaad hard werken en snel doorbranden. En dat doorbranden kan weer tot storingen in de besturing leiden tijdens de vlucht. Dus dat wil je zeker niet. Verder misschien toch een 7g servootje van een beetje merk. Ik heb een tijdje dymond servootjes gebruikt maar die neigen inderdaad tot doorbranden.

Back