Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Rutbeek, zo te zien?

Heb je je camera onder een hoek in je toestel zitten, of maak je foto's in de bocht en/of tijdens stijgen/dalen?
Ze zijn niet allemaal even waterpas ;)

Wim

(Hengelo)

Hallo Wim,

Dit is inderdaad de Rutbeek ;)
Het zijn screenshots van een flycamone, onder een Easystar. De eerste foto was deze echt een stipje, niet verantwoord om nog hoger te vliegen of de grijze vleugels zouden een fel kleurtje moeten geven :D.

Hee, leuk om weer eens plaatjes van andere dan de hier bekende vliegers te zien :yes: Niet dat ik die beu ben, integendeel, lekker allemaal blijven posten, ik blijf dit topic volgen :thumbsup:

Ook maar weer eens een plaatje posten :D

Dit keer een screenshot uit een filmpje wat ik afgelopen weekend geschoten heb. begin volgend jaar verwacht ik hier weer "echte" foto's te kunnen posten.

2008_1129_171441AA_11__0001.jpg

ff kijken of ik het nu snap met de grote van de foto,s
foto1jw7.jpg

ik zie het ,het werkt nu goed
dus ik ga van de week met rustig weer een foto,s maken van een andere omgeving

Hallo Rob, het is ook leuk om plaatjes van anderen vliegers te zien.
Ik heb ook afgelopen dinsdag een foto genomen van tennisbanen en vanmorgen nog een zonsopkomst foto.

Ton

:arrow: Niet van mezelf
:arrow: niet (allemaal) vanuit een RC vliegtuig/heli geschoten
:arrow: Sommige foto's vanaf vaste objecten geschoten
:arrow: Etc. voldoet misschien niet perfect,
Maar ik heb wel prachtige luchtfoto's gevonden!!! :yes:

Denk dat de vaste bezoekers van dit topic DIT LINKJE wel kunnen waarderen :thumbsup:

Hoop zelf begin volgend jaar (nog in vakantie) met wat luchtfoto nieuws te kunnen komen.

@ TT-01 rcdriver: klopt als een bus!!!! :proost:

Toch jammer dat er zo weinig gedaan word aan bewerking..:(

Neem nou deze, een prachtige foto(die ik zelf nooit had kunnen maken) het is alleen jammer dat de kleuren niet echt goed overkomen.

Origineel

Hier met wat gespeel met hue/stration + color balance:
boot1wk2.jpg

Nog een keer maar dan lekker over done:
boot2kp2.jpg

Volgens mij heft de maker van de foto zelf ook al wat zitten proberen in het water als ik het zo bekijk.
Dit heb ik natuurlijk even snel gedaan voor het idee, als je er de tijd voor neemt kan het veel mooier, maar dat laat ik aan de maker van de foto over!:D
Het hangt trouwens ook erg van je smaak af ofdat je die verzadigde kleuren mooi vind, ik wel :).
Kom er trouwens net achter dat het water een heeel klein beetje wegloopt, nouja photoshop is al gesloten, dit mag de maker ook recht zetten;)

Lijkt me trouwens erg lastig om zo tegen de zon in te fotograferen, wat voor lichtmeting gebruiken jullie eigenlijk (moet me daar nogsteeds is in verdiepen) Matrix?, Spot?

Nog iets:
Heeft iemand zich wel eens verdiept in hdr lucht fotografie?
Met een compact op grote hoogte lijkt het me wel mogelijk om met een niet al te lange sluitertijd 3 identieke foto's te maken.
Met een dslr is het naturlijk helemaal een eitje, gewoon in raw schieten...

Voorbeeldje hdr:
chicago_hdr_west02_1280.jpg

NIET door mij gemaakt, bron: http://srika.com/

Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk kun je foto opkrikken met kleuren maar daar ben ik geen liefhebber van, wat betreft die lijn in het water hebt te maken met de stromen van het opkomende water op de foto kun je zien dat het laagwater is. Hierbij een originele foto ik heb alleen bij de vorige foto de horizon rechtgezet.

Hierbij nog een foto van dinsdagochtend rond 11:00 waar ze de zeehonden aan het voeren zijn bij Ecomare

Ton

@Manuel
ik zelf ben ook wel druk bezig met fotografie waneer ik er tijd voor heb. maar bewerkte foto's geven bij mij altijd het gevoel nep te zijn. vind ze er dus minder mooi uit zien. het enige wat ik soms doe bij hooge uitzondering is een zeer slechte foto iets beter maaken maar een slechte foto blijft een slechte foto.
waar ik wel voorzorg is dat mijn fotocamera redelijk goed uitgerust is waar door de kleuren zo wie zo beter uit komen. maar ja ik heb dan ook een dsr camera met polaroid filters en uv filter waarnodig

Ook op basis van een gewone digitale prent kan je vaak al "HDR-achtige" bewerkingen maken. Ik doe het vrij regelmatig; in zo'n geval als die luchtfoto is het al erg simpel, je kan het deel onder en boven de horizon afzonderlijk in helderheid en contrast optimaliseren. Als het ingewikkelder is dan maak ik twee layers in Photoshop en maak de bovenste dan op de gewenste plekken doorzichtig.
Of het onnatuurlijk wordt is afhankelijk van hoe ver je gaat. Ik heb foto's waaraan je echt niet kan zien dat ze bewerkt zijn.... kan je het aan deze zien?

3080797594_11103b46d7_o.jpg

Ook de beste wensen voor jou Ton.

Zo te zien meer kiekers als zwemmers.
Zelf nog te water geweest ?
Of durfde alleen de hond te water ;)

Wim

Hallo Willem.

Ook mijn hond vindt het te koud, we wachten wel op de zomer, maar er waren nog meer kiekers.

Gr Ton

Laatst bewerkt:
ron uit een standaard camera kun je aardige foto's halen. met een dsr nog betere kleuren maar als je een dsr hebt met alle benodigheden om zo optimaal mogelijk met kleuren uit te komen dan praatje over 99% correct.
een anoloog zo ver ze nog bestaan heeft het zelfde. het gaat er namelijk om dat het spectrum wat wij met onze ogen zonder filters zien niet correct is. zet maar een een goede kleurloze gepolariseerde bril op en je zult zien wat het echte kleuren spectrum is. gras wat groen is is dan ook echt helder groen al het iritante licht verdwijnd dan.

Back