MACH indoor gaat dit jaar een nieuwe klasse voor de M-03/M-05 en de TT-01 toevoegen. Maar het M-chassis is toch al 100 jaar oud, wat valt daar nog aan te vernieuwen?
We gaan een brushless klasse opzetten. Waarom?
Omdat de voordelen van brushless nu wel duidelijk zijn. Minder onderhoud, constantere kwaliteit waardoor eerlijkere competitie.
Gekozen is voor de regelaar zoals die nu ook in de TC klasse is toegestaan, Hobbywing EZRUN Justock CLUB 81020000 of Speedpassion Cirtix Stock Club Race sensor speedcontrol SP12280.
Als motor is een model gekozen die niet open te maken is, de Speedpassion Sportsman 21,5T, SP00018.
Voor de banden is gekozen voor de Sweep MN-33
Verder is de keuze voor de body's verruimd, de volgende modellen worden toegestaan: alle Tamiya body’s die op een M-03-M05 kit worden geleverd; Blitz Mini GTI 225mm (60904) of C30 Mini 1/10 EP High Roof Sedan (60903)
Uiteraard blijft het mogelijk om met de oude brushed motoren te rijden, met de bijbehorende snelheidsverschillen.
Het staat een ieder vrij om de motoren en banden te kopen waar hij wil, maar een van onze sponsoren heeft al een aantrekkelijk startpakket samengesteld.
Het complete reglement komt binnenkort op de site van de mach te staan.
We gaan een brushless klasse opzetten. Waarom?
Omdat de voordelen van brushless nu wel duidelijk zijn. Minder onderhoud, constantere kwaliteit waardoor eerlijkere competitie.
Gekozen is voor de regelaar zoals die nu ook in de TC klasse is toegestaan, Hobbywing EZRUN Justock CLUB 81020000 of Speedpassion Cirtix Stock Club Race sensor speedcontrol SP12280.
Als motor is een model gekozen die niet open te maken is, de Speedpassion Sportsman 21,5T, SP00018.
Voor de banden is gekozen voor de Sweep MN-33
Verder is de keuze voor de body's verruimd, de volgende modellen worden toegestaan: alle Tamiya body’s die op een M-03-M05 kit worden geleverd; Blitz Mini GTI 225mm (60904) of C30 Mini 1/10 EP High Roof Sedan (60903)
Uiteraard blijft het mogelijk om met de oude brushed motoren te rijden, met de bijbehorende snelheidsverschillen.
Het staat een ieder vrij om de motoren en banden te kopen waar hij wil, maar een van onze sponsoren heeft al een aantrekkelijk startpakket samengesteld.
Het complete reglement komt binnenkort op de site van de mach te staan.
Laatst bewerkt: