Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
bdoets zei:
Ik heb zelf nog niet zoiets gemaakt, maar ik zou denken dat er een beetje elasticiteit moet zitten in de bediening van de ontspanknop.
Dus als je bijvoorbeeld een trekstang gebruikt, daar een S-slag in; of, op het deel dat op de knop drukt, een blokje zacht rubber monteren.
Op die manier komt het niet zo exact hoe hard er op die knop gedrukt wordt.

De meeste camera's die hiervoor gebruikt worden wil men ook nog "gewoon" kunnen gebruiken... overweeg om voor de bevestiging de statiefmoer van de camera te gebruiken. Daarmee kan je 'm goed vast zetten en toch makkelijk loshalen.

Ik heb het met behulp van elastieken gedaan :idea:
Zowel vastzetten van camera als afdrukmechanisme. Grote voordeel van elastiek, blijft drukken (geen speling) maar toch beweeglijk :D Ook uitslag servo maakt niet veel uit (gaat servo nog stukkie verder als knop ingedrukt is, gaat die kracht in het uittrekken van het elastiek zitten :wink:

Misschien niet de mooiste constructie, wel functioneel, betrouwbaar en snel te maken!
hoog.jpg

Ik vind de oplossing met die hefboom en het elastiek wel mooi van eenvoud... maar zit die camera alleen met elastiek vast? Dat vind ik nou weer minder...

Het lijkt me ook een nadeel dat de camera schuin staat. Ik begrijp wel waarom... maar nu moet je zorgen dat het toestel op 2 assen recht ligt wil je een horizontale horizon hebben.

Bart

Jep, camera alleen vast met elastiek .... :D
Komt zeker niet los, heb er wat testjes mee gedaan, met vele, vele malen het gewicht van de camera, schuift geen mm 8) Heb op plateau wel stukjes balsa zitten, camera kan niet schuiven, ligt opgesloten.

Je vermoeden klopt, niet ideaal deze opstelling voor de rechte horizon :sad: Ben nog aan het bedenken hoe ik 'm beter kan plaatsen, vandaar deze "snelle test". Camera opzij laten kijken is een optie, maar camera is langer dan opening voor canopy. Ik zou 'm dan hoger moeten plaatsen, voor mijn gevoel te hoog (zwaartepunt vliegtuig komt dan behoorlijk hoog te liggen, instabieler) en een behoorlijke vergroting van het frontaal oppervlak. In de buik is ook een optie, maar wil in eerste instantie zowel vliegtuig als camera onaangepast proberen te gebruiken :P

Camera onder romp zou ook mooi zijn, maar ja, dat landen he 8O

Camera recht vooruit omhoog laten kijken, en alleen fotograferen in rugvlucht... maar dat duurt vast niet zo lang met een EasyStar zonder rolroeren...

Als je de bovenkant van de neus wegsnijdt (ik neem aan dat dat simpel weer terug te plaatsen is met tape) dan krijg je misschien voldoende vrij zicht om de camera recht vooruit te laten kijken, zonder dat hij hoger hoeft? (Ik heb geen EasyStar dus ik bedenk maar wat...)

Bart

Tsja Tomcat, maar sommige mensen vinden het vervelend om op iedere foto de neus van het toestel (al dan niet met prop) in beeld te hebben.
Enne... klittenband? Hoeveel is jouw camera waard? :-) En onder de vleugel monteren... kan jouw toestel wel een stuk vleugelrendement (aan één kant) missen?
Het is heel simpel: als je het probleem niet ziet, heb je dus geen probleem. :-)

Laat je ook even een foto zien van hoe jij het hebt opgelost...?

Bart

kheb het nog niet opgelost zijn examens
maar ik bedoel wel de lens richting vleugeltip he

ps ik vlieg met easystar en in een vlucht schoof de ene vleugel een beetje uit de romp en kon nog gewoon landen

tomcat be zei:
o mijn camera gaat 10 euro waard zijn ^^

Ja plak 'm dan maar met klitband vast. Desnoods met klitband over de lens, zal niet veel uitmaken want die zal dan van plastic zijn...

Succes met je examens!

Bart

het gaat me niet om de kwaliteit gewoon voor de fun een keer
en trouwens moet niet perse met klitteband

omdat je zo vriendelijk was heb ik even rap iets in paint geknutseld

cameramountod4.png

Ja, met jouw tien euro camera kan dat prima zo.
Met die camera van mijnheer Rob wordt dat toch iets lastiger... zeker met klitband. Maar die geeft natuurlijk wél iets betere foto's.
Bart

Meer foto's... minder tekst :wink: !

Gasteren in de verte, vochtige lucht.
Gasteren%20in%20de%20verte.jpg

"Ons" vliegveldje in Gasteren.
Gasteren%20wildvliegveldje.jpg

Waarm gooit Theo zo hoog? Misschien véél oefenen :mrgreen: !
Gasteren%20oefening.jpg

Greetz van Aldert

Back