Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Foto's zien er inderdaad veelbelovend uit maar er zit idd erg veel in nabewerking van foto's zoals Satoer laat zien. Mijn mening is wel dat je moet uitkijken dat je niet gaat overdrijven omdat je foto's dan een beetje onwerkelijk uit gaan zien.

Ik ben erg benieuwd naar je verdere resultaten!

Wat voor een hexakopter vlieg je eigenlijk?

Hoi Merlin,

Voorlopig bewerk ik nog helemaal niets en laat gewoon de echte foto's zien.

Heb mijn foto's ook naar een professionele fotograaf gestuurd die veel fotografeert vanuit een Pipercup.
Die vond mijn verhaal zo leuk dat ik uitgenodigd ben voor een gratis fotovlucht in een Pipercup.
Tevens zal ie mij wat tips geven aangaande de witte sluier over de foto's op niet zulke heldere dagen.
Ben benieuwd.

Pardoez heeft een Hexakopter 2 voor me gebouwd met de laatste software.
(care free zit hier ook in).
Deze vlieg ik met een DX8.
Om uit te komen met de kanalen zit de hoogtesensor en gps op 1 schakelaar.
Dus bij free is de hoogte en gps uitgeschakeld.
Bij gps hold komt de hoogte erbij net zoals bij "coming home".
Carefree zit op weer een aparte schakelaar uiteraard.
De nick van de camera zit op de draaiknop.
De gps gain is mbv deze draaiknop eerst proefondervindelijk vastgesteld en daarna op een vaste waarde gezet.
Het geheel werkt naar tevredenheid. :p
Groeten,
Ben

Ben,

Fotovlucht vanuit een pipercup lijkt mij echt supergaaf, een kans die je maar zelden krijgt.

Ik ben aan het kijken voor een hexakopter van "Mikrokopter" maar ik moet nog aan de prijzen wennen, is volgens mij wel het perfecte platform voor luchtfotografie/film.

Het is Duits en degelijk.
Voor fotograferen is het inderdaad ideaal.
Even een paar dagen wennen en koop er dan maar 1.:banana:
Krijg je geen spijt van.
Ben

Ben,

Fotovlucht vanuit een pipercup lijkt mij echt supergaaf, een kans die je maar zelden krijgt.

Ik ben aan het kijken voor een hexakopter van "Mikrokopter" maar ik moet nog aan de prijzen wennen, is volgens mij wel het perfecte platform voor luchtfotografie/film.

Het beperkte gewicht dat een MK mee kan nemen moest ik nog even aan wennen. Een prof. DSLR krijg krijg je niet/moeizaam trillingsvrij in de lucht, en dat met de grootste MK (hexa XL).

Wil je een keertje betaalbaar en toch veilig van de luchtfotografie proeven, en je kan wel "normale" rc vliegtuigen vliegen dan is dit misschien ook een optie:
https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/artikeleninformatie.php?artikelcode=hok1

Vliegt als een trainer, vooral met wat meer gewicht. Korte start, en landen op een postzegel. Ideaal voor een DSLR.

Voor een MK zou ik op z'n minst naar een Hexa XL gaan.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Hoi Aldert,

Momenteel vlieg ik met zo'n toestel met een DSLR erop met vrij aardige resultaten. (zie mijn eerdere posts in dit draadje).
Feit blijft natuurlijk dat je een start en landingsbaan nodig hebt, hoe kort deze dan idd ook is. (gem. een meter of 5!)
Maar om vanuit moeilijke situaties op te stijgen is het wel erg makkelijk als je recht omhoog kan, vandaar mijn interesse voor een mikrokopter.

Bedankt voor de tips, zodra het weer weer een beetje fatsoenlijk wordt ga ik er weer op uit en zal ik de resultaten zeker weer hier posten.

Hoi Aldert,

Momenteel vlieg ik met zo'n toestel met een DSLR erop met vrij aardige resultaten. (zie mijn eerdere posts in dit draadje).
Feit blijft natuurlijk dat je een start en landingsbaan nodig hebt, hoe kort deze dan idd ook is. (gem. een meter of 5!)
Maar om vanuit moeilijke situaties op te stijgen is het wel erg makkelijk als je recht omhoog kan, vandaar mijn interesse voor een mikrokopter.

Bedankt voor de tips, zodra het weer weer een beetje fatsoenlijk wordt ga ik er weer op uit en zal ik de resultaten zeker weer hier posten.

Ik zie het nu, waarschijnlijk lag ik al bijna te slapen ;) . Jou toestel heeft mij geïnspireerd om ook zoiets te bouwen, en ze bevallen me echt super!

Een MK is idd de oplossing in moeilijke situaties. Maar met het gewicht van jou camera moet je echt minimaal een HEXA XL bouwen, en zelfs deze heeft er moeite mee. Vooral om de cam trillingsvrij te houden, dit kost de nodige tijd en aandacht, maar het moet wel kunnen!

Vriendelijke groeten,
Aldert

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is dat toch mooi he, die schaduw van de wolken op de grond. Als bij mij de foto's ook altijd zo waren dan maakte ik er nog veel meer.

mvg

Laatst bewerkt:
Ik heb eens een easystar gehad met cameratje.
Nu wil ik me er terug een aanschaffen voor een gewone compact camera.

Alleen wat voor vliegtuig zouden jullie er voor kopen?

Zit te denken aan:
* easystar
* Hypefox
* BMI arrow
* easyglider

Zon easyglider of hypefox is wat meer een echte zwever.
Lijkt me stabieler of niet?
Die zijn ook 180cm ipv +- 140cm van de arrow/easystar

Ik zou gaan voor een Easy Glider is een stabiel en rustig vliegende zwever.
Als je de mogelijkheid hebt denk dan eens aan een Cularis.
Dat is de zwever die ik gebruik voor mijn luchtfotografie. Af en toe gebruik ik ook wel eens een Mentor waar ik mijn camera onder de vleugel bevestig.
Als camera gebruik ik een Pentax Optio WS80.

Laatst bewerkt:
IMGP0078.jpg

Zelfportret.
Gemaakt met de camera onder de vleugel van mijn Mentor.

IMGP0020.jpg

IMGP0038.jpg

IMGP0040.jpg

IMGP0033.jpg

IMGP0134.jpg

Alle fotos zijn gemaakt in de buurt en van het veld van MVC Swentibold.

Laatst bewerkt:
Deel van een bestaande eendenkooi bij Hardinxveld.
Beetje gespeeld met de instellingen van de camera.
Iso staat nu op 400 en diafragma op 4.
Door de naar onderen gerichte camera is de hoeveelheid licht veel minder en dus nog een vrij laag sluitergetal.
Bij recht naar voren genomen foto's is het sluitergetal veel hoger en de foto vaak wat scherper.
Ben

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Één van de vele restanten van eendenkooien .... deze kan ik niet terugvinden op Google Maps ... deze hoort vast niet tot de 100 nog intakte eendekooien (waarvan nog een behoorlijk aantal operationeel zijn) ... wij hebben zelf drie Kooikerhondjes (maar geen eendenkooi :( ) vandaar mijn interesse ...

Hallo Dirk,

Er is bij mij een verzoek gekomen om een aantal eendekooien te fotograferen.
Die nu op de foto staat is er 1 die nog zichtbaar is maar niet meer in functie.
De eendekooien die ik moet gaan doen (waarschijnlijk) zijn reeds aangevuld en zo'n 200 jaar oud.

Doordat het vroeger water was schijnen de koeien het gras wat erop groeit te mijden waardoor er een andere vegetatie onstaat met bijzondere planten.
Hierdoor is het mogelijk om 200 jaar oude, reeds aangevulde, eendekooien te herkennen vanuit de lucht.

Mbv google earth is de resolutie erg laag maar vanuit een hexakopter werkt het prima.
Men wil deze plaatsen vastleggen en er een publicatie, boek van maken om het te bewaren voor het nageslacht.
De man waarvoor ik dit misschien ga doen is de eigenaar van de kooi op de foto.
Hij kent ook de plaatsen van de andere kooien in de Alblasserwaard, zo'n 15 stuks.
In de gouden eeuw schijnen er dit zo'n 200 te zijn geweest.
Ben

Laatst bewerkt:
Back