Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Wat kost het nou ongeveer voor een camera voor bijv op een ez die dan de beelden naar een blil zend die je op hebt dus incl bril camera zend en ontvangst apperatuur etc?

ornithos zei:
Wat kost het nou ongeveer voor een camera voor bijv op een ez die dan de beelden naar een blil zend die je op hebt dus incl bril camera zend en ontvangst apperatuur etc?

Nou, omdat het niet kant en klaar te koop is is dat ófwel onbetaalbaar, ófwel vrij goedkoop (want je moet het zelf maken).
Je doelt waarschijnlijk op die filmpjes een tijdje terug op YouTube. Dat was dacht ik ook werk van een universiteitsteam... ga maar na.
Bart

Alleen een dergelijke lcd bril kost al 199,-- euro, toebehoren nog eens 19,95 euro.
Zie Bestnr.: 341695 - 89 bij Conrad.

Dan nog een camera + ontvanger van een euro of 100,-- en dan moet je nog voor elkaar krijgen dat je dat beeld meteen in de lcd bril kunt zien.

Hey,

kom op, dit is een fotoalbum :wink: .
assen%205.jpg

Greetz van Aldert

Mijnheer Rob, geheel spanningsvrij is dat niet. Ik krijg de M6 ook niet geheel erin, slechts enkele daaien maar ruim voldoende om een beetje fatsoenlijk vast te zitten.

Hey,

TT Assen vandaag (donderdag...eerste trainingsdag TT).
tt1.jpg

tt3.jpg

Greetz van Aldert

Mooi!

Is dat de nieuwe Noord tribune?
Daar heb je bijna net zo'n mooi uitzicht als jij (vanuit je vliegtuig ;) )

(Nu nog een camera in je toestel en een verbinding naar beneden: heb je live beelden ;) )

Ik bekijk dit draadje overigens zeer regelmatig.
Prachtig al die plaatjes die jullie er op zetten.

Ga zo voort, zou ik zeggen!

Wim

Hoi Aldert,

Ik kom regelmatig op Assen (zijspannen) en heb altijd men kissie thuisgelaten omdat ik weet dat ze daar ook modelvliegen achter de tribune`s en nu zie ik dat jij daar gewoon boven de baan vliegt, hoe zit dat ????

Goed bedoeld hoor

En ik zoek een goede setup zowel om foto`s te nemen als video, ook om de cam op een zijspan te plakken, weet jij wat??

Alfast bedankt.

Jaap Gaasbeek zei:
Hoi Aldert,

Ik kom regelmatig op Assen (zijspannen) en heb altijd men kissie thuisgelaten omdat ik weet dat ze daar ook modelvliegen achter de tribune`s

Hey Jaap,

helaas is deze club lange tijd (jaren) zonder veld. Inmiddels zijn alle leden uitgeweken naar andere clubs en ik vraag me af of er nog een club Assen over is. Tot voor kort nog wel de zwevers die altijd mochten vliegen op het Baloërveld, maar ook hier is (weer helaas) een einde aan gekomen.

Beginnen met fotovliegen dan is de Easystar de betere keus. Super stabiel kistje, lekker veilig (niet zwaar, grote ronde piepschuim neus en een duwpropje). Bovendien zit je camera redelijk veilig tegen eventuele hardere landingen.
Voor een camera is het vaak zo, je krijgt waar je voor betaald. Het is eigen keuze om een dure te nemen, of een goedkoopje om te proberen. Bij mezelf is het zo dat... eens gedaan en je bent verslaafd, je kan dus om "geld te besparen" direct een goede kopen :wink: . Neem dan wel een gerenomeerd merk als Sony, Nikon, of Canon, deze maken de betere foto's.

Waar je ook vliegt, je neemt altijd een risico (verzekering). Zorg dat dit risico zo laag mogelijk is (b.v.frequentie scannen), en indien er wel wat gebeurt, zorg dan dat je toestel zo min mogelijk schade kan aanrichten (Easystar.. :? ). Een goed geschopte voetbal komt harder aan :wink: .

Greetz van Aldert

ik denk zelf dat 3000 kv te veel is.
ik zou zelf minder pakken. let er ook op dat de propellor nog op de ez past.
als de ez nu +-700 gram weegt en + camera 100 gram=800 gram en je pakt die motor met bijna 1 kg stuwkracht denk ik dat dat wel wil.

tim

Roger zei:
Iemand nog foto's?? Die van het TT circuit waren echt super!!!
Omdat het gewaardeerd word :wink: ! Twee "oude" sfeerplaatjes. Ook eentje van de TT met wat "fout" licht, wat in dit geval de sfeer creëert 8) ).
TT04.jpg

En eentje van een oudere brink in Rolde (die eigenlijk nodig gedunt moet worden, hij blokkeert het zicht "vanuitdeluchtbekeken" :wink: .
brinkjerolde.jpg

Greetz van Aldert

Hoi Adert,

Bedankt voor je reactie, dus je kunt gewoon op Assen vliegen, mooi dan neem ik de volgende keer men kissie mee na het circuit een (EZ) heb ik.

Enig idee waar ik een camera kan kopen (ook voor video) mag wel wat kosten hoor, maar niet te gek duur natuurlijk.

Top foto`s heb je hoor geweldig gewoon.

sjoerd zei:
ik ga volgende week de easystar in elkaar zetten met camera...
het word denk ik deze motor : http://www.rctechnics.eu/bm240912a-brushless-outrunner-1570kv-p-53.html
kan dit ?

Hey Sjoerd,

Het is een goed motortje, echter hij heeft wat weinig toeren. Wil je trust creëren, dan moet je al met een grotere prop werken, en gaat het echte "Easystar vliegkarakter" iets verloren. Ik zou persoonlijk een iets hoger Kv motortje nemen i.c.m. een vergelijkbaar (als orgineel) formaat propje.
Misschien is het leuk om een nieuw (bouw) draadje te starten over de bouw van een Fotoplatform (Easystar) vliegtuig, dan blijft dit draadje een beetje meer fotoalbum, en is de technische info betreffende het foto's maken bij elkaar in één draadje te vinden? Aan jou de "eer" :wink: ?
Natuurlijk nog een foto'tje:
Links het dorpje Gasteren gezien vanaf de Anloo kant, rechts bovenaan (achter die brede bomenrij) "ons" vliegveldje!
gasteren.jpg

Greetz van Aldert

Back