M-auto winterchallenge 2009-2010

De M05 kan toch ook op Swift afmeting (dus M) M03M = M05M of niet soms.
Ook in tamiya cup Belgie mag ie reeds meerijden hoorde ik,vandaag zouden ze erméé rijden bij ORT Oostende.

Dan zijn de rijders met een M-05 wel aardig in het voordeel denk ik. De stuurinrichting is behoorlijk verbeterd en ook het zwaarte punt is veel lager van een M-05 door dat de servo niet meer zo hoog gemonteerd wordt.

Dan is het niet meer heel eerlijk. Daar gaat het juist om in deze klasse om alles zo gelijk mogelijk te houden.

En dan kom je eigenlijk meteen aan bij hét voordeel en het nadeel van een nieuw chassis... Voordeel is dat je wel het laatste model hebt maar het nadeel is meteen dat niet alle wedstrijd-klasses hierin meegaan. Het zij zo, zoals Pasqual al aangeeft hebben de mensen met de M-05 op meerdere vlakken nu voordeel en dat zou niet ten goede komen voor de klasse...

In de 1/12 bijvoorbeeld zou het leuk zijn als er LiPo gereden zou kunnen worden maar helaas, deze editie nog gewoon met NiMh. Er worden wedstrijden georganiseerd met een bepaald regelement. Daar kunnen rijders zich voor inschrijven maar dan moet je wel voldoen aan dat regelement en anders kan je niet meedoen. Als er steeds op stel en sprong veranderingen komen en worden doorgevoerd zie je door de bomen het bos niet meer. IK zeg dit nu omdat IK zelf ook menig keren hier tegenaan ben gelopen met ideeën die gewoonweg niet meer erbij konden omdat het al vast gelegd was...

Helaas pindakaas voor de mensen die een M-05 hebben inmiddels maar daarmee kan je gewoon niet meedoen. Ik zal, als ik mee ga doen, ook gewoon weer op zoek moeten naar een aantal 4cell NiMh pakketten... Het zij zo...

Joost. :mrgreen:

De M05 kan toch ook op Swift afmeting (dus M) M03M = M05M of niet soms.
Ook in tamiya cup Belgie mag ie reeds meerijden hoorde ik,vandaag zouden ze erméé rijden bij ORT Oostende.
huh??
Hierover werd ook al gediscuteerd op het Belgische Tamiya-cup-forum en werd duidelijk gesteld dat de M05 nog NIET zou mogen gebruikt worden in Oostende.
Vreemd hoor.

Overigens IMHO een terechte beslissing zoals Pasqual aangaf in zijn argumenten.
Iedereen moet met gelijke wapens/wagens kunnen strijden.

ik heb met een tt01 meegereden in oostende maar zag eigenlijk geen m05 rondrijden enkel de 03..

Laatst bewerkt:
Er deden afgelopen zondag 2 M05's mee. Eentje met een GT tuned motor en eentje met een brushless.
Beiden waren nog niet optimaal afgesteld en konden een afgestelde M03 niet volgen.
In Belgie mag dan ook weel meer wat banden en motor betreft ten opzichte van Nederland en de M-auto cup.
De M03 reed met een 23 turns S-grip vooraan en A-type achteraan.
De M05 met GT tuned motor op standaard banden uit de doos en de brushless op M-grip.

Als je het gelijk wil houden in de M-auto cup moet je inderdaad kiezen voor iedereen M03 of iedereen M05.
Logisch lijkt mij om dit seizoen nog voor de M03 te kiezen en dan misschien volgend jaar naar de M05 over te stappen

Of 2 cups te houden.

Eentje voor M03 en eentje voor M05.
Maar zie dan maar eens genoeg rijders voor beide klasse's te krijgen.

Voor mij géén probléém hoor,de M03 van twéé seizoenen terug ken ik een béétje. De M05 daartegen volledig niet. De M03 Swift rééd toen behoorlijk goed. Blijf ik er dan ook bij.

Waarom zou je een auto voorstellen in een klasse? Op een Nationale of Internationale wedstrijd worden er "nieuwe" auto's ook niet uitgesloten. Als een Tamiya beter rijdt dan een Corally dan mag je die kiezen, en of jij dan de nieuwste of het oudste model kiest. Het gaat natuurlijk niet alleen om de auto, de auto bepaalt niet alleen de winst. Het is ook een kwestie van afstellen, en een kwestie van sturen.
In mijn opinie zou de M05 gewoon mee mogen doen, hierboven wordt al gesproken dat deze nog niet sneller was dan de M03, De keuze is nog altijd aan de rijder of hij de nieuwere auto verkiest boven zijn misschien oudere auto. Met beide kun je nog steeds winnen door goed te sturen!

Je gaat met het uitsluiten van bijvoorbeeld de M05, ook mensen uitsluiten, en dat zou toch wel zonde zijn.

Maar goed, ik kan het wel begrijpen.

Groet Robert

de M-Auto wedstrijden zijn alleen maar voor de tamiya M-chassis auto's dus? Mischien een stomme vrag, maar ik heb zelf nog een mooie FF-01 staan, en gewoon eens leuk aan een wedstrijd meedoen leek me wel leuk. (hoewel ik dus nog nooit een wedstrijd gereden heb)

Er deden afgelopen zondag 2 M05's mee. Eentje met een GT tuned motor en eentje met een brushless.
Beiden waren nog niet optimaal afgesteld en konden een afgestelde M03 niet volgen.
In Belgie mag dan ook weel meer wat banden en motor betreft ten opzichte van Nederland en de M-auto cup.
De M03 reed met een 23 turns S-grip vooraan en A-type achteraan.
De M05 met GT tuned motor op standaard banden uit de doos en de brushless op M-grip.

Als je het gelijk wil houden in de M-auto cup moet je inderdaad kiezen voor iedereen M03 of iedereen M05.
Logisch lijkt mij om dit seizoen nog voor de M03 te kiezen en dan misschien volgend jaar naar de M05 over te stappen
Ga je mee doen kris met de M-auto cup ?

de M-Auto wedstrijden zijn alleen maar voor de tamiya M-chassis auto's dus? Mischien een stomme vrag, maar ik heb zelf nog een mooie FF-01 staan, en gewoon eens leuk aan een wedstrijd meedoen leek me wel leuk. (hoewel ik dus nog nooit een wedstrijd gereden heb)

Ik denk dat daar te veel verschil in zit. een 2WD toerwagen naast een Swift is een groot verschil en zal niet toegelaten worden op de M-auto Cup. Beter kun je dan gewoon kijken bij een club om daar een Clubwedstrijd mee te rijden met de Elektro, dat is veel leuker. De Mach heeft bijvoorbeeld een hele mooie (EK waardige) indoorbaan, waar ze ook nog eens een beginners klasse op rijden in de winter.

Groet Robert

En komaan Belgische piloten,tis de moment om ééns jullie buurland Nederland te bezoeken met jullie rc wagens.

waarom zou je een auto voorstellen in een klasse? Op een nationale of internationale wedstrijd worden er "nieuwe" auto's ook niet uitgesloten. Als een tamiya beter rijdt dan een corally dan mag je die kiezen, en of jij dan de nieuwste of het oudste model kiest. Het gaat natuurlijk niet alleen om de auto, de auto bepaalt niet alleen de winst. Het is ook een kwestie van afstellen, en een kwestie van sturen.
In mijn opinie zou de m05 gewoon mee mogen doen, hierboven wordt al gesproken dat deze nog niet sneller was dan de m03, de keuze is nog altijd aan de rijder of hij de nieuwere auto verkiest boven zijn misschien oudere auto. Met beide kun je nog steeds winnen door goed te sturen!

Je gaat met het uitsluiten van bijvoorbeeld de m05, ook mensen uitsluiten, en dat zou toch wel zonde zijn.

Maar goed, ik kan het wel begrijpen.

Groet robert

helemaal mee eens

als alles mee zit, zal de inschrijving morgen geopend worden
dan kan je weer via de site het formulier invullen om mee te doen aan de M-auto Wintercup 2009-2010

Ik zal het ook eens gaan proberen,ik nu van de bigscale off-road af.
Zal nog behoorlijk wennen worden, maar heb er wel zin in.

Back