Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hoe doen andere luchtfotografen in dit draadje dat? Aldert, en anderen die briljante foto's laten zien - nooit last van bewegingsonscherpte?

Jawel, wel eens last van bewegingsonscherpte, vooral bij slecht/weinig licht omstandigheden.
Beste remedie is rustig vliegen, motor uit (electro dus) bij het fotograferen en al zwevend in een rechte lijn klikken.

Maar om weer eens on topic te zijn nog een kiekje van afgelopen weekend.
boten.jpg

aqua4.jpg

Laatst bewerkt:
Ik maak alleen foto's met motor uit. Wanneer ik dicht bij de grond vlieg met een beetje snelheid heb ik ook veel onscherpe foto's. Heb normaal ongeveer 25% goede foto's waar ik bijna niets aan hoef te shoppen.

gr Henk

ik ga zo ff vliegen met een aandere camera. tot nu toe gebruikte ik een dingetje van 10 euro. nu heb ik er een 1.3mp op zitten:
m5110004re8.jpg

dat is nou weer het mooie van een easy star je kunt de camera gewoon naar voren richten zonder dat er een prop voor je neus zit. suc6 met het vliegen, jammer dat je niet 1 dagje eerder was dan was het zicht een stuk beter;).

Als ik ooit misschien van de zomer, of een andere keer (heb binnenkort een baantje waarmee ik fatsoenlijke inkomsten heb) ook een luchtfotografie kist aan wil schaffen welke zou ik dan het beste kunnen kopen?

De Easystar is wel leuk en aardig, maar ik denk dat ik dit toestel dan echt alleen voor luchtfotografie gebruik en niet zomaar mee ga vliegen.

De Easyglider of de Robbe Arcus, daarmee kan ik ook normaal vliegen, zonder camera.
Dan moet de setup wel zo zijn dat hij de camera wel mee kan nemen, maar niet overpowerd zodat hij wel nog gewoon redelijk kan zweven.

Zo'n model komt in ieder geval wel op mijn wishlist!

Igor

jammer dat je niet 1 dagje eerder was dan was het zicht een stuk beter;).
gisteren was heel heel erg mistig bij ons, vandaag was beter. zondagmiddag mischeon ff foto's maken van ons vliegveld. ik heb wel een paar foto''s kunnen maken vandaag. ben ze nu aan het uploaden.

als de setup maaar niet te zwaar is. gewoon een brushless die evenveel weegt als de standaard speed 400 mag geen problemen geven voor de zweefcapaciteiten.

idd, ja ,

als ik zo lees wat jij allemaal wel niet koopt/ wilt kopen [en waarschijnlijk niet betalen, maar dat achterwege] , heb je nogal een verzameling zeg :rolleyes:

ik heb de setup voor de EZ binnen :)
het motortje deze heeft met een 8x4 heel veel trek kracht en met een 6.7x3.8 veel meer toeren en ook nog veel kracht , die gaat volgens mij die EZ zat de lucht in krijgen met kamera . alleen heeft UH mij inplaats van 10 servo`s 10 van die reserve tandwiel setjes gestuurd :|
dus ik wacht eerst of ik de servo`s nog krijg.. zal wel weer een week of 3 duren :| ( ik heb ze gemaild)

Kom Sjoerd... onnnnn topiccccc...

Inmiddels zouden er in dit draadje toch ook allang foto's van jou staan?

Greetz van Aldert

Back